~end flashback~
"so thats the story",nenek mengambil secawan air dan diteguk air itu.
mungkin penat sangat bercerita."jadi,dalang betina yang dicari selama ni ialah..",Kevin.
"Queen Edna aka the lost queen",aku menjawab sambil otak aku bermain dengan fikiran sendiri.
"maksudnya dekat dalam sejarah Mezonia sekarang,kita ada dua orang 'the lost queen' la kan?",tanya mel.
"yup,Queen Edna dan Queen Sandra", mary.
"so,Mezonia bukannya ada 'the lost queen' tapi 'the lost queens",william membetulkan grammar.
"wow, menarik..the lost queen culik the lost queen",kata kevin tersenyum tetapi keningnya dikerutkan.
aku pulak terfikir,
'macam mana nak cari Queen Edna? macam mana nak lawan dia?',bisik hati aku."haih",aku mendengar nenek mengeluh.
"nenek okay?",soalan diberikan.
nenek hanya mendiamkan diri.
"pada mula,nenek hilang ayah nenek.
lepastu,nenek hilang anak nenek, nama dia Princess Naomi tapi,bila umurnya mencapai 1 tahun..dia dah takde.
lepastu nenek hilang mak nenek pulak,doktor kata mak nenek menghidap penyakit sakit jantung.
and then,King Morris the third pula yang pergi.
and lastly..your granpa,King Michael"air mata nenek terus menitis.
aku kaku sebab aku dah lama tak nampak nenek nangis.
terus aku memberikan nenek sebuah pelukan."nenek,nenek rehatla ye..",aku menarik selimut nenek dan mengucup dahinya sebelum meninggalkannya.
aku membuat isyarat "jom pergi" kepada kevin,william,mary dan mel.
mereka mengangguk dan mengikut langkah aku.semangat aku terus bangkit bila aku dah tahu siapa sebenarnya dalang betina tu.
tak sabar rasanya nak kembalikan Mezonia yang dulu.
×
(library Istana)
"agaknya la kan,dalang tu dekat mana ye sekarang?",mel mula tertanya.
"tu la pasal,macam mana kita nak cari Queen Sandra kalau kita tak tahu dalang betina tu kat mana",william.
"hm,daripada cerita yang Queen Lavender bagitau tadi,macam takde clue je untuk cari Queen Edna tu",mary.
"aish,susah juga",kevin mula menggaru kepalanya yang tidak gatal.
"hm",aku pun mula berfikir.
adoi,otak. mohon la function.
huhu."tapi kan..",kevin bersuara.semua mata mula memandang ke arahnya.
"mungkin,'clue'nya bukan pada cerita tapi pada sumpahannya",kevin memberi idea.
"hmm boleh jadi,siapa ingat sumpahan queen Edna tadi?",mel.
"me!",mary mengangkat tangannya. dia mula mengambil pen dan sehelai kertas dan mula menulis sumpahan queen Edna tadi
---
"by the power of revenge,
when the child of the king and queen of Mezonia reach the age of 1,
make the child's life end""when the generation of their grandchild has arrived,
make them taste the beautiful black roses,
make them suffer with a land full with villains,
make this land full with nothing,
make it rotten and ugly,
cause' thats what makes me happy"---
"hmmm",semua mata mula fokus pada sumpahan itu.
"heh lawaknya",william tiba-tiba bersuara.
"eh apa yang lawak?",tanya mel.
"dia kata 'make them taste the beautiful black roses,make them suffer with a land full with villains,make this land full with nothing,make it rotten and ugly' kan? macam mana dia nak tengok semua ni kalau dia sendiri tak pernah nak munculkan diri?",william mula memberikan pendapat.
"and walaupun dia boleh tengok semua tu terjadi,macam mana dia nak tengok semua tu dalam satu masa yang sama kan?",william.
"hm betul gak an",kevin setuju dengan pendapat william.
"tengok semua dalam satu yang sama..? hmmm",mary mula menggerakkan otak geniusnya.
"mary? ada apa-apa idea?",aku bertanya.
"mungkin dia boleh tengok semua tu dalam satu masa yang sama",mary membuka mulutnya.
"macam mana?",mel keliru.
"dengan meletakkan posisi tubuhnya pada suatu tempat yang tinggi",kata mary.
"macam dekat bukit ataupun gunung-ganang!", sampuk kevin.
"haah la,betul jugak",aku mula menggerakkan fikiran aku.
"tapi,kalau kita tahu yang dalang tu duduk dekat gunung atau bukit pun, the next question is gunung or bukit yang mana satu?",kata mel.
"haah la,kat Mezonia ni ada boleh tahan banyak gunung jugaklah dan bukit,kira-kira ada 18 rasanya",kata mary.
"hmm",william dan kevin kembali merenung pada kertas yang tertulis sumpahan tadi.
"weh Alex,kau ada peta dunia magik tak?",kevin bertanya.
"ada kot,kejap",aku terus melangkah ke rak-rak buku dan mencari benda yang diminta oleh kevin.
bila aku dah jumpa benda tersebut,terus aku memberikannya kepada kevin.
"nah"
"thank u",terus dibuka peta dunia magik itu.
semua mata tertumpu pada peta itu dan mencari tanah yang bernama Mezonia.
"wow,boleh dikatakan Mezonia dikelilingi dengan gunung-ganang la", kata mel.
yang lain hanya mengangguk tanda setuju.
"hmmm",mary melihat teliti pada peta tersebut dan mengalihkan pandangan pula ke kertas yang mempunyai sumpahan Queen Edna iu.
"I think I know where she is"
--------------------
STAY TUNED
--------------------
hambar? bosan? typo?
SORRYYYYY
YOU ARE READING
Academy Of Magic 2:The Lost Queens [COMPLETED]
Fantasy[sequel to Academy of Magic:The Evil Prince] Apabila ada kuasa jahat melanda ke seluruh wilayah termasuk Academy Of Magic,tetapi, Si Dalangnya tidak pula kelihatan! Seakan-akan merasakan kezaliman daripada angin. Lebih melampau lagi, apabila si dala...