sudah masuk 5 hari hongjoong hilang memori. 5 hari tu jugalah mereka semua membahagikan masa menjaga hongjoong secara bergilir dan berlatih. pada mulanya mereka hanya menjaga hongjoong di dorm dan tidak membawa hongjoong ke bilik latihan sehinggalah hongjoong memeluk kaki mingi semata-mata hendak ikut sama melihat mereka berlatih. sudahnya, hendak atau tidak mereka membawa hongjoong bersama. awal pagi itu wooyoung dan yeosang sudah memaklumkan kepada manager mereka yang mereka membawa hongjoong bersama.
sepanjang mereka semua berlatih, hongjoong hanya duduk di sudut bilik latihan dengan gaya lutut ke dada. dia sedakar melihat ahli yang lain. tidak sampai setengah jam hongjoong terlena dengan kedudukan yang sama. pada masa itu juga, jongho sedang berehat terpandang ke arah hongjoong yang tidak jauh dari kedudukannya. lantas jongho menukar posisi hongjoong. kepala hongjoong diletak secara perlahan di atas lantai yang beralaskan jaket mingi.
" jongho-ah! cepat sikit. lepas ni kita berlatih step yang susah sikit! " panggil yunho.
segera jongho mencapai telefonnya lalu berlari keluar mendapatkan yunho.
" hongjoong hyung tidur ke? " tanya yunho.
jongho sekdar mengangguk. sejurus sahaja mereka keluar dari bilik latihan, hongjoong terlihat sedang mengerutkan wajahnya.
" ARGH! " hongjoong terbangun dari lena.
dahinya basah dek peluh membasahi. matanya melilau memandang sekeliling sebelum dia bersandar. wajahnya jelas kelihatan gusar dengan sesuatu.
" a- ap- apa semua tadi tu? "
...
seonghwa mengosok kepala hongjoong yang sedang tertidur di atas pehanya. ahli yang lain kebanyakkan bermain di dalam bilik. hanya dia, hongjoong dan yeosang di ruang tamu.
" aku penat lah... sampai bila kita nak tunggu hyung? " tanya yeosang.
seonghwa sekadar menggeleng. melihat jawapan seonghwa membuatkan yeosang meramas rambunta kasar.
" tak kan nak tunggu sampai tahun depan baru polis tangkap penyagak tak guna tu?! " kata yeosang.
" yeosang, jaga kata ii kau. " marah seonghwa.
" apa? benda betulkan? kalau betul lah polis berguna sangat kat dunia ni, kenapa penyangak yang langgar hongjoong hyung pun tak dapat nak tangkap? "
" YEOSANG! "
terdiam yeosang apabila seonghwa mula meninggikan suara. belum sempat seonghwa hendak menyambung kata ii-nya, dia merasakan seluarnya basah. segera dia memandang ke arah pehanya.
" hongjoong? hongjoong menangis ke? hongjoong dah bangun ke?? " tanya seonghwa apabila melihat hongjoong menangis teresak-esak di pehanya.
seonghwa membantu hongjoong untuk bangun lalu duduk di sebelahnya. air mata yang mengalir deras di kesat lembut seonghwa.
" ni semua salah joongie. kalau joongie tak jadi macam ni... mesti yeosang hyung tak marah... " kata hongjoong dengan suara tenggelam timbul.
terserentak yeosang mendengar kata ii hongjoong.
" apa joongie cakap ni?? " tanya seonghwa hairan.
" joongie tau, joongie dengar semuanya... semalam, kelmarin, hari tu. mingi hyung dengan wooyoung hyung hampir gaduh sebab joongie. kan bagus kalau joongie dapat ingat siapa joongie. kan bagus kalau joongie tau siapa korang semua... kan bagus kalau joongie tak sedar langsung. " kata hongjoong.
terdiam seonghwa. melihat suasana yang sunyi membuatkan hongjoong bangun lalu berlari ke arah biliknya.
" HYUNG! "
...
[ pagi ]
pagi itu, hongjoong banyak mendiamkan diri. tiada lagi gurauan yang menceriakan suasana. tiada lagi pujukan dari siapa ii untuk memaksa hongjoong menghabiskan sarapan.
" aku pergi dulu. " kata yeosang sebelum dia keluar.
semua memandang ke arah pintu tanpa sempat berkata apa ii.
" hyung, kenapa dengan yeosang? " tanya yunho sewaktu dia dan seonghwa di dalam bilik.
" kau tanyalah sendiri. " kata seonghwa.
yunho mengeluh sebelum dia kembali memandang seonghwa.
" hyung, aku tanya jawab. "
belum sempat seonghwa membalas kata ii yunho, tiba ii pintu terbuka. muncul san dengan keadaan berpeluh.
" hyung, yunho. kita kena pergi hospital. "
...
" macam mana boleh jadi? " tanya seonghwa dengan nafas tersekat.
" tak tau. masa sarapan tadi elok je dia makan. tup ii dia pengsan tak sedarkan diri. " kata mingi.
" hongjoong hyung... bangunlah... " panggil jongho perlahan.
tangan hongjoong diraih.
" yeosang mana? " tanya yunho sebaik sahaja dia sedar dengan ketiadaan seorang ahli.
" aku dah call dia. dia kata dia ada latihan dengan backup dancer. " terang wooyoung.
" san, kau pergi balik ent. bawa yeosang ke sini. " arah seonghwa.
laju san mengangguk lalu berlari keluar dari bilik. ahli yang lain memandang ke arah hongjoong yang masih tidak sedarkan diri.
" aku bencikan perasaan ni. "
...
" hish, time ii macam ni lah barang ii aku tertinggal. " rungut si dia.
beg galas diselongkar semula sebelum dia akhirnya mengalah apabila barang yang di cari tidak dijumpai. dia bangun dari bangku lalu terus menuju ke arah bangunan ent. yang tidak jauh dari nya. hanya di sebelah seberang jalan sahaja. sewaktu dia ingin melintas, tiba ii dia terlihat seorang kanank ii turut melintas.
SKREEETTT (sound error)
dia memusingkan kepalanya. terbeliak matanya apabila melihat kanak ii tersebit berguling ke seberang jalan. kereta yang melanggar kanak ii tersebut hilang begitu sahaja tanpa memberhentikan keretanya. laju dia berlari ke arah kanak ii tersebut.
" yah iii! bangun!! "
dia menggoncakan bahu kanak ii tersebut.
" weyh! ada orang kemalangan! "
dia memandang ke arah pemilik suara tersebut. kemudian dia kembali memandang ke arah kanak ii tersebut. buat kali ke dua, dia terkejut melihat kanak ii tersebut bukan lah kanak ii tadi. tetapi... diri dia sendiri.
dan itu, adalah pekara terakhir yang dia ingat sebelum pemandangannya menjadi gelap.
YOU ARE READING
Mini Leader Hong[ S1 + S2 ][✓]
FanficS1 " hongjoong hyung bukan lagi hyung yang kita kenal... lepas ni, hongjoong hyung dah tak boleh jaga kita.. tapi kita yang jaga hongjoong hyung... " start ; 2/12/19 end ; 19/12/19(hiks) S2 " aku dah tak larat dengan semua ni. aku nak berhenti! " st...