Alicia sitt perspektiv
«Hva tror du om meg?» spør han plutselig irritert, før han legger til «Tror du virkelig jeg ville knullet deg, mens du lå her peset ut på senga mi?».Takk gud. Man vet aldri med Alan, han er en drittsekk. Man vet aldri hva en drittsekk kan finne på. Jeg hever skuldrene som svar.
Han reiser seg opp brått, og jeg skjønner at han er irritert over at jeg kunne tro det. Han drar en hånd gjennom håret sitt frustrert, og jeg legger merke til musklene som spenner seg under den vakre ryggen hans.
«Her har jeg tatt vare på deg mens du var dårlig , siden du drakk altfor mye vodka. Jeg har sittet oppe i hele natt, redd for at du skulle kaste opp, så tror du faen meg at jeg har ligget med deg. Du burde være glad for at jeg tok vare på deg, siden jeg kunne latt deg ligge igjen på plenen utenfor huset, der hvor du peset ut» sier han plutselig litt høyere enn vanlig, og jeg kan høre han banner lavt etter utbruddet.
Jeg vet at han har sant. Jeg burde takke han.
Jeg møter blikket hans nervøs, før jeg sier «Unnskyld» så lavt at jeg så vidt kan høre det selv.
Plutselig kjenner jeg den ubehagelige trusa gnager, jeg er ikke vant til å gå med slike string truser. Jeg savner bomulls trusene mine. Siden jeg har på meg den store t-skjorten kan det vel ikke gjøre noe at jeg tar den av. Jeg ligger jo under dyna til Alan uansett.
Jeg tar hendene under dyna, før jeg drar av meg trusa.
Han ser på meg, lurer på hva jeg driver med.
Jeg samler sammen det tyne blonde stoffet i hendene mine, før jeg kaster de ned på gulvet hans. Når blikket hans møter mitt kan jeg se så mye lyst fylle blikket hans.
«De var ubehagelige å ha på» forklarer jeg, før jeg trekker meg enda lenger ned under dyna. Jeg kan se antydning til et smil, før han sier «Tanken på at du er naken under den t-skjorten nå tenner meg så voldsomt».
Jeg åpner munnen for å trekke inn pust. De ordene tenner meg. Virkelig.
Jeg fniser, før jeg tar hodet under dyna flau. Han vet hvor flau jeg blir når han snakker sånn snuskete til meg. Alan kommer klatrende over meg i senga, før han legger seg under dyna ved siden av meg.
Jeg sliter faktisk med å holde hendene for meg selv, når jeg vet at han ligger ved siden av meg i kun bokseren.. Tanken treffer meg over hvor mange jenter som har sovet i denne senga, som han har ligget med.
Jeg manner meg opp, siden jeg trenger virkelig et svar på det. Jeg kjenner automatisk at jeg blir kvalm av tanken på at jeg ligger på samme laken som han og Cornelia har kost seg på.
«Lå du med Cornelia i denne senga?» spør jeg rett ut, og jeg kan se at spørsmålet mitt sjokkerer han.
«Nei, ingen jenter får lov til å komme inn på rommet mitt» forklarer han, og jeg ser på han forvirret. Dette er jo andre gangen jeg er på rommet hans.
«Jeg ligger jo her» forklarer jeg, som et tegn til at noen jenter må ha kommet inn her.
«Du er unntaket mitt» sier han, før han lukker øynene.
Han må være trøtt, som har holdt seg våken i hele natt for å passe på meg. Jeg vet ikke hvorfor, men svaret hans varmer hjertet mitt. Samtidig så er det en stemme som sier til meg at jeg ikke betydde noe for han. Han sa det til meg. Hvorfor gidder han å passe på meg når jeg blir full, ikke minst hvorfor gidder han å være våken hele natten hvis jeg ikke betyr noe..
Jeg snur meg mot han, og han har sovnet. Han ser så fredfull ut der han ligger med dynen som kun dekker bokseren og beina hans. Den markerte magen hans er blottlagt.
YOU ARE READING
DANGEROUS LOVE
RomanceAlicia Ayers flytter fra en liten bygd til Nord Carolina for å studere Litteratur på Wake Forest University. Alicia er en pliktoppfyllende jente som ikke gjør noe galt, men hva skjer når hun møter Alan Cleve som viser seg å være det stikk motsatte a...