[ special part ; snowfall ]

406 62 25
                                    

so, i want to make a short UwU story about Ateez. and idk why i'm speaking right now because my bahasa melayu is really... meh don't talk about it and i don't care about it.

so, here we goooooo

...

pada hari itu, semua ahli Ateez mendapat kebenaran daripada manager mereka untuk berehat satu hari. bukan main lagi mereka melompat kalah si arnab. pagi itu juga mereka banyak menghabiskan masa dengan berguling, main game, jalan ii sekitar kawasan perumahan, mengurung diri dalam bilik dan bermain dengan plushie. hongjoong yang ketika itu sedang bersembang dengan mingi terhenti apabila dia tiba ii merengek mahukan shiber di tangan san.

" eh ii, joongie kenapa? " tanya seonghwa kelam kabut.

" hyung, hongjoong nak shiber aku! " kata san sambil menahan kepala hongjoong dari merampas shiber dari tangannya.

shiber di angkat tinggi oleh san sambil hongjoong tergapai gapai untuk mengambilnya. mingi sekadar mendiamkan diri sambil menyilangkan kakinya di atas kerusi. malas untuk masuk campur. yunho yang baru sahaja bermain game sekadar melintasi san dan hongjoong kerana niatnya pada masa itu hanya mahu mengambil air coke di dalam peti ais. wooyoung yang sedang berguling di ruang tamu turut membuat tidak endah.

" hish, aku fikir apa lah tadi.. hurm, joongie ambil patung hwa jelah eh? " pujuk seonghwa. 

hongjoong menggeleng laju. dia berkera mahu mencapai patung tersebut dari tangan san. seonghwa menggeleng melihat perangai hongjoong. belum sempat seonghwa mahu membuka mulut tiba ii pintu dorm mereka dirempuh oleh jongho dan yeosang. terpancar wajah kegembiraan mereka berdua.

" KORANG, SALJI DAH TURUN! "jerit mereka serentak.

" omo, jinjja?! " wooyoung lantas bangun dari posisi baring ke duduk.

" hyung iiiii jom keluar? aku nak tengok saljiii!!! " rengek mingi dan yunho sambil menarik lengan seonghwa.

" salji? joongie pun nak tengokkkk!! " 

sudahnya semua menarik lengan seonghwa. maklumlah hongjoong kan dalam little space sekarang ni? seonghwa mengeluh.

" okey ii, sekarang ni korang pergi ambil sweater korang dalam bilik masing ii. joongie, ikut hwa kita pakai sweater dulud eh? " seonghwa memimpin tangan hongjoong nerhati hati sehingga ke bilik mereka berdua.

ahli yang lain laju masuk ke dalam bilik masing ii untuk mengambil sweater serta jaket.

[ luar dorm ]

" wahhhhhhhhhh " joongie berlari anak sambil tangannya di angkat ke langit. 

ahli yang lain sama seperti hongjoong kecuali jongho, yeosang dan seonghwa. mereka bertiga banyak mendiamkan diri dan hanya tersenyum kecil melihat ahli yang lain.

" mingi, tengok ni! aku buat snowman versi kau dowh! AHHAHAAHHAHA. " kata yunho sambil tergelak berguling guling.

mahu saja mingi memijak perut yunho pada masa itu.

' sabar mingi... sabar... '

san dan wooyoung bekejaran sambil masing ii membaling bola salji diantara satu sama lain. sehinggalah bola salji yang dibaling san terkena jongho dan yeosang. disebabkan aksiden tersebut yeosang dan jongho mula menyerang wooyoung dan san. seonghwa? seonghwa sekadar duduk di tepi sambil bermain dengan telefonnya. untuk seketika hongjoong menarik hujung baju seonghwa.

" kenapa joongie? " tanya seonghwa lembut.

" joongie nak main dengan hwa hyung. " jujur hongjoong.

seonghwa tersenyum mendengar kata ii hongjoong. perlahan lahan dia melutut ke tanah untuk membuat sebiji bola salji. kemudian diikuti dengan beberapa biji lagi sehingga ianya terbentuk sebuah snowman kecil. hongjoong tersenyum girang.

" untuk joongie ke? " tanya hongjoong.

seonghwa sekadar mengangguk tanpa berkata apa ii. bertambah girang hongjoong dibuatnya. hari itu, mereka berlapan menghabiskan masa mereka dengan bermain salji. seronok tidak terkata. andai kata masa boleh dihentikan, sudah lama mereka akan menghabiskan mereka di situ sahaja.

" 8 makes one snowman :) "

.

.

.

.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Mini Leader Hong[ S1 + S2 ][✓]Where stories live. Discover now