Bab 27

4.9K 115 1
                                    

Sorry lambat update ! Demam ulang2 hm. Dah sihat demam balik haih.

"Macam mana hari ni ? Okay ?" Soal Mikael setelah isterinya selamat masuk dalam perut kereta.

Airisz mencium tangan Mikael.
"Hmm test tadi boleh lahh. Cakap dengan kawan awak , si Harraz tu. Jangan kedekut markah sangat okeh."

Mikael tersenyum kecil sambil menukar gear untuk mengambil Alisya di rumah ibubapanya seperti biasa setelah mengambil Airisz.
"Hahahah. Harraz tu kalau pasal student dia tak boleh masuk campur. Lagi - lagi si Mira tu."

"Suka betul usik Mira dia tu kan." Ujar Airisz bersama senyuman.

"Tulah , saya pun pelik. Dia jarang tau mengusik perempuan sepanjang kitorang berkawan ni."

"Oh yeke ? Boleh bahan Mira ni. Dia pun sekarang dah banyak mulut juga dengan budak lelaki dalam class." Cerita Airisz.

Mikael tersenyum.
"Uihh hahahahha eloklah tu."

Airisz turut tersenyum.

"Esok saya kena outstation tau. Nak tengok projek dekat langkawi ada masalah sikit." Kata Mikael sambil fokus pada pemanduannya.

"Orait. Berapa hari ?"

"4 hari lebih kurang."

Airisz terdiam seketika. Lama juga eh ? First time ni dia outstation sejak kahwin.
"Oh hmm. Okay malam nanti saya pack kan baju."

"Hmm kenapa ? Takut rindu ke ?" Usik Mikael sambil menyentuh hidung Airisz sekilas.

"Takde makna okay." Jawab Airisz pantas. Muka dah merah.

Mikael menghamburkan tawanya.
"Jangan demam rindu pula."

"Tak akan !" Balas Airisz.

"Hahaha. Nanti duduk dengan mama lah eh ? Risau pula nak tinggalkan awak dengan Alisya je dekat rumah berhari - hari." Kata Mikael.

"Kalau saya ajak Mira and Laa datang rumah kita boleh ?" Soal Airisz.

"Haa boleh juga. Takdelah awak drive sorang nak pergi kolej tu." Mikael memberi keizinan.

Airisz tersenyum lebar.
"Thankyou hehe."

Mikael mengangguk dan fokus ke arah jalan.
______________________________________

Jam menunjukkan 8 pagi , Mikael sudah siap dengan pakaian perjabatnya.

"Kelas pukul berapa hari ni ?" Soal Mikael sambil memakai kasut.

"Pukul 10" jawab Airisz sambil mengikat rambut Alisya.

"Kawan awak datang lepas saya pergi or lepas korang habis kelas ?"

"Lepas habis kelas."

"Ouh okay. Hati - hati. Jaga rumah. Anything happen , terus call. Bawa kereta jangan laju - laju. " Pesan Mikael pada isterinya.

"Yaa baik. Awak pun. Hati - hati bawa kereta tu." Pesan Airisz pula.

Mikael tersenyum dan mengangguk.
"Sya , salam mummy."

Alisya menurut perintah.
"Babai mami , jangan lupa ambil sya balik nanti tau. Levyu."

Airisz mencium dan memeluk si kecil itu seperti biasa.
"Ya sayang mummy tak lupa. Loveyoutoo"

"Hehe. Sya macuk dalam kete dulu eyh." Terus Alisya masuk dalam perut kereta daddynya setelah mendapat keizinan.

"Okaylah saya nak gerak ni." Mikael menyuakan tangannya pada Airisz.

Mr.CEO Itu Suami AkuWhere stories live. Discover now