[ 5 ]

319 50 15
                                    

hongjoong menyelak satu persatu fail kerjanya di dalam studio. pintu awal ii sudah dikunci. tak nak bagi member masuk punya pasal. dia mengurut dahinya. pening kepala dibuatnya memikirkan pekara semalam. ya, pekara semalam. dia dengar semuanya. apa yang dikatakan ahli ateez yang lain.

' kenapa aku rasa diri aku ni tak berguna? sebab sifat aku yang tak suka share penyakit aku ni lah buat dia orang rasa aku ni tak guna. ' kata hongjoong di dalam hati.

air matanya mula mengalir.

' aku patut keluar. '

...

[ practice room ]

yunho menghadap cermin latihan. tajam dia meniliti setiap tubuh badannya.

" yah, jeong yunho. kau tenung badan kau dah buat apa? nak puji diri sendiri ke sebab tinggi? " kata yeosang sebaik sahaja dia mendiamkan diri sepanjang dia memerhati yunho.

" tak adalah, aku rasa macam berat aku bertambah. " senyum yunho.

yeosang membuat muka sebelum dia bangun lalu keluar dari bilik latihan.

" eh, yeosang. kau nka pergi mana? " tanya seonghwa sebaik sahaja di masuk ke dalam bilik latihan.

" huh? ah- aku nak pergi studio hongjoong hyung sekejap. nak minta dia tengokkan aku punya line. " kata yeosang.

" eh, bukan biasanya kau minta aku atau jongho ke? asal kau tiba ii minta hongjoong? " seonghwa membuat muka pelik.

" saja. sekali sekala pergi ke hyung tercinta. " balas yeosang selemba lalu hilang begitu sahaja.

...

yeosang cuba untuk membuka pintu studio hongjoong tetapi tidak berjaya sejak 10 minit lepas. dia merenung tombol pintu tersebut. tak sempat di nak mengetuk, tiba ii pintu tersebut terbuka. muncul hongjoong di sebalik pintu.

" hong- "

" SANGIE HYUNGGG!! " jerit hongjoong riang.

badang yeosang dipeluknya erat. yeosang terkial ubtuk seketika sebekum dia menolak hongjoong. badan hongjoong sedikit ke belakang apabila yeosang menolaknya.

" jangan peluk aku lah! "

senyuman di bibirnya mati apabila yeosang menolaknya.

"  hiks- sangie hyung dah tak sayang joongie... HUAAAA HWA HYUNGGG!! "

yeosang menjadi gelabah apabila dia melihat hongjoong mula meraung. cepat ii dia memujuk hongjoong.

" shuu... shuuu.. jangan nangisss... mian ii, sangie tak sengaja tolak joongie. mian ii. " yeosang memeluk badan hongjoong yang kecil itu.

hongjoong terus berhenti menangis. yeosang menolak badan hongjoong perlahan bagi melihat wajah hongjoong. air mata yang masih berbaki di kesat yeosang lembut.

" uljima... sangie minta maaf eh? "

perlahan hongjoong mengangguk. tangan hongjoong dipimpin lalu memasuki studionya. yeosang menutup pintu studio. takut ii ada mana ii manusia yang melihat kejadian tadi menyalahkannya pula. selepas dia menutup pintu tersebut, dia memandang ke arah hongjoong yang sedang bermain dengan kerusi kerjanya. berpusing pusing kerusi dibuatnya hongjoong.

" joongie, joongie kenal ke dengan sangie? " tanya yeosang.

hongjoong memandang yeosang dengan pandangan hairan.

" mestilah joongie ingat. sangie hyung selalu pujuk joongie dengan gula ii kapas dulu. " senyum hongjoong.

yeosang berjeda untuk seketika.

' kejap ni bukan pekara beberapa bulan yang lepas ke? wait- semua ni ada kaitan dengan kes dulu ke? '

...

[ dorm ]

mingi menolong seonghwa untuk mencuci pinggan mangkuk pada malam itu. hongjoong seperti biasa tidak pulang dari studio kerana ingin menyiapka kerja yang tertunggak. selepas mencuci, mingi menyertai yunho dan san bermain game di bilik sementara seonghwa hanya berehat sambil bermain telefon di ruang tamu.

" hyung. "

seonghwa memandang ke arah yeosang apabila yeosang memanggilanya.

" hmm.. wae? " tanya seonghwa kembali bermain dengan telefonnya.

" kes hongjoong hyung tu... ada kaitan ke dengan penyakit hongjoong hyung sekarang ini? " tanya yeosang.

terhenti seonghwa daripada bermin telefon. wajah yeosang dipandang.

" yeo, esok ii jelah kita bincang. hyung penat. " kata seonghwa untuk melarikan diri.

tidak sempat dia hendak bangun, entah dari mana wooyoung muncul menolak seonghwa duduk semula ke sofa.

" yeosang dah cerita semuanya kat aku. apa lagi hyung nak sorokkan? " kata wooyoung lalu duduk di sebelah seonghwa.

yeosang lebih selesa untuk berdiri daripada duduk. seonghwa memandang ke arah lantai dengan pandangab serba salah.

" kalau aku bagi tau... korang janji jangan timbulkan masalah? " tanya seonghwa.

yeosang lantas mengangguk kemudian diikuti wooyoung. jongho yang baru sahaja pulang membuat muka huduh sebelum dia terus masuk ke dalam biliknya.

" hongjoong tu... sebenarnya... "

...

[ i'm done😂😂 aku x ada idea sangat untuk chapter niㅠㅠ ]

Mini Leader Hong[ S1 + S2 ][✓]Where stories live. Discover now