" I GOT A PONYTAIL I GOT A PONYTAIL! " pekik yeosang tiba ii.
" BABY SHARK DU DU DU DU! " yunho menari di tengah ruang tamu tanpa menghiraukan ahli yang lain sedang menonton tv.
" hyung letak apa dalam ramen tadi? " bisik wooyoung.
seonghwa sekadar menggeleng. dia bermain dengan rambut hongjoong yang sedang tertidur di atas pahanya. tidak sampai 3 minit, tiba ii hongjoong tersedar dari lenanya. dia membetulkan posisinya menjadi posisi duduk. semua terhenti membuat aktiviti.
" aku kat mana ni? bukan aku dekat jalan ke? " tanya hongjoong tiba ii.
" HYUNG!? "
...
keesokan harinya.
(ya, dia orang pergi esoknya bukan malam tu. bak kata mingi, dia nak tidur supaya dia boleh bangun awal tapi sebenarnya tak pun. lambat juga lol)
[ hospital ]
" jadi doktor, macam mana? "
doktor tersebut mediamkan diri untuk seketika sebelum memandang mereka semua.
" dari apa yang saya pantau... memori dia dah kembali... tapi... "
" TAPI APA DOKTOR?! hish, doktor dari hari tu lagi suka gantung ii ayat. ada juga aku sebat guna komputer tu kang... " marah wooyoung.
" bawa bertenang, anak muda. macam ni... memanglah memori leader korang tu dah kembali... tahniah saya ucapkan... tapi yang jadi masalah yang saya sendiri pun tak tau besar ke... kecil ke.. medium ke... apa ke... ialah memori dia tersekat. maksudnya, dia hanya ingat masa dia di jalan tersebut. jalan di mana dia kemalangan tu. " kata doktor tersebut.
mereka semua terangguk-angguk. akhirnya mereka semua keluar dari bilik tersebut dan segera mendapatkan hongjoong yang sedang duduk bersama yunho dan mingi.
" asal ni? muka masing ii murung je... " kata hongjoong dengan senyuman.
mereka memadang satu sama lain sebelum membalas senyuman hongjoong dengan senyuman tawar.
" tak ada apa ii... jom, kita makan kat mana ii? aku ada call manager tadi suruh dia kosongkan jadual kita hari ni dengan esok. " kata seonghwa.
mereka semua tersenyum angguk. sepanjang dalam perjalanan, seonghwa banyak mendiamkan diri. sampai sahaja mereka di sebuah restoran, mereka memesan makanan dan menghabiskan masa sejam di situ dengan bersembang. sampai sahaja mereka di asrama, seonghwa mengambil langkah munuju ke arah bilik tanpa menghiraukan yang lain.
" kenapa dengan si seonghwa tu? "
hongjoong mendiamkan diri untuk seketika.
" hyung pergi bercakap dengan dia sekejap. korang boleh lah masuk bilik masing ii buat apa yang patut. " kata hongjoong.
[ seonghwa side ]
seonghwa bermain dengan telefonnya di atas katil. hongjoong masuk pun dia tak perasan. hongjoong tersenyum nakal. dia berlari anak lalu melompat memeluk seonghwa di atas katil.
" hongjoong?! apa kau ni? gelilah! aku bukan kunyit!! " jerit seonghwa.
hongjoong melepaskan pelukannya sambil tergelak.
" nak manja pun tak boleh. hello, selama aku lupa siapa aku... boleh pula kau layan aku lembut je en? " kata hongjoong dengan sisa gelaknya.
seonghwa cuba untuk menghadam kata ii hongjoong sebelum dia memandang ke arah hongjoong.
" kau dah ingat??? "
" sejam yang lalu. masa aku pergi tandas tadi. entah kenapa aku pening tiba ii aku teringat pasal tu. " kata hongjoong lalu duduk di sisi seonghwa.
" jadi... kau nak jumpa ke dengan si wooseol tu? " tanya seonghwa.
" aku nak jumpa dia. kalau boleh esok. " balas hongjoong.
