Pov Hailey Flores
'Het spijt me. Zo erg. Ik kan het mezelf nooit vergeven oké.' Ze begraaft haar hoofd in haar handen. Ik blijf stil en kijk haar even aan. We lijken veel op elkaar. Hadden zo een tweeling kunnen zijn, ook al is mijn zus ruim drie jaar ouder dan ik ben. 'Je hebt zo dom iets gedaan Maddie.' 'Weet ik Hailey. Dat weet ik echt wel.'
Ik zucht. Ik kan niet boos op haar zijn. Hoe graag ik het ook wil, ze blijft familie. 'Maar ik vergeef je.' zeg ik zacht. Ze kijkt me aan. 'Dankje.' mompelt ze. Ik knik kort. 'Hoe was het in Gambia?' 'Super mooi.' zegt ze en begint te glunderen. 'Die kinderen daar zijn al dankbaar als je ze een complimentje geeft.' Mijn zus is dus ruim vier jaar naar Gambia geweest. Ze heeft daar les gegeven en vrijwilligerswerk gedaan. 'Heb je foto's?' vraag ik. Ze knikt enthousiast.
Ik ga naast haar op de bank zitten terwijl ze haar mobiel uit haar tas trekt. Ze laat me behoorlijk wat foto's zien. 'Erg mooi.' mompel ik. Ze kijkt me even aan. 'Hoe was mams crematie?' vraagt ze dan uit het niets. 'Mooi, erg mooi.' mompel ik. Ik ben aan de ene kant boos dat ze er niet was, maar aan de andere kant had ze het recht niet om te komen. Maar mama had niet gewild dat we ruzie maken.
'Ik ga maar weer eens.' zegt ze. Ik knik en we staan op. 'Ik ga morgen naar papa. Ga je mee?' vraag ik zacht. 'Ja lijkt me erg leuk.' zegt ze. 'Dan kan je de tweeling voor het eerst ontmoeten.' Ik glimlach. Dana en Devon zijn nu net vier. Maddie heeft ze nooit gezien omdat ze al die tijd in Gambia was. Ik zwaai haar uit en sluit dan de deur.
Ik loop naar de bank en laat me zakken. De stilte keert weer terug in huis. Ik kijk even om me heen en besluit dan Lynn een berichtje te doen of ze wat wil drinken in de stad.
***
'Waar gaan we naar toe?' vraagt Lynn. 'We kunnen naar Bubbels gaan? Het is daar altijd gezellig.' stel ik voor. Lynn knikt instemmend. We lopen al kletsend naar Bubbels, een van de drukkere clubs in onze stad. 'En toen nam hij me mee naar een plek en werd ik opeens geblinddoekt.' zeg ik. 'Maar je hebt een vriend.' roept ze blij. Ik lach even en knik. 'En ik heb het goed gemaakt met Maddie. Mama had dat gewild.' zeg ik.
We lopen Bubbels in. 'Ik ga wat te drinken halen.' zegt Lynn. Ik knik en ze loopt weg. Ik kijk even rond. De muziek staat hard, ik voel het gewoon kloppen. Veel mensen staan al dronken te dansen ook al is het nog vroeg in de avond. Mijn ogen blijven even hangen bij een specifiek persoon. Colt. Hij spot mij ook en trekt expres het meisje waar hij mee staat te dansen, dichter tegen zich aan. Hij grijnst even en ik draai mijn hoofd weg. Op dat moment komt Lynn met twee drankjes aanlopen. 'Kijk eens wie ik tegen kwam.' zegt Lynn. Hunter komt achter haar vandaan. 'Hey.' mompel ik ongemakkelijk. 'Hey.' zegt hij. Ik giet het drankje achterover.
Een uur en heel wat drankjes later, sta ik vrolijk op de dansvloer te dansen. Het maakt me even niks meer uit. Ik word van achter vast gepakt. Ik schrik even. 'Dit wil je wel even zien.' hoor ik. Ik draai me om en Colt staat er. 'Wat?' bijt ik hem bot toe. Zonder dat ik nog wat kan zeggen, trekt hij me van de dansvloer. Ik wankel achter hem aan. 'Daar.' zegt hij.
Als ik het zie, draai ik me om en verberg mijn gezicht in Colt's borst. Ik voel hoe hij zijn arm om me heen slaat. 'Kom ik breng je thuis.' zegt hij dan. Verslagen laat ik me door Colt mee nemen. Speciaal he. Stapelverliefd. Ja tuurlijk. Buiten, adem ik even diep de frisse lucht in. 'Wacht hier even.' zegt Colt. Ik knik en leun tegen een hekje aan. Twintig minuten later komt Colt weer met Lynn en Hunter naar buiten. 'We kunnen gaan.' zegt hij. Ik kijk opzij en zie dat er bloed aan zijn knokkel zit. 'Wat heb je gedaan?' vraag ik zacht. Hij pakt me vast.
'Daar hoef jij je geen zorgen over te maken.' zegt hij zacht.
JE LEEST
Bad guy (voltooid)
RomanceHailey heeft het erg moeilijk met het feit dat haar moeder doodziek is en op sterven ligt. Op school gaat het slecht, ze heeft gezeik met een oude bekende en ze ziet het niet meer zitten, maar dan neemt haar leven een onverwachtse wending, een wendi...