" hongjoong hyung, lepas ni nak pergi mana? " tanya yeosang.
hongjoong yang sedang mengira duit lantas memandang yeosang. senyuman sinis menghiasi wajah hongjoong sebelum dia menyimpan kembali duit tersebut ke dalam dompetnya.
" kita pergi taman tema. si jongho tu, hyung tengok dari tadi tak sabar ii nak pergi taman tema. " kata hongjoong sambil memandang ke arah maknae ateez yang sedang bermain bersama mingi.
yeosang sekadar mengangguk sambil tersenyu riang sebelum mendapatkan seonghwa yang sedang membelikan san dan wooyoung gula ii kapas.
tergelak kecil dibuatnya hongjoong melihat karenah san dan wooyoung. jarang mereka berperangai budak ii. jarang. ya, dia sendiri tahu. sudah lama dia mengenal mereka semua. gelak hongjoong menarik perhatian yunho.
" gelak apa tu, hyung? "
hongjoong memandang yunho yang berada di sebelahnya.
" ani... tak ada apa ii pun... semua dah sedia? " tanya hongjoong kepada semua ahli ii ateez yang lain.
" naeeee " balas mereka semua serentak.
" okey, jom kita gerak ke Seol Land! "
jongho yang mendengar kata ii hongjoong lantas berteriak.
" jinjja?! wahhh!!! " jongho lantas memeluk hongjoong dengan erat.
ahli yang lain tergelak melihat aksi jongho.
[ skip ]
" yah, kim hongjoong. " panggil seonghwa di pintu bilik.
" hurm.. "
" kau tak rasa ke kita ni terlebih over... " seonghwa meramaskan rambutnya.
hongjoong memandang ke arah seonghwa.
" over caring? alah, kau tau kan... dia orang tu masih perlukan kasih sayang? " kata hongjoong.
seonghwa mengambil tempat di sebelah hongjoong.
" tapi masalahnya... dia orang dah besar... " balas seonghwa.
mendengar kata ii seonghwa membuatkan hongjoong tergelak.
" ni mesti kes kau jeles tengok aku rapat dengan dia orang kan? betul tak? " sengih hongjoong sambil memandang ke arah seonghwa.
" kepala kau. aku bukan kunyit eh, aku cuma... tah lah... " seonghwa mengeluh.
" hish, kau ni. aku pun bukan kunyit. aku rasa kau risaukan dia orang banyak main dan banyak buang masa dengan menyakitkan hati satu sama lain je.. bukannya apa... " hongjoong menepuk bahu seonghwa sebelum dia berlalu menuju ke arah meja kerjanya.
seonghwa tersenyum nipis.
" kau tau apa aku fikir dan apa masalah aku... kau memang layak di gelar best leader oleh dia orang, joong. "
hongjoong memusingkan badannya menghadap seonghwa.
" heh, dah ii, kau masuk lah tidur dulu, aku nak pergi ke studio kejap. nak ambil barang. " kata hongjoong.
seonghwa sekadar menurut. katil yang tidak jauh daripada katil hongjoong.
" jalja.. nanti aku datang balik. " kata hongjoong lalu menutup lampu bilik.
" ermm... "
sempat hongjoong menjeling ke arah seonghwa yang sudah lena bersama patung pemberian yunho ketika hari lahirnya. dia memasuki bilik yunho dan san secara senyap. kemudian bilik yeosang dan wooyoung dan akhir sekali bilik mingi dan jongho. pintu rumah dibuka sebaik sahaja dia siap memakai kasut. sewaktu dia ingin membuka pintu, seseorang memanggilnya.
" hyung? hyung nak pergi mana lewat malam macam ni? "
" mingi? tak tidur lagi ke? " tanya hongjoong terkejut.
" tak, terbangun. aku nak minum air, hyung pula? "
belum sempat hongjoong menjawab soalan mingi, mingi terlebih dahulu memotong.
" hyung jangan lambat sangat balik... and jangan terlalu over work, aku tak suka. " kata mingi lalu kembali ke bilik tidurnya.
hongjoong terdiam mendengar kata ii mingi. ada benar juga apa yang mingi katakan. dia ingat, ada sekali tu, dia menipu san untuk ke studio mengambil barang tetapi sebenarnya dia ingin menyiapkan lagu yang tertangguh. sudahnya, dia bebel oleh san dan dia terpaksa memujuk san dengan belanja set daging untuk di makan bersama ahli yang lain. teringat kan memori tersebut membuatkan hongjoong tersengih.
" hyung janji hyung keluar sekejap... "
[ studio ateez ]
sebaik sahaja dia mengambil barang yang tertinggal dia mengemas sedikit tempat dia bekerja sebelum dia berlalu keluar menuju ke pintu utama. sedang dia melintasi sebuah kedai, dia tanpa sengaja terlanggar seseorang. lantas dia membantu orang tersebut.
" terima kasih... ini, saya bagi gula ii untuk ucap terima kasih... " kata orang tersebut.
hongjoong pada mulanya menolak tetapi dia mengambilnya untuk menyenangkan hati orang tersebut. dia akhirnya berjalan pulang menuju ke apartmentnya.
[ skip ]
" hyung, bangun sarapan... " jongho hampir menyepak mingi apabila mingi mendiamkan diri.
" ho, kau turun lah dulu. biar hyung yang kejut... " kata san memujuk.
jongho mendengus sebelum dia memberi tendangan halus ke arah kaki katil mingi. tergelak san melihat gelagat jongho.
" mingi-yahhh bangunnnnnnn "
" tak nak "
[ dapur ]
" joong, kau ambil apa malam tadi? " tanya seonghwa.
hongjoong sekadar senyum.
" aku ambil fail je... "
seonghwa hanya mengangguk lalu menyambung makan. habis sahaja mereka bersarapan bersama, mereka berkumpul di ruang tamu. seperti biasa, hongjoong tidak bersama mereka pagi itu kerana menyiapkan kerja nya di studio. sedang mereka bersiap untuk ke bilik latihan tiba ii wooyoung menjerit.
" KORANG! HONGJOONG MASUK HOSPITAL! "
" MWORAGOOO???!!! "
...
random tag ; sanshiber- hwateez_ ateez-cesium dongpyo_na yunjinnie- exobts_ksf03 hazzanaf15 strayhanjisung amieraatieka -DEVILTENNIS
tag atiny here >>
He just too UwU.... aku tak boleh move on dengan gambar niiii. agagagagagaggaga buat aku curang dengan Mingi. // lepang berjemaah+campak aku dalam gaung sebab terlalu perasan lol //
( just terfikir, tangan siapa itu yang memicit pipi Hongjoong??? )
YOU ARE READING
Mini Leader Hong[ S1 + S2 ][✓]
FanfictionS1 " hongjoong hyung bukan lagi hyung yang kita kenal... lepas ni, hongjoong hyung dah tak boleh jaga kita.. tapi kita yang jaga hongjoong hyung... " start ; 2/12/19 end ; 19/12/19(hiks) S2 " aku dah tak larat dengan semua ni. aku nak berhenti! " st...