Skylar keek recht in de diepbruine ogen van Jaden toen ze wakker werd. Hij keek bezorgd op haar neer en ze voelde dat er iets mis was. Ze keek om zich heen om zich te oriënteren en verbaasde zich over het feit dat ze op een bankje op het winkelcentrum lag. Daarna keek ze omlaag naar de kleding die ze aanhad: niet de gebruikelijke kleding die ze na een verdwijning meestal aanhad. Deze kleding was nieuw, vrolijk en kleurig. Het shirt was niet iets wat Skylar zelf zou kopen, maar het zwarte leren jack vond ze wel stoer.
Jadens lichtbruine huid leek te schitteren in de zon, die Skylar niet kon zien omdat Jaden over haar heen gebogen zat. Haar hoofd lag op zijn schoot, wat eigenlijk best lekker lag. Skylar had geen zin om overeind te komen, maar dwong zichzelf te bewegen en ze ging rechtop zitten.
"Ik schrok me rot toen je opeens flauwviel, Sky!" Jaden had nog steeds een bezorgde frons op zijn gezicht. "Het zal wel door de hitte komen en je had al een tijd niets gedronken zei je."
Skylar knikte afwezig. Had ze een verdwijning gehad? Ze was dan niet echt verdwenen (want ze was met Jaden), maar ze wist niet hoe ze het anders moest noemen. Dat ze zomaar was flauwgevallen leek haar onwaarschijnlijk.
Het feit dat Jaden zo vaak bij haar was maakte Skylar ook bezorgd. Ze had geprobeerd hem te vertellen dat het niet zou werken tussen hen, maar Jaden bleef haar zeggen hoe veel hij van haar hield, dus had ze het opgegeven. Bij Jaden zijn gaf haar wel een excuus om niet met Reily, andere vrienden of haar ouders te hoeven praten. Helaas zou ze Jaden wel des te meer pijn doen wanneer ze wegging, maar dat was ook zijn eigen schuld.
Het was echter niet zo dat Skylar hem gebruikte om anderen te ontlopen, ze voelde wel degelijk iets voor hem, hoewel niet zo sterk als zijn gevoelens voor haar. Skylar wenste dat ze Jaden niet hoefde achter te laten, maar ze kon hem niet meenemen en blijven was al helemaal geen optie.
Wat als hij door haar gevaar liep? Wie wist wat ze allemaal deed tijdens een verdwijning! Misschien zou ze hem - of iemand anders die ze kende - pijn doen. Hoe meer ze erover nadacht, des te meer ze ervan overtuigd raakte dat ze weg moest. Gelukkig was dat nu grotendeels geregeld. Mevrouw Charbonneau zou haar zo snel mogelijk bellen om dat laatste zaken te regelen, want ze had de avond nadat Skylar naar het modellenbureau was geweest, gebeld om te vertellen dat Skylar naar Griekenland zou kunnen reizen om bij haar zus te wonen.
Ze had het valse paspoort aan laten maken onder de naam Amy Pierce. Pierce was de achternaam van de man waarmee Annabelle Charbonneau getrouwd was. Skylar kon de twee vrouwen lastig uit elkaar houden. Niet alleen hun voornamen - Annemarie en Annabelle - leken op elkaar, maar aan de hand van foto's bleek ook hun uiterlijk niet veel te verschillen. Annabelle, die overigens de jongste van de twee was, was iets steviger gebouwd dan haar zus die net een grasspriet leek zo dun als ze was. Ook had ze een haarkleur die een tint lichter was en kwam ze minder formeel en statig over.
Toch had Skylar gemengde gevoelens over de reis. Ze stond niet bepaald te popelen om haar vrienden en familie achter te laten, maar ze had geen keus en Griekenland leek haar een gezellig warm vakantieland. Ze zou er beslist aan kunnen wennen om daar te wonen.
Waar ze zich ook zorgen om maakte was Christel. Wat als mevrouw Charbonneau aan haar zou vertellen waar Skylar heen was en Christel het bekend zou maken? Zou Reily toch gelijk hebben dat er niets goeds in het mooie meisje school? En waarom wilde Annemarie Charbonneau niet eens weten waarom Skylar wegging? Het was een vreemde situatie maar ook daar was niets aan te doen, besloot Skylar. Ze keek onderin haar computerscherm naar de datum en merkte op dat ze om dezelfde tijd over twee dagen in het vliegtuig naar Toronto zou zitten.
Daarna stond ze op van haar bureaustoel en liep naar de kast met het door Jaden ingebouwde draaimechanisme. Het was werkelijk een goed systeem en Skylar begon het bijna jammer te vinden dat ze het maar zo kort had hoeven gebruiken.
Nadat ze het geld had geteld en op hetzelfde bedrag als een half uur geleden was uitgekomen, pakte ze het pistool op. Dat zou ze nooit het vliegtuig in kunnen smokkelen. Ze moest het achterlaten, maar niet in haar kamer. Wellicht zouden haar ouders of Kylie in de problemen komen wanneer er een pistool in haar kamer gevonden werd en dat wilde ze haar familie niet aandoen. Ze zouden de komende tijd al genoeg te verduren krijgen.
