" MINGI! "
" yunho? " bertambah terkejut merea dibuatnya apabila melihat wajah pucat yunho.
seonghwa lantas mendekati yunho. begitu juga dengan san.
" mingi, kau ingat aku tak? " tanya yunho.
mingi memandang ke arah yunho untuk seketika sebelum tergelak.
" yah, aku ingat kau lah... kau kawan aku kut... " kata mingi.
" yunho, dari apa yang kita orang tau memori dia tersekat masa dia sekolah menengah. masa dia mula ii nak masuk kq. " kata yeosang kepada yunho.
yunho mengangguk kan kepalanya tanda faham. dia mencari hongjoong untuk seketika.
" yunho, orang ni ke yang kau selalu cerita dekat aku? " tanya mingi kepada yunho.
yunho berhenti mencari hongjoong. matanya menangkap orang yang dituju yunho.
" HONGJOONG HYUNG! " yunho berlari pantas ke arah hongjoong.
badan kecil milik hongjoong dipeluknya erat.
" hyung, maafkan aku... jebal, jangan tinggalkan aku. jangan tinggalkan kita orang... a.. aku sedar aku bersalah... aku tau kau stress and disebabkan tu kau dalam little space setiap kali kau balik dorm. aku tau kau ada banyak kerja dan masalah yang kau kena hadpa seorang diri setiap hari. maafkan aku hyung... hyung, please tarik balik surat hyung yang hyung bagi dekat kiwon hyung. " meraung yunho dibuatnya.
hongjoong yang sedari tadi mendiamkan diri mula menggosok belakang badan yunho perlahan. semua yang memandang sudah seperti penonton yang sedang menonton drama pukul 7 malam.
" nae... hyung pun nak minta maaf... gomawo, yunho-ah... " kata hongjoong.
air mata yunho dikesat hongjoong.
" mingi, kau okey ke? " tanya yunho sebaik sahaja dia habis berdrama.
mingi mengangguk. yunho tersenyum.
" sini. aku tak tahu lah kalau kau ingat atau tidak. wooyoung, kau kata peratus dia nak normal 60 kan? "
wooyoung mengangguk.
" baiklah, aku nak buat keajaiban sekejap. "
yunho mengambil kerusi lalu duduk di sisi katil mingi. semua ahli ateez mula berkumpul di sekeliling katil.
" mingi, mari aku perkenalkan orang ii yang kau dah kenal lama... okey, disebabkan kau dah kenal aku... aku nak dia orang perkenalkan diri dia orang untuk aku. guys, silakan. "
mingi hanya tersenyum tidak sabar ingin mengetahui mereka semua.
" annyeong, nama aku choi san! panggil aku san je. aku ni kawan kau juga, aku selalu take care pasal kau. biasanya, kalau kau bosan atau kau nak luangkan masa, kau selau datang bilik aku dengan yunho untuk main game sama ii. kalaumain game, kau dengan aku selalu kalah sebab yunho selalu main tipu. okey next! "
yunho memijak kaki san. san menjelirkan lidahnya sebelum menyorok di belakang seonghwa.
" aku park seonghwa dan yang paling tua tapi aku bukan leader. kau kadang ii gelarkan aku eomma. dan hongjoong appa. kau selalu cari idea nak kacau aku setiap kali aku nak masak ramen kat dapur. kalau dekat bilik latihan, biasanya kau akan luangkan masa dengan buat aegyo dekat cermin. kau selalu nak jado cool sedangkan realitinya kau tu pemalu. "
" annyeong~ jung wooyoung imnidaaa. kau dengan aku tak rapat sangat tapi kau selalu buat baik dengan aku. bagi semangat dekat aku. kau selalu minta aku ajar nak jadi seksi dengan aku walaupun realitinya kau dah memang seksi pun. swaggg... "
" kang yeosang. dekat dorm, kau selalu rosakkan dron aku. kalau bukan dron, bola keranjang aku kau sorokkkan. kau selalu kacau aku walaupun aku tak pernah nak kacau kau. okey tu je. "
" aku maknae dalam group kita, group ateez, nama aku choi jongho. bukan adik kepada san hyung. kita dekat dorm satu bilik. hyung selalu tuduh aku yang aku selalu buli hyung dalam bilik sedangkan hyung sendiri yang minta aku buli hyung. hyung kalau rap selalu buat aku bangga. kita dua juga dah banyak kali memekak nyanyi lagu into the unknwonnnnnnnnnnnn dlam dorm sama ii sampai seonghwa hyung mengamuk. "
selepas jongho perkenalkan dirinya, semua mata memandang ke arah hongjoong.
" erm... nama aku kim hongjoong. leader ateez. orang yang kagumi selama kita berkenalan. kau selalu cari aku kalau kau ada masalah. kau selalu panggil aku korean big minion. walaupun aku ni leader, aku selalu minta bantuan kau dalam penghasilan lirik lagu... kau selalu senyum dekat kita orang kalau kita orang sedih. setiap kali kau sakit, kau mesti tunggu kia orang kat ruang tamu and sambut kita orang balik. walaupun jenis yang tak dengar kata, tapi sentisa nak berikan yang terbaik untuk atiny. dan aku juga... "
" mempunyai masalah little space. " senyum mingi.
semua ahli ateez terkejut mendengar jawapan daripapa mulut mingi.
" kau... "
" hehe.. " mingi senyum.
...
[ Jjang!!! Kijut tak? Pelik tak? Sakit hati tak? Berdebar tak? Suka tak? Haaa.... Cakap ii, aku nak tau 😂😂 ]
[ Bagi aku kasih sayang cepat😂😂 ]
YOU ARE READING
Mini Leader Hong[ S1 + S2 ][✓]
FanficS1 " hongjoong hyung bukan lagi hyung yang kita kenal... lepas ni, hongjoong hyung dah tak boleh jaga kita.. tapi kita yang jaga hongjoong hyung... " start ; 2/12/19 end ; 19/12/19(hiks) S2 " aku dah tak larat dengan semua ni. aku nak berhenti! " st...