Chap 23

711 101 108
                                    

Febrina memakai tiara yang disediakan oleh Shey dan Oliv. Febrina menilik dirinya di hadapan cermin. Hari ini ada majlis perkenalan keluarga dan pastinya melibat semua kaum kerabat diraja dan ada juga raja-raja dari negara lain.

Setiap tahun pasti ada majlis ini. Katanya supaya mereka kekal saling mengenali antara satu sama lain. Mungkin sedikit terselit 'business benefits'

Febrina diberi arahan dari Permaisuri untuk memakai pakaian formal hari ini. Jadi dia memakai baju bewarna hitam dengan sulaman putih dan kain hitam.

Biasa lah bila dah melibatkan kerabat diraja ni pakaian juga harus mengikuti protokal istana

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Biasa lah bila dah melibatkan kerabat diraja ni pakaian juga harus mengikuti protokal istana. Pintu bilik diketuk beberapa kali dan dikuak dari luar.

Darrel menjengahkan kepalanya. Oliv dan Shey menundukkan badan dan melangkah pergi dari bilik berkenaan memberi privasi kepada pasangan suami isteri berkenaan. Febrina mengukir senyuman. Darrel melangkah mendekati isterinya. Tudung Febrina dibetulkan sedikit "beautiful"

Febrina memukul lembut dada bidang Darrel. Dia menilik suaminya dari hujung rambut hingga hujung kaki. Tampan lahai suaminya ini.

Febrina menundukkan kepala memandang baju yang dikenakan mereka berdua

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Febrina menundukkan kepala memandang baju yang dikenakan mereka berdua. Matching.

Tangan diangkat membetulkan tali leher bewarna putih satin yang kemas terikat. Kot yang tersarung dikebas perlahan untuk membuang habuk.

"Dah ready nak keluar?"

Febrina mengemam bibirnya. Boleh ke dia jawap tak ready? Kalau ikutkan ini adalah majlis besar pertama yang Febrina kena hadir. Sudah lah di sana ramai sanak saudara yang masih dia belum kenal.

Febrina risau kalau-kalau dia bertingkah berlebihan atau terkurang. Kalau berlebihan orang cop over kalau terkurang orang kata sombong pula. Arghhh stressnya.

Tenangkan diri kau Febrina

"Sayang?"

Febrina kembali ke dunia nyata. Dia memandang suaminya yang sudah mengangkat sebelah kening. Riak konfius terpancar pada wajah suaminya.

I'm Not A PrincessWhere stories live. Discover now