[ dorm ]
semua ahli ateez banyak membuang masa dengan berguling di ruang tamu, mandi, menugurung dalam bilik dan mencuri makan di dapur.
" seonghwa hyung, aku nak cakap dengan hyung sekejap boleh? " yeosang menahan seonghwa daripada terus masuk ke bilik.
seonghwa sudah berkira untuk melarikan diri tetapi terpaksa dia membatukan diri apabila yeosang memandang dia dengan pandangan tajam.
" hurm, apa dia? " akhirnya seonghwa mengalah.
" pasal hongjoong hyung. cakap benda ni kat dalam bilik aku lah. " yeosang menarik lengan seonghwa sehingga ke biliknya.
pintu bilik ditutup. yeosang menghampiri seonghwa yang sedang bersila di atas lantai dengan muka blurnya.
" kenapa dengan hongjoong? " tanya seonghwa hairan.
" hongjoong hyung sihat tak? dia okey ke? "
" kenapa kau tanya soalan sebegitu? dia okey lah.. sihat walafiat je dia... " jawab seonghwa lambat.
yeosang mencebik. tidak puas hati dengan jawapan yang diberi.
" habis, kenapa siang tadi dia macam budak ii? seolah ii perkara 2 bulan lepas berulang cuma dia tak terlibat dalam kemalangan or memori dia stuck. " kata yeosang.
seonghwa tersenyum.
' dah agak. '
" hyung boleh senyum? hish, hyung! aku tanya niiii... " yeosang memegang bahu seonghwa lalu menggoncangkannya.
ke depan ke belakang seonghwa di buatnya. walaupun begitu dia tetap tersenyum seperti biasa. seram pula yeosang melihatnya.
" yah, hyung okey ke tak ni? seram pula aku tengok kau. "
" okey je. dah habis goyang? aku nak balik bilik ni. nak tidur. kau nak makan ke nak berjoget ponytail ke aku malas nak layan sekarang ni. ngantuk. ah, tengok ii kan makanan kat dapur. takut ii si yunho pergi curi buat snack dia kang. bye. " seonghwa menepuk bahu yeosang sebelum dia berlalu pergi.
terkebil kebil yeosang untuk seketika. tidak sempat yeosang untuk menghalang seonghwa untuk menyambung soal siasat.
[ bilik seongjoong ]
seonghwa menutup pintu bilik. keluhan halus dilepaskan. perbuatan seonghwa dipandang hongjoong yang sedang bersila sambil memeluk patung minion miliknya di atas katil. terkejut seonghwa di buatnya apabila melihat wajah hongjoong. seriau dibuatnya seonghwa untuk seketika.
( pandai ii lah bayang hongjoong tenung seonghwa macam tu eheks )
" kau dah kenapa tenung aku macam tu, joong? " seonghwa mengurut dadanya perlahan.
" kenapa hwa hyung tak bagi joongie keluar? joongie nak keluar. bilik ni bosan lah. joongie nak main game dengan yuyu(eh) hyung kat dalam bilik dia. " kata hongjoong dengan tenungan yang sama.
seonghwa berjeda untuk seketika. menghadam kata hongjoong untuk seketika.
" bukan hwa tak nak bagi joongie keluar. cuma hwa takut nanti member ii lain tanya hwa macam ii soalan. hwa nak jawab apa nanti? " seonghwa melembutkan suaranya.
hongjoong mempoutkan bibirnya. tidak puas hati dengan jawapan yang diberi seonghwa.
" haih... dahlah, joongie tidur lah. esok nak kena praktis nyanyian pula. " seonghwa menghampiri katil hongjoong lalu membantu hongjoong membaringkan badan dengan betul.
selepas memastikan hongjoong tidur, seonghwa memanjat katilnya lalu terlelap begitu sahaja.
...
[ keadaan luar @ ruang tamu ]
pada masa itu hanya yeosang, san dan yunho sahaja yang belum masuk tidur. san memeluk shibernya sambil memerhati yunho yang sedang membasuh pinggan di dalam sinki. yeosang pula banyak mendiamkan diri sambil menghirup air kosong yang dituangnya 5 minit yang lalu. fikirnya masih belum menerima jawapan yang diberikan oleh seonghwa sebentar tadi.
" yah, yeosang. kau okey ke? " tanya san apabila melihat muka stress yeosang.
" uh, hah? ah, okey.. kenapa? "
" tak adalah, dari tadi aku tengok kau asyik teguk cawan kosong je... " luah san.
terserentak yeosang dibuatnya. benar apa yang san katakan. cawanya sudah pun kering. patutlah dia teguk tadi rasa kelat je. wajah san dipandang.
" aku okey je. okeylah, aku nak masuk tidur. bye. " yeosang bangun dari tempat duduknya lalu berjalan masuk ke dalam bilik nya.
" san, kerja aku dah siap. jom lah masuk bilik. " yunho mencuit bahu san.
" hah? okey ii.. "
...
sama ii
YOU ARE READING
Mini Leader Hong[ S1 + S2 ][✓]
FanfictionS1 " hongjoong hyung bukan lagi hyung yang kita kenal... lepas ni, hongjoong hyung dah tak boleh jaga kita.. tapi kita yang jaga hongjoong hyung... " start ; 2/12/19 end ; 19/12/19(hiks) S2 " aku dah tak larat dengan semua ni. aku nak berhenti! " st...