6. Bölüm

6.3K 165 5
                                    

    ogull koskoca selim aganin namusu ayaklar altindadir. asiretten karar cikmistir. su durumda törenin   hukmunu bilirsin. daha ne kadar uzayacak bu mesele. bu leke artik temizlensin.

   -biliyorum baba merak etme konustum ben yakindir. temizlenecek namusum.

İnsanin canini kaybetmesi kadar kotu bir sey yoktu. ablamin kendini ucurumdan atmasinin ustunden 1 hafta gecti ve ben bir haftadir yemek disinsa odamdan disariya cikmiyordum. yemekte sadece tabagimdakini didiklemekten ibaret. sirf babama saygisizlik olmasn diye

   -kizim babanin seninle konusacagi onemli bir konu var dedi. annemin yuzune baktigimda sadece huzun vardi. babami daha fazla bekletmemek adina babamin yanina gittim.

   -gel kizim

   -benimle konusacagin onemli konu nedir.

  abime baktigimda yuzunde hic bir ifade yoktu. babam durusunu diklestirip bogazini temizleyerek konusmaya basladi

   -malum asminin yaptiklari ortada. hem bizim. hem de selim aganin namusunu kirletmistir. aslinda bunun daha erken olmasi gerekirdi ama tuttugun yasa hurmeten beklemeyi sectim. ama artik bunu daha fazla uzatmayacagim. yeter bu kadar yas tuttugun. yarin kina gecen ondan sonraki gunde dugunun var. selim agayla evlenip hem kirlenen bu namusu temizleyeceksin. hemde berdelin bozulmasini onleyerek berdele bir cocuk vereceksin.

   babamin dediklerine inanamiyordum. yalan olmaliydi. babam beni enistem ile evlendurecegini soyluyordu. ustelik bunun icin biricik kizini atese atmayi bile goze almisti.

   -ne dediginin farkindamisin sen baba. ne demek ya enistenle evleneceksin. hayir baba asla ben enis... lafimi tamamlayamadan abimin vurdugu tokatla yere dustum.

   -sana ne deniyosa onu yapacaksin. namusumuzu temizleyeceksin. asmin yuzunden disari cikamaz olduk. asiret hukmu verdi. sen nasil sorgularsin yuzyillik törelerimizi.

dedi sinirle.

   -ogul gotur sunu odasin kitle bugun cikmayacak odasindan.

   -baba asmine kiydin ban kiyma baba lutfen yalvaririm baba. diri diri mezara gomme beni bi kizini berdele kurban ettin. digerini de etme. beni babamin yanindan abimin kolumu tutup cekmesiyle biraktim. surukleyerek beni odama firlatti ardindan kapiyi kilitleyip disari cikti. gozlerimden akan yaslar ve hickirimlarimla kapiya kosup yumrukladim

   -abii ac su kapiyi lutfenn. yalvaririm sana. kiymayin bana. ama bosuna bagiriyordum. su saatten sonra kimse bana yardim edemezdi. caresizce yatagima uzanip aglamaya basladim...

*****************

   gozlerime vuran gunesle yatakta dogrulup banyoya gitmistim. aynadaki kendime baktigimda gordugum manzara inanamadim. bu ben olamazdim. dudagimin kenari patlamis kenarindan sizan kurumus kan... gozlerim aglamaktan sismis gozaltlarim morarmis. yuzumu yikayip iceriye gectigimde yatagimin ustune koyulmus bindalliya ve yanindaki gelinlige gozlerimi diktim. yatagimin ustundeki kefenime bakarken annem iceri girdi.

   -kizim hadi giyin ustunu kinaya az kaldi.

   -annee.. dedim burukca. annem beni anlamis olackki onunda gozleri doldu.

   -kizimm.. sen benim biricigimsin. hala benim bebegimsin. ama elimden hicbir sey gelmiyo. canimi iste seve seve vereyim. ama soz konusu namus olunca elimden hicbir sey gelmiyo. derken aglamaya basladi annema sarilip ben de aglamaya basladim.

