Lepas siap mandi , Airisz membelek telefon pintarnya sambil baring di atas katil saiz king miliknya bersama Amira dan Najlaa.
Tiba - tiba...Mamat sengal rimau :
Tido dah ke budak kecik. (11:56p.m.)
Airisz :
Ha ah , seronoknyaa mimpi ni (11:57)Amira yang perasan Airisz sedang membalas ws mula menyoal. "Mamat sengal rimau ? Sape weh"
Najlaa yang sedang bermain telefon juga memandang Airisz. Airisz berada tengah2 antara mereka berdua. Ya bertiga di atas katil saiz king itu. Perkara biasa bagi mereka jika takut lepas tengok cerita hantu.
"Mikael" balas Airisz.
"Woo dah ws ws dah skangg majuuu"ujar Najlaa mengusik.
"Aku tibai satgi kang"ujar Airisz.
Najlaa dan Amira ketawa.
Mamat sengal rimau :
Wow ni sape yang taip ni hantu ke.(11:57p.m.)Airisz :
Ha ah hantu , ayokk.(11:58p.m.)Mamat sengal rimau :
Uishhhh takutnyaa ite.(11:58p.m.)Airisz :
Grrr , dah saya nak tidur. (00:02a.m.)Mamat sengal rimau :
Wait , saja nak bagitau. Tadi waktu kita jumpa ada sos kat hidung awak.(00:03a.m.)Airisz , terlopong 'srslyyyy mana adaaaaa, nak kenakan aku la tu'
Airisz :
Mengarut , alah awak tu pulak ada cili kat celah gigi.(00:04a.m.)Mamat sengal rimau :
Pendek.(00:04a.m.)Airisz :
Gila.(00:05a.m.)Mamat sengal rimau :
Katik.(00:05a.m.)Macam budak2 dah perangai mereka.
Sengaja Mikael mencari pasal dengan Airisz.
Airisz yang sudah membaca ws Mikael hanya memandang jengkel dan terus menutup phonenya tanpa membalas.
'last seen at 00:05a.m.'
Mikael yang melihat , tersenyum kerana dapat mengejek walaupun tidak dilayan."Korangggg nak tauu takk" airisz yang tadi baring terus bersila ingin bercerita.
"Apa dia" soal Najlaa. Amira pula menunggu.
"Ingat Datin Naira tak yang tadi kita baru kenal ?"soal Airisz.
"Yang dia tanya kita tengah belajar ke kerja tu eh" balas Amira.
"Ha ah , dia la" ujar Airisz. Baru Airisz ingin menyambung ,
YOU ARE READING
Mr.CEO Itu Suami Aku
Storie d'amorepertemuan seorang lelaki dan seorang perempuan di sebuah restoran telah meninggal kan kenangan yang buruk bagi mereka berdua.Namun takdir yang menemukan mereka berdua membuatkan mereka perlu untuk kekal bersama tanpa rela tetapi masing - masing meny...