[ 5 ]

480 72 25
                                    

" seonghwa hyung!!! tengok yeosang hyung! dia main buaian! joongie nak main buaian! " kata hongjoong lalu menghentakkan kakinya ke tanah.

(yelah kat tanah, tak kan kat atas air pula. takut lah dia terapung)

seonghwa yang sedang bermain dengan telefon memandang ke arah yeosang. dengan muka selamba yeosang sedang bermain dengan buaian bersama yunho. dia mengeluh sebelum memandang ke arah hongjoong. tangan hongjoong di tarik. hongjoong sedikit ke hadapan menghadap seonghwa sebaik sahaja seonghwa menariknya.

" joongie duduk dengan hyung dulu eh? bagi yeosang hyung main dulu... "

hongjoong menggeleng. bibirnya mula dimuncungkan tidak puas hati.

" joongie~~ tengok apa sannie bawa apa?? "

hongjoong memandang ke arah san dan mingi yang sedang menghampirinya.

" ais krim!! " hongjoong berlari mendapatkan san dan mingi.

" hongjoong jangan lari! " yunho menangkap hongjoong sebelum sempat hongjoong sempat jatuh.

kelam kabut mereka semua. hongjoong hanya gelak apabila yunho memeluknya erat.

" nak dukung! " pinta hongjoong.

yunho terdiam. mereka semua terdiam.

" err... okey ii... pegang kuat ii... " kata yunho sebelum dia mendukung hongjoong.

dengan gaya piggy bag, hongjoong tersenyum riang. tingkah lakunya membuatkan mereka semua tersenyum. san lantas memberikan hongjoong ais krim perisa vanila. laju sahaja hongjoong menghabiskan ais krimnya.

" gomawo sannie~~ "

san memberikan senyuman sehingga lesung pipitnya muncul.

...

[ malam ]

jongho memeriksa tarian untuk comeback mereka yang akan datang melalui telefon. sekali sekala dia menggerakkan tanganya mengikut gerakan penari di dalam video tersebut. tanpa dia sedar, pintu biliknya dibuka secara perlahan. muncul wajah hongjoong di sebalik pintu. hongjoong melihat jongho yang sedak kusyuk dengan video tersebut membuatkan dia tidak jadi untuk bermain. dia menuju ke arah ruang tamu.

" joongie-ah... joongie pakai baju siapa tu? " tanya wooyoung.

baju yang dipakai hongjoong sangat besar sehingga lengan baju tersebut menggelebar ke bawah menutup tangannya.

" baju seonghwa hyung. " jawab hongjoong.

dia lantas menuju ke arah wooyoung lalu membaringkan diri di paha wooyoung. wooyoung sekadar membiarkannya.

" wooyoung hyung. joongie nak tanya sesuatu boleh? "

" erm. "

" joongie dulu macam mana? "

hampir tersedak san dan yunho dibuatnya. wooyoung menunduk kan kepalanya memandang hongjoong yang sedang melayan tv yang yang sedang menyiarkan siaran dokumentari.

" hurm... " wooyoung berfikir sebelum yeosang memotong.

" joongie dulu kuat bekerja. seorang leader yang bertanggungjawab. caring. "

" lepastu, hyung mahir compos lagu. and boleh cipta lirik lagu... "

terangguk-angguk hongjoong mendengar.

" hongjoong hyung rapat dengan seonghwa hyung. kadang ii hyung selalu bergurau dengan mingi. "

" err.. bukan kadang ii eh, selalu. " kata mingi sambil mengflipkan rambutnya.

yunho yang duduk di sebelah mingi menepuk bahunya.

" habis aku ni apa? "

" kau kawan rapat aku! "

terus yunho memeluk mingi erat. kelakuan yunho membuatkan mereka semua tergelak termasuklah hongjoong.

...

[ seongjoong's dorm ]

san melintasi bilik ahli paling tua terhenti sebaik sahaja dia terdengar seonghwa sedang berbual dengan seseorang. lantas dia berhenti di hadapan bilik untuk mengintai seonghwa.

" okey, tuan... terima kasih... kalau ada apa ii berita cepat ii bagi tau saya... risau saya tengok ahli ii yang lain sehingga ada yang tak sanggup nak temankan hongjoong. nae... " seonghwa meletakkan telefonnya di atas katil.

ke hulur ke hilir dia dibuatnya.

" hyung... " panggil san.

seonghwa berhenti berjalan. dia memandang ke arah san yang sedang memandang ke arahnya.

" ya, kenapa san? " tanya seonghwa.

" tadi tu... menager ke? "

seonghwa sekadar mengangguk. 

" pihak polis masih lagi dalam siasatan... disebabkan kawasan yang hongjoong lalu tu tak ada cctv, pihak polis masih mencari jalan lain untuk menangkap pesalah. " terang seonghwa apabila melihat wajah murung san.

" okey.. aku faham... tapi, hyung rasa hongjoong hyung boleh ingat semula ke? " tanya san.

seonghwa senyum.

" mestilah... kau janganlah putus harapan awal sangat... hyung percaya, hongjoong akan ingat semula siapa dia dan siapa kita. " kata seonghwa cuba untuk mengyakinkan san.

san akhirnya tersenyum lantas dia memeluk seonghwa erat. seonghwa membalas pelukan san. tanpa mereka berdua sedar, hongjoong sedang memerhati mereka berdua.

" kenapa joongie tak boleh ingat pekara yang penting?? kalau lah... joongie boleh ingat siapa joongie... tak adalah joongie susahkan dia orang... "

...

aku tau aku rajin flip meja sikit😂😂

Mini Leader Hong[ S1 + S2 ][✓]Where stories live. Discover now