   -hadi kizim. babani daha fazla kizdirma uzerini degis de asagi in diyip cikti.

  ustumu degistirip assagi indigimde herkes avluda toplanmisti. yerime gectigimde avluda kimi oynuyor kimi ise aralarinda sohpet ediyordu. bi sure sonra beni kaldirip ortaya koyduklari sandalyeye oturtup o turkuyu soylemeye basladilar. kadinlar efrafimda donerken gizyaslarimi tutamayip aglamaya basladim. ortumu actiklarinda rojin ana altinimi taktiktan sonra kinami surup kapattilar. tekrar yerime gectigimde kadinlar kaldiklari yerden oynamaya devam ettiler... sonunda kina gecem bitmis odama cikip ustumu degistirdim ve  kendimi yatagin uzerine atip kardida duran kefenimi izledim. yarin bu evden benim canli cenazem cikacakti.

*****************

   sabah annemin bena seslenmesiyle uyandim. yattigim yerde uyumusum. yerimden kalkip banyoya gittim. elimi yuzumu yikadim. annemin yardimiyla gelinligimi giydim. bir sure sonra kuafor geldikten sonra saclarim yapilmaya baslanmisti. sacim ve makyajim bittikten sonra aynadaki beni izlemeye basladim. melek gibiydim. masumdum. hayalimdeki evlilik bu olmamaliydi. berdele kurban gitmemeliydim. enistem kocam olmamaliydi.

   kapinin acilmasiyla abim iceriye girdi. belime kirmizi kurdeleyi baglayip duvagimin ustune kirmizi ortuyu ortup beni disari cikardi. avluya indigimde selim gozlerini benden ayirmiyordu. abim beni selime teslim etti.

   hancioglu konagin geldigimizde arabadan inip kapidan adim attigimda onumde ici seker dolu bir kup kirildi. sonra kadinin biri kucagima bir bebek verdi. yeni gelin hayirli olsun. cocuklari olsun diye.. avluda ilerleyip yukari salona ciktik. imam nikahi kiyildiktan sonra selimle avludaki masaya oturduk. nikah memurunun gelmesiyle calan davul ve zurnalarin sesi kesildi

  

   -siz murat oglu selim hancioglu.iyi gunde kotu gunde, hastalikta saglikta ahmet kizi beril önder i kariliga kabul ediyor musunuz?

   -evet demesiyle herkes alkisladi.

   -siz ahmet kizi beril önder. iyi gunde kotu gunde, hastalikta saglikta murat oglu selim hancioglu nu kocaliga kabul ediyormusunuz?

   -...

   hayir diye haykirmak istedim. icimdeki aciyi disariya vurmak istedim. nikah masainda birazdan kocam olacak kisi enistemdi... yapamadim.. caresizce

   -evet dedigimde herkes yeniden alkisladi. imzalar atildi. artik ben de bir hanciogluydum. belki de yasayacagim cehenneme ilk adimimi atmistim.

   calan davul zurna sesleriyle dugun devam ediyordu. ben dusunceli bir sekilde dugunu izlerken birinin benim kolumu tutmasiyla irkildim.

   -benimle gel dedi rojin ana ayaga kalkip takip ettim. odanin onune geldigimizde.

   -bu gece selimi mutlu et. ona saglikli bir cocuk dogur. simdi iceri gec ve selimi bekle dedi. basimi sallayip iceriye girdim. artik ustume yuk olan altinlari cikarip yataga oturdum. beklemeye basladim. selim odaya girip yanima oturdu. duvagimi acip cebinden pırlanta bir kolye cikardi. ozel yapim bir kolyeydi. uzerinde benim adim yaziliydi. boynuma takti. alnimi optu.

   -yeni hayatina hos geldin berilim. yuvana, evine ve daha da onemlisi kalbime. hic bir sey demedim kollarimdan tutup beni yavasca ayaga kaldirdi. ani bi hareketle selimin ayaklarima kapanip konusmaya basladim

   -eniste yalvaririm dokunma bana. sen de istemiyosun bu ev...

   -istemedigimi kim soyledi. seninle ilk karsilastigimiz gunu hatirliyor musun. iste ben o gun sana asik oldum dediginde hayretle gozlerinin icine baktim. sozlerine devam etti.

   -ama berdel olayi oldu ve ben asminle evlendim. ama ona hic dokunmadim. sirf sana olan askima ihanet etmemek icin. seni sevdigim icin. am o ne yapti benim namusumu kirletti. bi de ustune yetmiyirmus gibi cocuk peydahladi. o benim insanlara olan guvenimi sarsti. ben bi daha ayni seylerin yasanmasina izin vermeyecegim. su saatten sonra benim karimsin ve oyle de olacak bana kadinlik edip cocuklarimi doguracaksin...

Yasemin Kokum (Bölümler düzenleniyor)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin