" kuali terbang masuk jamban orang lalu orang dalam jamban pun kalut nak keluar. " nyanyi yunho sambil mengacau adunan coklat yang dia panaskan.
jongho yang baru sahaja selesai mandi memandang ke arah yunho.
' benda mamat ni merapu?? ' jongho menggelengkan kepalanya sebelum dia menuju ke arah biliknya.
" INTO THE UNKNOWN!!!!! "
" WUI! SUDAH II LAH MEMEKAK! AKU SEBAT KAU PAKAI PENYAPU APA PUN TAK DAPAT! " sergah seonghwa.
terhenti yunho apabila seonghwa tiba ii sahaja muncul. terus dia mendiamkan diri. tangannya laju mengacau adunan coklat.
" hish, kau ni sekali tak memekak memang tak sah. hyung tak marah, tapi hyung baru je tidurkan si hongjoong tu. disebabkan kau lah hyung kena dodoian dia sejam lebih. kau kalau nak memekak pun berpada-pada... dah, sini bagi hyung kacau adunan tu. hyung tengok sampai ke tahun depan tak kan cair coklat kau tu. "
yunho memuncungkan bibirnya. pengacau berubah tangan.
" kau nak buat apa dengan coklat ni? " tanya seonghwa.
" aku nak buat kek. nak bagi hongjoong. hari tu masa dekat hospital dia ada kata dia nak makan kek coklat tapi dia tak berani nak minta dekat hyung. dia siap pout lagi depan aku dengan san. kalau dia tu bukan budak, dah lama aku cubit pipi dia. " kata yunho sambil termenung ke arah sinki.
" lah, asal dia ta terus datang kat aku je? "
" sebab dia takut hyung marah macam mana hyung marah si yeosang. "
terdiam seonghwa. tangannya yang tadi laju kini menjadi perlahan.hampir sejam setengah mereka berdua berperang di dapur, seonghwa dan yunho akhirnya merehatkan diri di ruang tamu. jarum jam menunjukkan pukul 11.30 malam.
" yunho hyung masuk bilik dulu. kau jangan tidur kat sini. pagi esok hyung tengok kau dekat sini, aku pijak perut kau tu. " kata seonghwa lalu berjalan menuju ke arah biliknya.
yunho sekadar mendiamkan diri. dia berguling di ruang tamu untuk seketika sebelum dia berhenti di hadapan sofa.
" bila semua ni nak berkahir? "
...
hongjoong mendiamkan diri melihat ahli yang lain sedang berlatih di hadapannya. kini, sudah masuk 2 minggu dia tidak ingat apa ii melainkan berfikiran sebagai kanak ii. dia merapatkan lagi lututnya ke dada.
" joongie bosan ke? " tanya yeosang dan mingi tiba ii secara serentak.
hongjoong sekadar mengangguk.
" jom, mingi dengan yeosang bawa keluar jalan ii. " kata mingi sambil memberikan tangannya untuk di sambut.
hongjoong menyambut tangan mingi. yeosang meminta kebenaran seonghwa untuk keluar.
" keluarlah, tapi jangan keluar dari bangunan ni sudah. pusing ii tu pun cukup dah. " kata seonghwa sebelum dia menyambung latihannya.
mereka bertiga berjalan bersama melalui koridor.
(in fact aku main hentam je bangunan dia orang tu HAHAHHAHAHAHAHAHA)
sedang mereka berjalan, tia ii hongjoong berhenti di hadapan sebuah bilik. tindakan tersebut membuatkan mingi dan yeosang memandang ke arah hongjoong dan bilik tersebut silih ganti.
" nak masuk ke? " tanya yeosang lembut.
hongjoong menggeleng. mingi dan yeosang membuat mimik hairan.
" takut tan bilik ni marah. "
mingi dan yeosang tersenyum. perlahan-lahan mereka mencapai tombol pintu.
" kenapa nak marah pula? ni bilik joongie lah... studio joongie... " kata yeosang sambil menolak perlahan hongjoong ke dalam bilik tersebut.
masuk sahaja mereka ke dalam bili tersebut, hongjoong menarik hujung baju yeosang.
hongjoong's pov
kenapa aku rasa lain? kenapa bilik ni macam fimiliar dengan aku? apa semua ni??
mata aku memandang ke arah sebuh meja di hadapan aku. mingi dan yeosang berada di belakang aku mula memandang aku risau. aku menyentuh perlahan meja tersebut. entah kenapa, kepala aku tiba ii terasa berat. aku mula terasa loya. badan aku perlahan-lahan menyembah ke lantai. pandangan aku berpinar. dan itu adalah perkara terakhir aku ingat sebelum aku pengsan di pangkuan mingi.
end pov
...
" wooyoung, kau jaga kan hongjoong. hyung nak pergi tandas kejap. " kata seonghwa.
wooyoung sekadar mengangguk. dia memandang ke hongjoong yang sedang terbaring tidak sedarkan diri bersama mingi dan yunho yang sedang elok tertidur dengan menyokong bahu masing ii. dia tersenyum menggeleng sebelum dia kembali mengajar jongho tarian yang tertangguh.
" ARGH! "
jeritan hongjoong mengejutkan mereka yang berada di dalam bilik latihan. yunho dan mingi yang dari tadi elok tidur di sisi hongjoong terhantuk kepala sesama sendiri. semua memandang ke arah hongjoong.
" kenapa hyung?? " tanya san laju.
hongjoong memandang ke arah ahli yang lain sebelum dia meramaskan rambutnya. sekali tengok sudah seperti orang kurang waras.
" hy- " belum sempat hongjoong membuka mulut, seonghwa tiba ii menerjah masuk dengan hilai tawa.
" weyh! orang yang langgar hongjoong tu dah kena tangkap! "
" MWO???!!! "
YOU ARE READING
Mini Leader Hong[ S1 + S2 ][✓]
FanfictionS1 " hongjoong hyung bukan lagi hyung yang kita kenal... lepas ni, hongjoong hyung dah tak boleh jaga kita.. tapi kita yang jaga hongjoong hyung... " start ; 2/12/19 end ; 19/12/19(hiks) S2 " aku dah tak larat dengan semua ni. aku nak berhenti! " st...