Az a délután még mindig emlékezetemben él s virul; oly kedvességgel és gyengédséggel értél hozzám, mintha sosem akartál volna elengedni - oly finomsággal és lágysággal próbáltál nyugtatgatni, mintha örökké magadhoz akartál volna láncolni.El sem hittem, hogy ilyen helyzetbe kerültem; legvadabb álmaim sem voltak összevethetőek ezen földöntúli élménnyel.
Úgy kúszott orromba ánizsos kölnid illata, mintha a világ leggyönyörűbb rózsájának aromáját nyújtották volna felém ezüst tálcán; úgy cirógattad meg hátamat, mint lágy szellő egy gyenge virágot a mindent megtépázó vihar után, s oly nyugtató volt orgánumod, mintha ezer meg ezer pirulát kóstoltam volna meg - hirtelen ért el a megnyugvás s szemeidbe nézve próbáltam rájönni, mit miért teszel.
Éreztem, az a tekintet lesz egyszer a vesztem, de nem foglalkoztam vele - amint elengedtél, finom csókot nyomtál homlokomra, visszaraktad a kötetet, majd bocsánatot kérve siettél el.
Apró, kecses lépésekkel haladtál, felsőtesteden mégis ziláltan, idegesen húztad össze pulóveredet - szinte remegtél. Hajadba túrva, reszketeg levegővételekkel hagytad el a könyvtárrészt, s miután feltépted a kávézó ajtaját arra számítottam, hogy rohanni fogsz; de meglepetésemre megtorpantál.
Mindent végignéztem az ablakból, így értetlenül álltam az eset előtt; oly hevesen vágtáztál el, mint egy üldözött vad, mégis úgy festettél, mint aki bármely pillanatban visszafordult volna. Magamban imádkoztam, hogy így legyen, de amint újra elindultál s megráztad tincseidet tudtam, ma este nem látlak többet.
Keserű mosollyal kezdtem rendet rakni s összeszedni holmimat, ám amint közös asztalunk felé vetettem pillantásomat, valósággal lefagytam; nagy rohanásod közepette otthagytad szeretett könyvedet, nekem pedig döntést kellett hoznom, hogy mit tegyek.
Tudtam, el kell raknom a papírral borított csodát - hogy nálam biztonságban legyen -, de elkezdett megjelenni elmémben egy olyan gondolat, mely elemi erővel söpört végig rajtam:
Mi lenne akkor, ha beleolvasnék? Úgysem vennéd észre... Nem igaz?Ezen ötlet jutott eszembe, s hiába korholtam le magamat ezerszer, hogy mit képzelek, titokban mégis erre vágytam; nem vitt rá a lélek, hogy tényleg megtegyem és porba tiporjam eddigi kapcsolatunkat azzal, hogy elárulom bizalmadat, így legyőztem ezen késztetést; csak a címet olvastam el, melyet akkoriban nem értettem...
Bárcsak most sem tudnám, mit jelent, Chan.
Tényleg.
KAMU SEDANG MEMBACA
partra vetett bálna | banginho
Fiksi Penggemarmert vannak olyan bálnák, amik nem tudnak lélegezni a víz alatt - mielőtt a felszínre érnének, megfulladnak. Best rankings: #1 - banginho Kezdete: 20191025 Vége: 20200112 ©halvajáró