Daardoor vroeg Skylar zich af of ze niet een of andere brief moest schrijven aan de mensen die ze achterliet. Daarin zou ze kunnen zetten dat ze niet wegging omdat ze het thuis niet naar haar zin had, maar dat er vreemde dingen gebeurden die haar ongelukkig maakten. En natuurlijk moest ze iets achterlaten voor haar vrienden - en Jaden.
De volgende dag begon de tijd te dringen. Skylar had geen idee waar ze het pistool moest verbergen. Vernietigen zou beter zijn geweest, aangezien het ongetwijfeld vol met vingerafdrukken zat. Tegen de avond had ze nog steeds geen idee en ze moest nog al haar kleding inpakken en de brieven schrijven voor ze de volgende ochtend wegging. Ze had nu geen tijd meer om het wapen kwijt te raken, maar iemand moest het voor haar verbergen. Toen kreeg ze een idee waardoor een glimlach haar gezicht besloop: Jaden.
Had hij niet willen weten wat er in de kluis zat? Skylar haalde het grootste deel van haar geld uit de kluis en propte dat in een tas. Ze liet nog 500 dollar achter, samen met het pistool en de bijbehorende kogels. Vervolgens pakte ze pen en papier. Met een zucht drukte ze de pen op het papier en begon te schrijven.
Tegen de tijd dat Skylar eindelijk alle brieven af had, was het al na middernacht. Daarna moest ze nog haar spullen inpakken en geld op de bank storten. Ze had een nieuwe rekening aangemaakt op haar valse naam, waarmee ze ook de vliegtickets naar Toronto en Athene had betaald.
Ze haalde de grootste weekendtas die ze had uit een opbergkast in de studeerkamer van haar vader en begon spullen in te ruimen. Ze deed haar laptop, nieuwe mobiel op haar valse naam en opladers in een binnenvak. Daarna opende ze haar kledingkast en bekeek wat ze mee wilde nemen. Ze had drie jurken: een lange galajurk die ze naar het eerste schoolbal had gedragen, een kort roze jurkje voor in de zomer en een donkerblauwe glitterjurk die aan de onderkant opbolde en tot op haar knieën kwam. Skylar verbood zichzelf meer dan één jurk mee te nemen. Ze twijfelde een moment tussen de roze en de glitterjurk. De glitterjurk was verreweg de mooiste van de drie, maar in Griekenland zou het zomerjurkje beter van pas komen.
Daarna haalde ze al haar broeken uit de kast en bekeek ze één voor één. Ze gooide meteen al haar korte broeken in de tas - dat waren er vijf - en drie lange, waarvan een lichtblauwe, een donkere spijkerbroek en een joggingbroek.
Skylar propte een stuk of 20 shirtjes en hemdjes in de tas, plus twee truien. Ze deed haar toilettas er ook bij, haar favoriete boek en nog wat kleine persoonlijke bezittingen. Ze kreeg de rits net niet dicht dus was ze genoodzaakt de inhoud van haar grote toilettas los in de tas te vervoeren. Skylar was blij verrast hoe veel er in de weekendtas paste.Rond kwart over twee 's nachts was ze eindelijk klaar, ze hoefde in de ochtend alleen nog de brieven op de post te doen. Omdat ze wist dat ze de slaap niet kon vatten, pakte Skylar haar oude mobiel. Dit zou de laatste keer zijn dat ze hem gebruikte. Ze moest een paar keer slikken toen ze oude gesprekken met Reily, Nouschka en Jaden teruglas, maar ook die met Christel en Kylie. Opeens viel haar op dat Jaden online was en ze besloot een gesprek tegen hem te beginnen, als afscheid - voorgoed.
Nadat Skylar had gevraagd waarom Jaden nog wakker was, antwoordde hij dat hij niet kon slapen omdat hij een akelig voorgevoel had. Tot haar verbazing wilde Jaden dat Skylar nu, midden in de nacht, naar hem toe kwam. Het was half 3 's nachts en Skylar kon toch niet slapen, dus besloot ze het huis uit te glippen en naar haar vriendje te gaan. Ze wist niet of ze Jaden wel echt als haar "vriendje" beschouwde, maar daar hoefde ze zich toch niet lang meer zorgen over te maken.
Ze sloop de trap af en ging via de achterdeur naar buiten, waarna ze haar fiets pakte en wegreed. Het was niet zo ver naar Jaden's huis en toch waren Skylar's vingers bevroren toen ze aankwam bij het grote huis van de knappe donkerharige jongen.
JE LEEST
Tweestrijd
AdventureSkylar Cunningham mist delen van haar geheugen; soms wordt ze wakker op een vreemde plek zonder enig idee hoe ze er gekomen is. Tot nu toe lijkt niemand te weten van Skylar's mysterie, terwijl ze blijft zoeken naar het antwoord op de vraag "Wie ben...