𝒸𝒽𝒶𝓅 09

1.1K 179 82
                                    

Febrina meletakkan pinggan yang sudah dicuci ke tempat asal "Febrina" Badan segera dipusingkan "ye tuanku"

Tangan yang berbuih dengan sabun di belakang badan. Berdiri terpacak di hadapannya ialah Putera Darrel.

"Tolong buatkan air, aku ada tetamu" Febrina mengangguk faham sebelum Darrel melangkah keluar dari dapur.

Satu jag air diletakkan ke atas meja dan beberapa kuih diletakkan juga di atas meja. Air di tuang ke dalam dua cawan

Bertentangan putera Darrel terdapat seorang wanita yang kemas berpakaian skirt bawah lutut, blazer coklat cair dan rambut perangnya diikat ponytail.

"Thank you" wanita itu mengukir senyuman. Febrina membalas senyuman dan melangkah pergi.

Estella mengukir senyuman kepada Darrel "I know why you dah tak stay dekat ofis"

Darrel menghirup air yang dibuat Febrina "what do you mean?" Cawan diletakkan kembali ke atas meja. Dia melonggarkan tali lehernya

"Well have a pretty lady inside your house might be reason you didn't stay at office anymore" Estella masih menyakat Darrel. Sudahnya Darrel hanya tertawa bebas. Dia sudah masak sangat dengan telatah Estela. Mereka berkawan  sejak kecil lagi.

Manakala Febrina pula masih berada di dapur. Entah mengapa hatinya sedikit sakit melihat kemesraan mereka berdua. Alangkah bahagianya jikalau Darrel melayan dirinya sebaik dia melayan wanita itu.

Tetapi nak buat macam mana. Dia sedar kedudukannya. Dia hanya lah pembantu rumah. Darrel tu Putera raja. PUTERA RAJA!.

Agaknya ada ke lelaki yang sedang menunggunya di luar sana? Tak! Tak! Jangan fikir sejauh itu dahulu! Dia patut bahagiakan nenek dahulu.

Cakap pasal nenek. Rindu betul dengan wanita tua itu.

"Febrina! Febrina!" Lamunan Febrina terhenti. Dia segera melangkah ke ruang tamu.

Sesampai di sana beberapa pembantu rumah dan pengawal sudah mengerumuni Estella. Wajah wanita itu kian membiru. Terkejut Febrina dibuatnya "ada apa ni tuanku?"

"Ni kuih apa?" Darrel menunjukkan ke arah kuih kacang yang sudah di makan separuh.

"Itu kuih kacang tuanku"

"Ya Allah kau dah gila ke? Estella tak boleh makan kacang! Aku ada bagi arahan untuk hidangkan kuih ke?"

Febrina terdiam seketika "tak-"

"Takde kan? Lain kali jangan pandai-pandai buat apa yang aku tak suruh! Mike sediakan kereta. Kita bawa Estella ke hospital" tubuh wanita itu dicempung. Darrel dan Mike tergesa-gesa keluar dari rumah agam itu.

Febrina menahan rasa hiba di dalam dirinya. Tiba-tiba dia terasa sentuhan lembut di bahunya.

"Takpe lah Febrina. Kamu kan tak tahu" Kata-kata Kak Azia makin melancarkan aktiviti empangan air di matanya.

Dia rasa serba salah, malu dan sedih. Febrina mengukir senyuman sebelum dia menaiki tangga dan menuju ke bilik.

Badan dihempas ke katil. Perlahan-lahan air matanya jatuh. Apa perasan yang sedang menganggunya ini?

I'm Not A PrincessWhere stories live. Discover now