Alicia sitt perspektiv
Etter en liten dusj står vi nede på kjøkkenet for å lage noe mat. Jeg har lånt en t-skjorte som rekker meg til over rumpa, og han har kun på seg en svart bokser. Jeg kjenner at jeg har lyst på han enda en gang når jeg ser den markerte magen hans.
«Slutt å se på meg med det blikket, nå skal vi lage mat» hører jeg Alan si, og jeg flirer. Han leser meg så lett. Skulle ønske jeg kunne lese han like lett..
Han tar frem en stekepanne, før han heller oppi en omelett røre. Jeg blir litt overasket over at Alan faktisk lager mat, fordi jeg trodde helt ærlig ikke det. Jeg så for meg at han var typen som hadde frossen pizza til middag hver dag.
Han tar tak i armen min før han trekker meg inntil kroppen hans, mens han fortsatt står og passer på omeletten.
«Tro meg, jeg blir kåt bare av tanken på at du er naken under den t-skjorten» hvisker Alan inn i øret mitt, og jeg er umiddelbart klar for han på nytt.
Jeg begynner å føre hånden min ned mot utstyret hans, og han trekker seg kjapt unna før han sier advarende «Ikke prøv deg». Jeg sender han en furte munn tilbake, og han ler.
Når maten er ferdig sitter vi ved kjøkkenbordet for å spise, og omeletten smaker helt fantastisk. Jeg ser på Alan som nyter maten sin, og jeg klarer ikke å la være å se på sårene i ansiktet hans.
«Jeg gleder meg til sårene dine er borte» sier jeg plutselig, og han møter blikket mitt mens han tygger ferdig maten.
«Jeg har planer om å slåss til helgen, så da blir det sikkert noen flere sår» begynner han, men han stopper opp i det han ser sjokket i øynene mine, før han legger til «Jeg bare tuller, slapp av».
Jeg ser på han plutselig alvorlig før jeg sier «Jeg liker ikke at du slåss». Han sukker litt ut, før blikket hans møter mitt lenge, før han begynner å fortelle..
«I går var jeg veldig sint som du vet, så etter at jeg hadde vært hos deg dro jeg på en bar hvor jeg drakk en del brennevin. Så ringte plutselig Jonas, og han lurte på hvordan det gikk med den nye knullekompisen min, og da boblet sinnet opp enda mer. Så når jeg fikk vite at han var på bålplassen så klarte jeg ikke å la være»
Jeg blir overasket over at han i det hele tatt åpner seg for meg.
«Jeg er ikke knullekompisen din» bemerker jeg kjapt, og han ler.
«Det vet jeg veldig godt, Alicia»
Jeg vil ikke at andre skal tro det. Jeg vet at Jonas er en ordentlig drittsekk, så han sa det sikkert fordi han visste at det ville gjøre Alan irritert.
Vi fortsetter å spise, og plutselig ringer telefonen til Alan.
Det lyser opp «mamma» på skjermen hans, og han sukker oppgitt ut. Hvorfor reagerer han slik? Jeg blir alltid kjempe glad hver gang mamma ringer meg.
«Bare ta den, det går bra» forsikrer jeg han, og han svarer.
Jeg blir sittende og se på Alan mens han snakker med moren sin, da tankene ankommer. Jeg lurer på hvordan moren til Alan ser ut. Hun er sikkert veldig pen med tanke på sønnen hun har skapt.
«Nei, ikke faen» hører jeg plutselig Alan si bestemt, og jeg lurer på hva de snakker om, siden han hisser seg opp.
Jeg fortsetter å spise maten min.
«Ja vel, faen. Greit» er det siste Alan sier før han legger på, og jeg kan høre han sukker frustrert ut etter telefonsamtalen.
«Er alt i orden?» spør jeg litt bekymret.
«Bare mamma som forventer at jeg skal sitte barnevakt på fredag, og jeg må faen meg sove der også» forklarer han irritert, men jeg skjønner at tonen ikke er ment mot meg.
«Det er jo bare koselig, da blir sikkert lillesøsteren din glad»
Han ser på meg, før han sier «Jeg hadde ikke tenkt å bruke halve helgen min på å sitte barnevakt»
Jeg ser for meg at han sikkert hadde planlagt å feste i studenthuset sammen med kompis gjengen.
«Bli med» sier han plutselig. Hva? Spør han meg om jeg vil være med å sitte barnevakt?
Han ser på meg forventningsfullt. Jeg har jo lyst til å møte lillesøsteren hans, og tilbringe fredagen sammen med Alan.
Et smil sprer seg i ansiktet hans i det jeg sier «jeg blir med».
----------------------------------------------------------------------------
♡ 𝓒𝓲𝓵𝓲𝓪
Alicia skal være med Alan for å sitte barnevakt for lillesøsteren Gabi, men det går ikke helt knirkefritt..
Gabi stiller nemlig et spørsmål som gjør Alan veldig irritert..
Følg med når kapittel 24 blir publisert i morgen ♡
God helg ♡♡
DU LIEST GERADE
DANGEROUS LOVE
RomantikAlicia Ayers flytter fra en liten bygd til Nord Carolina for å studere Litteratur på Wake Forest University. Alicia er en pliktoppfyllende jente som ikke gjør noe galt, men hva skjer når hun møter Alan Cleve som viser seg å være det stikk motsatte a...