"okay , jom start" ujar Mikael setelah siap menukar baju jersi bola yang tertulis Mika bernombor 5. Seperti biasa , jika ada masa terluang dia akan menyertai rakan - rakannya bermain futsal.
Setelah 15minit bermain , Mikael telah menjaringkan gol 2biji dengan sepakan yang sangat kuat. Ada yang dia sepak hingga terkena atap gelanggang. Dia stress , tinggal 2 minggu masa yang di berikan padanya.
Danish yang sedar dengan cara Mikael bermain yang seperti orang melepaskan geram itu mula memandang ke arah Harraz. Memanglah seronok dapat gol 2-0 tetapi pasti ada sebab Mikael begini.
Harraz yang sedar dengan pandangan Danish ,
"Geng , berhenti jap. Aku ada benda nak amik sat. Jakgi sambung eh" sambil memanggil Mikael datang ke arahnya.Mikael mengerutkan dahinya. Pelik tiba - tiba sahaja ingin berehat. Tetapi , dia ikutkan sahaja.
"Ha ah aku pun nak terkucil ni" ujar Hairul.
Yang lain hanya menangguk dan berehat di tepi gelanggang.
Danish sampai terlebih dahulu di tempat yang agak tersorok mula memanggil Harraz ke arahnya. Lalu meneguk air oren yang di buat oleh ibu kesayangannya itu.
"Kau stress kan Mika"ujar Harraz setelah duduk sambil melunjurkan kaki.
Mikael yang sedang meneguk air milo itu hanya tersenyum hambar.
"Hm ntah la tinggal seminggu der , aku takde calon lagi" bersama kedutan di dahi."Eh , haritu yang kau kata nak bawak Naddy tu ? Tak jadi ?" Soal Danish. Mikael tidak bercerita pula hal itu padanya.
Harraz juga mengangguk dengan kedutan di dahi.
"Tak jadi , lupa nak bagitau korang. Cenii , Nish kau ingat haritu aku ada masuk lambat masa lunch ? Pstu aku marah2 tu ? Ha that day lah aku jumpa si Naddy tu"
"Oh yang semua benda kau nak marah tu ? Yang sampaikan aras kita tu tak dengar suara langsung sampaikan bunyi kertas jatuh pun dengar tu ? Ouhh patutlah. Lupa juga aku nak tanya kau pasal tu. Bukan selalu kau marah gitu sampai aku pun takut nak tegur. Ingatkan datang bulan sebab tu mood pun hilang pergi bulan" ujar Danish sambil tersengih.
"Hokmu datang bulan , aku Mikael bukan Mikayla boleh datang bulan" ujar Mikael sambil ketawa. Fikir sajat ? Lelaki pertama datang bulan ?Tarik bulan jela. Badmood , badmood juga. Sampai part lawak kita kena gelak. Member buat lawak kita kena support ! Even hambar.
Harraz turut ketawa.
" Okay aku sambung pastu aku pun pergila tempat yang kitorg janji tu pstuu kan sebelum ni kalau aku bwk Alisya jumpa Naddy je dia okay je kan kalau dia sedih pun takdelah sangatkan. So haritu aku bwk la Alisya jumpa dia waktu nak cakap pasal jumpa parents aku tu. Pstu jap jap bagi aku rehat kan mulut jap. Penat aa cite"
"Eyy dia ni la aku hempuk satgi kang macam retis pulak haih" ujar Harraz yang fokus mendengar cerita Mikael.
"Aku kiss kang dengan tangan sado aku ni"ujar Danish sambil menunjuk buku limanya.
Mikael tersengih kerang busuk
" Bila dah sampai sana aku cakapla nak gi toilet. Bila aku dah gerak lebih kurang 5langkah , aku dengar ada bunyi pukulan manja gituw. Skali aku pusing si Naddy perangainya bahalol tu marah Alisya weh sambil pukul lengan budak tu ! Tak ke menyirap aku ??!!" Sambung Mikael dengan wajah yang bengang. Pantang betul dia orang buat Alisya begitu." lebih aa tu , perempuan ni kang, kau tahan aku, tahan akuuuu!" Harraz mula bengang.
"Baru aku tau rupanya Alisya takut nak bgitau dia tak suka Naddy tu. Kalau dia bgitau nnti Naddy marah dia. Patut waktu aku nak pergi toilet tu Alisya muka tak sanggup je"ujar Mikael dengan kedua dua tangannya sudah digenggam. Dia tak akan bagi Alisya jumpa dengan Naddy lepasni ! Say no more !
YOU ARE READING
Mr.CEO Itu Suami Aku
Romancepertemuan seorang lelaki dan seorang perempuan di sebuah restoran telah meninggal kan kenangan yang buruk bagi mereka berdua.Namun takdir yang menemukan mereka berdua membuatkan mereka perlu untuk kekal bersama tanpa rela tetapi masing - masing meny...