lagu 'Answer' yang sudah sejam lebih dimainkan akhirnya ditutup oleh hongjoong. semua ahli Ateez membuat renggangan sehingga bunyi tulang patah pun dia orang buat bodoh.
" kita stop buat masa sekarang. kita pergi lunch kat bawah. dah dekat 5 jam kita berlatih. cukup untuk sekarang ni. kita rehat dulu. " kata hongjoong sambil memandang satu persatu ahli ii-nya.
kebanyakkan dari mereka hanyamembalas dengan anggukkan. penat agaknya. san mencapai botol airnya lalu diteguknya dengan rakus. yunho sudah terbaring mendapatkan udara. jelas dadanya berombak laju. mingi turut terbaring di sebelah yunho. matanya dipejam rapat dengan nafas yang tidak beberapa teratur. wooyoung dan jongho menyandarkan diri mereka di cermin bilik latihan tersebut menghadam ahli yang lain. yeosang meramaskan rambutnya beberapa kali sambil air botolnya di teguk perlahan bagi mendapatkan nafas yang lebih teratur. seonghwa lebih mendiamkan diri. kakinya dilujur ke hadapan.
" lagi 5 minit kita turun, okey? " kata seonghwa tiba ii sebaik sahaja dia berjaya bernafas dengan betul.
" nae... "
5 minit kemudian, semua ahli Ateez mula turun ke tingkat bawah dengan menggunakan lift. sampai sahaja mereka di kafeteria KQ, mereka semua siap sedia untuk memilih makanan. sedang mingi elok memilih makanan, tiba ii dia dipeluk oleh hongjoong. tindakan tersebut membuatkan ahli Ateez terdiam untuk 0.5 saat sebelum mereka memandang hongjoong dan mingi silih berganti.
" yah, hyung. asal hyung tiba ii peluk aku? " tanya mingi.
hongjoong mengeratkan lagi pelukannya tanpa memikirkan betapa sesaknya mingi mencari nafas ketika itu. seonghwa yang baru sahaja membuat pembayaran terkaku melihat hongjoong.
" mingi, joongie punya. " kata hongjoong.
yunho membuat muka cemas apabila mendengar kata ii hongjoong. yeosang yang sedar dengan reaksi yunho tersengih.
" jeles ker... " usik yeosang.
" kepala pishang mu lah.. aku terkejut tiba ii hongjoong hyung kata macam tu. " nafi yunho.
" huehuehue.. " yeosang mengflipkan rambutnya sebelum dia menghilangkan diri untuk mengambil makanan.
yunho mengpoutkan mulutnya. selama 30 saat seonghwa membuat muka blur dia akhirnya dia membuat tindakan drastik. tray makanan kepada san yang sedang menguyah gula ii. dia lantas mendapatkan hongjoong. dengan kudrat yang masih berbaki, dia menarik hongjoong ke dalam dakapannya lalu mendukung hongjoong keluar dari kafeteria. diam. seisi kafeteria yang sedari tadi bising kini sunyi selepas melihat tindakan seonghwa. semua mata memandang ke arah mingi meminta penjelasan.
" aku tak nak cakap. "
...
di luar kafeteria, seonghwa membawa hongjoong ke tempat sedikit tersembunyi dari dipandang staff KQ.
" apa ni hwa hyung! joongie nak mingi hyung!! " bentak hongjoong sebaik sahaja dia dilepaskan.
seonghwa memandang wajah hongjoong. hongjoong sudah pun mengpoutkan bibirnya tanda protes.
" eh budak ni, ada juga aku bakar patung minion dia karang... sabar hwa.. sabar... dia ada masalah little space. " seonghwa mengurut dadanya.
" dengar sini joongie. boleh tak lain kali joongie jangan terus peluk mingi macam tu? terkejut hwa dibuatnya. nasib baik dia orang tak perasan yang joongie dalam little place. " kata seongwa.
" alah, suka hatilah joongie nak buat apa pun. yang hwa hyung nak bebel kenapa? patutlah hwa hyung cepat tua. " kata hongjoong selamba.
" joongie nak minion joongie kena bakar ke? "
" tak nak. tapi kalau hwa hyung bakar minion joongie, gundam hwa hyung tu joongie rosakkan. " ugut hongjoong.
terdiam seonghwa untuk seketika.
" hmm.. apa ii lah. joongie nak makan lapar.. "
" joongie lapar? jom. kita balik kafeteria, kita makan. " seonghwa menarik tangan hongjoong dengan lembut.
hongjoong sekadar menurut. untuk seketika dia terhenti.
" seonghwa? " panggil hongjoong.
" ya, joongie? " sahut seonghwa tanpa memandang hongjoong.
" um, seonghwa. ni aku hongjoong. " kata hongjoong.
seonghwa berhenti berjalan. dia memusingkan kepalanya bagi melihat hongjoong.
" hongjoong? kau dah balik? " tanya seonghwa meminta kepastian.
hongjoong sekadar mengangguk. melihat jawapan hongjoong lantas pegangang tersebut dilepaskan.
" okey. selamat kembali. " kata seonghwa.
" aku... aku kat dalam little space ke tadi? " tanya hongjoong.
seonghwa tidak menjawab.
" aku... aku buat hal ke tadi? "
" kau peluk mingi. nasib baik aku sempat tarik kau bawa ke sini. " kata seonghwa tanpa memandang hongjoong.
hongjoong mendiamkan diri.
' maaf seonghwa... '
...
ff ni aku update setiap kali hujung minggu Insha Allah... kalau aku diberikan masa(atau aku pandai bahagi masa antara hw dengan pak cik oyen) aku akan update 😂
hope you guys enjoy untuk M.L.H S2 ni
YOU ARE READING
Mini Leader Hong[ S1 + S2 ][✓]
FanficS1 " hongjoong hyung bukan lagi hyung yang kita kenal... lepas ni, hongjoong hyung dah tak boleh jaga kita.. tapi kita yang jaga hongjoong hyung... " start ; 2/12/19 end ; 19/12/19(hiks) S2 " aku dah tak larat dengan semua ni. aku nak berhenti! " st...