[ 6 ]

308 51 60
                                    

meja kerja mingi dipenuhi dengan kertas ii yang penuh dengan kesan ii contengan dan karangan. lirik lagu yang dia hasilkan perlu diserahkan kepada hongjoong untuk hongjoong menilai sebalum dinilai oleh pihak yang menguruskan lirik lagu serta komposer mereka. telefon yang diletakkan di sisi meja tidak habis ii bergetar tanda mesej masuk sejak sejm yang lalu.

dengan gaya malas, mingi mencapai telefonnya lalu memeriksa peti mesejnya. kebanyakkanya dari yunho sendiri. mingi mengrollkan eyenya untuk seketika sebelum menekan mesej yunho.

jeong yunHOOOO

ting! anda menerima mesej daripada beruang sesat.

yah, song mingi! datang ke bilik mesyuarat sekarang!

wui, galah! mana kau!!! dah 5 minit kita orang tunggu!

weyh, kau kunci pintu ke? san dengan yeosang ketuk pintu kau macam nak roboh dah dia orang kata.

YAH SONG MINGI!

....

mingi, hongjoong hyung masuk hospital.

weyh, kita orang semua kat dorm.

mingi, jangan lupa balik awal.

lampu meja ditutup. suis komputer dimatikan. segala data yang sudah dimasukkan kedalam laptop dicabutnya pen drive dari laptop. kertas yang berselerak dibiarkan bersepah. barang yang penting sahaja dia sumbat ke dalam beg galasnya.

lampu utama ditutup. studio dia kunci. kakinya laju melangkah menuju ke lift. sebaik sahaja dia sampai ke ruang lobi, dia berlari pantas keluar dari bangunan KQ.

lariannya menjadi perlahan apabila melihat orang ramai berkerumun di jalan utama. kesan darah yang dia sendiri tidak tahu pemiliknya membuatkan dia terus berlarinmendapatkan bas untuk balik ke dorm.

[ skip ]

" hish, dah pukul 11 malam pun tak balik ii lagi mingi. " dua tiga kali seonghwa melihat jam dinding.

tindakan seonghwa yang berjalan berkeliaran membuatkan jongho berasa rimas.

" hyung, boleh tak hyung bawa bertenang dahulu? " kata jongho.

tangannya tidak habis lagi mengerjekan alat kawalan tv. sehingga jongho berhenti menekan punat alat kawalan di satu siaran yang menyiarkan berita pada waktu itu.

" seketika tadi, satu kemalangan jalan raya yang melibatkan sebuah bas dan sebuah lori. pelanggaran yang dihasilkan oleh dua kerendaan terbabitkan membuatkan hampir kesemua penumpang bas tersebut terkorban. hanya 2 orang sahaja yang terselamat setakat ini dan 2 orang tersebut di kerja kan hospital sepuluh minit yang lalu. mangsa yang cedera tersebut ialah seorang pak cik dan seorang k idol daripada kumpulan terkenal iaitu song mingi daripada kumpula ateez. sekian dari saya ahn hyeosop. seterusnya- "

jongho memandang seonghwa. seonghwa memandang jongho.

" MINGI! "

hasil dari jeritan mereka berdua menbuatkan ahli ateez yang lain bergegas ke ruang tamu bagi mendapat jawapan daripada jeritan tersebut. hongjoong yang baru sahaja menguruskan dirinya turut keluar dari tandas dengan keadaan rambut yang masih belum dikeringkan.

Mini Leader Hong[ S1 + S2 ][✓]Where stories live. Discover now