PART 42

316 31 8
                                    

"alex? kau okay tak?",kevin mendekati aku.

aku pulak terus memicit kepala aku yang sakit.kenapa la time ii macam ni baru nak sakit kepala la apa la hm.

"okay kot",aku jawab.

"ni azimat kau ni,asal bercahaya semacam? warna merah lak tu seram aku"

"entah la weh,sebelum ni bercahaya warna kelabu"

"aih? pelik ni pelik",kevin memandang azimat itu.

"eh kau pandang ii apa? pegila sambung cari bahan kau tu,pasal azimat aku ni pandai la aku setel nanti"

kevin memandang aku.
"tapi kau okay kan?"

aku mengangguk laju.
"ye,ok je"

kevin terus mengangguk tanda faham dan meneruskan pencarian bahan-bahan p.o.r.

"kalau kau rasa sakit lagi,bagila tahu aku mana tahu aku boleh tolong", kevin.

"hmm yelah"

kaki aku berjalan mengikut jejak kevin.kang terpisah nanti mampus aku kena hidup dalam gua ni macam orang asli sorang ii.

"wah nice",kevin berkata sambil tangannya mencapai "sesuatu" yang berada di dalam dinding gua.

"sesuatu" itu berada dalam botol kecil berwarna hitam disertakan dengan corak-corak yang melambangkan power of revenge.

kevin membuka mulutnya,
"by the power of revenge,
come out now and be on my hand"

dengan jampi magik kevin tadi, "sesuatu" yang melekat pada dinding gua itu terus terapung ke udara dan terbang menuju ke tangan kiri kevin.

"what is that?",aku.

"this is the sprinkles of Amanokonya"

"Amanokonya? apa function dia?"

"kalau kita taburkan sprinkles of Amanokonya ni dekat muka musuh kita,nanti diorang akan jadi lemah dan pengsan ,so senang sikit la nak lawan dengan musuh kita nanti"

"ouh"

"tapi risiko dia tinggi sebab takut kena dekat muka kita,kita pun jadi lemah jugak la"

"ouhh"

"okay,jom cari benda lain lak"

"okay"

×
[ beberapa minit kemudian]

"ergh"

AKHIRNYA.
sampai jugak dekat gua yang berada di puncak gunung ni aka sarang queen edna tu.

"alex"

aku memandang ke arah kevin.
"yes?"

"ni kan sarang dalang tu? kau jangan buat bising lak and lagi satu,hati-hati tau"

aku terus buat signal "okay" dekat kevin.

"jangan lupa plan kita"

aku buat signal "okay" untuk kali kedua.

fuh.
berdebar habis nak masuk gua ni.
kaki aku bergerak perlahan-lahan memasuki gua ni.

bila aku masuk dalam gua tu dan tengok sekeliling,aku sangat TERKEJUT WOI.
gua ni nampak kecik dari luar,tapi kat dalam luas namatey dia punya ruang.

aku dan kevin meneruskan perjalanan kami,sampailah dekat satu ruang ni.

bila aku masuk je dalam ruang tu,mata aku terus memandang ke arah siling gua.

aku ternampak ada dua sangkar besi yang besar tergantung pada siling gua tu dan tiba-tiba aku ternampak sesuatu di dalam sangkar tu.
terus aku menutup mulut aku dengan tangan sendiri untuk elakkan diri sendiri daripada menjerit.

aku nampak....

AUNTY SANDRA!

dengan

UNCLE LOUIS!

aunty dikurung di dalam sangkar sebelah kanan ,manakala uncle pulak dekat belah kiri.kedua-dua insan yang aku sayang tu terbaring lemah dalam sangkar tu.

rasa macam nak menangis do tengok keadaan mereka,lebih-lebih lagi aunty sandra yang tengah mengandung tu.
uhuhuhu.

tiba-tiba terasa bahu aku disentuh.
aku toleh ke belakang dan menyapa pandangan mata kevin.

terus dia tarik aku masuk ke dalam pelukannya.

"tolong jangan bersedih,alex",kevin.

aku terdiam.

"untuk masa sekarang,aku taknak kau bersedih...aku nak kau bersemangat untuk bebaskan orang yang kau sayang tu,boleh?"

aku terdiam lagi.tak tahu nak jawap apa.
pelukan kami dieratkan.

"alex,tolonglah kuatkan semangat kau! aku taknak tengok kau sedih"

setitis air mata aku terjatuh pada bahu kevin.cepat-cepat aku lap sebelum dia nampak.

kedua-dua tangan aku memegang kuat bahu kevin dan aku menolak dia untuk meleraikan pelukan.

"aku takkan lemah semangat,kevin! aku kuat! i am ready to fight for my family"

kevin tersenyum.
"good then"

"are you ready to face me,princess?"
suara yang dikenali itu tiba-tiba muncul dari belakang kevin.

aku dah mula cuak.

"KEVIN!",terus aku tarik kevin jauh dari pemilik suara tu.tongkat sakti aku diacukan padanya.

"wow, so interesting",katanya.

aku tak sangka aku akan jumpa perempuan dalang tu secepat ni.
mana teammate aku yang lain?

"stay away from me and my friend", aku.

"em hello sekarang ni siapa yang menceroboh siapa ha?",katanya sambil gelak sinis.

"ouh how rude of me,maaf saya tak kenalkan lagi diri saya pada kawan awak tu princess",katanya sambil tersenyum sinis lalu menyambung ayatnya,

"hi there,i am Queen Edna of Mezonia"

----------------------

STAY TUNED

----------------------
typo? bosan? lambat update? hambar?

MOHON DIMAAFKAN HUHU

Academy Of Magic 2:The Lost Queens [COMPLETED]Where stories live. Discover now