" baiklah, aku roger dekat manager nanti. "
" erm, seonghwa... sebenanrnya ada benda aku nak cakap... "
" apa dia? "
...
[ balai polis ]
hongjoong memandang tepat ke arah wooseol. wooseol sekadar senyum.
" kau, kau yang langgar aku kan? "
" jawapan dah terang, kenapa kau tanya soalan bodoh tu lagi? " kata wooseol dengan sengihan.
mahu sahaja penumbuk san mendarat di wajah wooseol ketika itu tetapi sempat di tahan wooyoung.
" lagipun... sepatutnya bukan kau yang ada dekat situ... sepatutnya budak tu yang ada dekat situ. " kata wooseol.
" apa masalah dengan dia ni? hari tu lagi kata budak... budak... aku sebat dia apa pun tak dapat. " kata jongho.
" sabar... " pujuk yeosang sambil menepuk lembut belakang jongho.
" ya, dan budak itu ialah aku. apa yang kau nampak dan langgar tu adalah diri aku. mungkin aku tak sedar. mungkin juga kau tak sedar. tapi hakikatnya... memang itu lah kenyataannya. aku tak naklah besarkan lagi keadaan... cctv pun dah menunjukkan kau yang langgar aku... so yeah... AKU NAK KAU DITANGKAP. " hongjoong bangun dari kerusi lalu berjalan keluar dari balai.
malas mahu dia lama ii di situ. boleh jadi gila sebab layan si wooseol tu.
...
[ asrama ]
" jadi... hongjoong hyung. ada apa ii nak kata dan terangkan pada kita orang? " tanya wooyoung dan san serentak.
hongjoong memandang ke arah seonghwa sebelum dia mengeluh.
" malam sebelum kejadian kemalangan tu... hyung ada keluar ke studio untuk ambil beberapa barang penting. masa tu... hyung ada terserempak dengan seseorang. mungkin nenek tua lah kut hyung sendiri tak pasti. dia ada bagi gula ii dekat hyung. gula ii tu.. hyung makan masa jalan balik ke sini. masa dalam perjalanan tu, hyung ada nampak seorang kanak ii sedang melintas jalan. masa tu hyung tak syak apa ii sampai lah ke pagi di mana hyung guna jalan yang sama. budak yang sama ada dekat situ cuma hyung tak ingat sangat rupa budak tu. hyung dengan dia lintas jalan tu pada masa yang sama... and entah dari mana ada kereta langgar hyung. budak tu pula... hilang macam tu je... jadi apa yang pemandu tu nampak ialah roh budak yang dia pernah langgar sebelum ni. masa kena langgar tu, roh budak tu ambil alih badan hyung. tu yang perangai macam budak ii tu. maknanya, hyung dengan budak tu berkongsi badan. half me and half him. " terang hongjoong panjang lebar.
" hurm, pelik ii jelah hyung ni... tak masuk dek akal betul. " kata jongho.
" apa ii jelah. janji si sengal tu dah kena tangkap. and leader kita pun dah kembali en? " senyum mingi.
" betul ii... jom, aku masak untuk korang malam ni. " kata yunho lalu menghayunkan spatula yang entah dari mana datangnya.
semua di ruang tamu tersebut tergelak melihat aksi yunho.
" baguslah, semuanya dah kembali ke asal.. "
.
.
.
- END -
i don't know lah kalau ff ni best ke tidak
lagipun ff ni paling mengarut yang aku pernah buat selama ni(๑¯ω¯๑)
if korang tak puas hati ke apa ke... asyila lah bagi tau... jangan cakap belakang♡_(:з」∠)_
(next, special part)
YOU ARE READING
Mini Leader Hong[ S1 + S2 ][✓]
FanficS1 " hongjoong hyung bukan lagi hyung yang kita kenal... lepas ni, hongjoong hyung dah tak boleh jaga kita.. tapi kita yang jaga hongjoong hyung... " start ; 2/12/19 end ; 19/12/19(hiks) S2 " aku dah tak larat dengan semua ni. aku nak berhenti! " st...