[ 4 ]

554 69 77
                                    

[ pagi ]

" joongie tak nak nasi! joongie nak makan daging! joongie nak jadi dinasour! " kata hongjoong.

" okey ii, joongie makan dulu nasi goreng kimchi yang yunho hyung masak, lepas tu nanti seonghwa hyung masak kan daging eh? dah ii jangan hentaknya chopstick tuu... " seonghwa cuba menenangkan hongjoong.

" hyung tipu! hyung! hyung dah janji nak masak daging pagi ni!! " kata hongjoong lalu memuncungkan bibirnya.

' haih budak ni, ada juga aku tarik muncung dia ni kangg... ' seonghwa tersenyum paksa.

kepala hongjoong digosok selembut yang boleh. 

" hongjoong sayang... hongjoong makan dulu nasi goreng kimchi ni... hongjoong tak kesian ke yunho hyung masak untuk hongjoong pagi ii?? " pujuk seonghwa.

hongjoong memandang ke arah yunho yang berada di sinki bersama yeosang. mereka berdua sedang mencuci pinggan sambil bergelak ketawa. untuk seketika, yunho menjeling ke arah pinggannya. ada riak kecewa menghias wajah yunho.

" joongie nak tau? kalau yunho masak masak kan ni... joongie lah orang paling bahagia. sebab joongie suka masakan yunho yang ni. " kata seonghwa lagi.

hongjoong kembali memandang ke arah seonghwa.

" joongie makan dulu eh... nanti hwa hyung masak kan daging spesial untuk joongie sorang je... "

" halah! aku pun nak juga! " kata mingi tiba ii.

" aku pun! "

" hey... ada juga hyung tibai sorang ii... pergi basuh pinggan tu sebelum hyung kunci korang dari luar rumah. " 

dengan serta merta mingi dan jongho berpusu menuju ke ruang dapur. seonghwa menjeling ke arah mereka berdua sebelum dia kembali memandang ke arah hongjoong yang sudah tersengih melihat mingi dan jongho.

" tak habis ii dia orang tu... " kata hongjoong perlahan tapi jelas di telinga seonghwa.

" hongjoong? " panggil seonghwa was ii.

hongjoong tersentak sebelum memandang ke arah seonghwa dengan senyuman.

" nae? "

" kau... dah ingat ke siapa kau? "

...

" mati ii aku ingat si hongjoong tu memori dia dah datang semula. sjsjsjsjsjsjsjsjjsjsj " bebel seonghwa seorang diri sewaktu dia berlatih seorang di latihan.

air mineral yang tinggal separuh di sambar. penutup botol dibuka lalu dia meneguk air tersebut hingga habis. sebaik sahaja dia menghabiskan latihan yang berbaki, tiba ii telefonnya berbunyi. nama san terpapar di screen telefon.

on call

mwo?

hyung, hongjoong hyung merengek ajak keluar

keluar jelah

dah ajak dah... tapi dia kata dia nak ada hyung sekali. aku dah tak tau nak buat macam mana

haihhhhh... tunggu kejap aku datang

nae... ppwalii

ye...

end call

seonghwa lantas mengemas barang iinya. lampu bilik latihan ditutup sebelum dia berlalu pergi. sewaktu seonghwa melalui pintu bilik studio yang selalu hongjoong menggunakannya dia terhenti. pintu bilik tersebut diperhati sebelum dia masuk ke dalam bilik tersebut. kedaan meja sedikit bersepah. dinding pula penuh dengan sticky note. kebanyakkan stick note tersebut ialah pesanan ii ringkas dari ahli ii lain.

good luck hyung! aku tau tu kuat bekerja, tapi makan jangan lupa! love, hehet

malam ni san buat kimbap dengan mingi. jangan lupa balik awal! - mountain -

overwork aku sebat kau pakai shiber! FIX ON (apa salah shiber T^T-mountain)

lepas ni kita kena tengok tarian untuk comeback yang akan datang. jangan lupa datang. - oldest friends -

jongho ada kelas, tak dapat datang studio nak tengok lagu and teman hyung. miannn*buat aegyo* - jonghoho -

jangan lupa, giliran hyung buat makan malam. hyung lupa aku sebat kau pakai laptop kerja kau - yuyunho

malam ni kita tengok movie sama ii. tak ada alasan. - sexy guys -

seonghwa tersenyum melihat pesanan ii tersebut. tidak semena air mata dia mengalir.

" hongjoong, cepatlah sedar.... "

...

seonghwa hampir menghentak kepalanya apabila melihat keadaan dorm agak serabut. dengan wooyoung dan yeosang sedang berguling dengan badan berbalut dengan tisu dapur. dengan jongho yang sedang membantu yunho di daput membetulkan sinki yang tercabut. dengan mingi yang sedang berlari hulur ke hilir akibat mainan seekor tikus tiruan sedang mengikutnya. dengan san yang sedang mendukung hongjoong yang sedang merengek agar di lepaskan. dengan satu keluhan dia membetulkan rambutnya. untuk seketika dia mengloudingkan kepalanya.

 untuk seketika dia mengloudingkan kepalanya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(hah, bayangkan lah muka dia macam ni)

" BAIK KORANG BERTENANG SEBELUM HAKU IKAT KORANG SEKOR II! " jerit seonghwa

terus diam mereka semua termasuklah hongjoong yang berfikiran budak ii.

" boleh pun. "

...

No update this week and maybe next week too

HAHAHAHAHAHAHAHA

Mini Leader Hong[ S1 + S2 ][✓]Where stories live. Discover now