cahaya matahari mula muncul pada mata aku.
"ugh"
aku bangun perlahan-lahan.
eh?
kat mana ni?"Alex! kau dah bangun!",kata mel membantu aku untuk bangun dan menyandarkan badan aku pada kepala katil.
aku melihat sekeliling.
aku berada di atas katil aku.
dalam bilik,dalam istana.
aku nampak mel.
mary dan william pula sedang tidur atas sofa di ruang lepak dalam bilik aku."ugh",aku mengurut kepala aku yang masih pening dan mamai.
"mel?"
"ya?"
"mana aunty, uncle and nenek?"
"Queen Edna tu camane?"
"camane dengan kevin?"
"and,apa yang dah jadi actually?"bertubi-tubi soalan aku.
mel pula mengambil nafas untuk menjawab segalanya.
"okay..aku jawab sesatu eh?"
aku mengangguk.
"King Louis dengan Queen Lavender sekarang tengah berada di bilik diorang, tengah rehat"
"Kevin dekat hospital..Queen Sandra pun sama,sedang dirawat dengar cerita kandungan Queen Sandra tak berapa sihat yelahkan,berapa hari dah tak makan bagai"
"tapi, Queen Sandra ada cerita yang Queen Edna pernah je bagi makanan kat dia tapi tak sedap and tak berapa baik sebenarnya untuk kandungan, tapi nak survive punya pasal, dia makan je"
aku terdiam.
"pasal Queen Edna,ermm.. kau tak ingat ke apa jadi?"
aku menggeleng.
"okay ,meh aku citer"
-FLASHBACK-
*author's POV*
"kevin..",air mata Alex terus mengalir jatuh ke pipi.
"huhu sedih ke tu,princess?", sinis Queen Edna.
api kemarahan Alex semakin memarak.
tangan Alex digenggam erat.geram."kau..."
william,mel,mary,king louis dan queen sandra memandang ke arah Alex yang seakan hilang kawalan.
"erm,Alex...?",belum sempat william berkata apa-apa, tiba-tiba, amulet yang dipakai pada leher Alex yang mempunyai permata berwarna oren bertukar menjadi warna merah terang.
warna mata Alex juga bertukar dari coklat cair kepada hitam gelap bagai arang.
kawasan gua mula bergegar kuat menyebabkan semua orang hilang kestabilan kecuali Alex.
"mary! apa tengah jadi ni?",tanya william pada seorang pelajar power of nature.
"erm,aku dapat rasakan yang Alex tengah kawal gua ni la! aku rasa better kita berundur!", kata mary.
"baiklah!",jawab louis.
mereka yang lain terus berundur sambil mengangkat badan kevin yang telah terbaring lemah.
muka Queen Edna pula mula pucat melihat apa yang berlaku.
kaki Alex mula bergerak perlahan-lahan ke arah Queen Edna.
"kau memang melampau",bisik Alex.
satu per satu kandungan tanah di dalam gua itu keluar menghadap Queen Edna.
dan kandungan itu ialah besi!
"eh dalam dinding gua ni ada besi?", tanya mel.
"ye,itu memang salah satu zarah yang ada dalam setiap gunung di Mezonia, tanah Mezonia kaya dengan besi cuma susah nak dapat sebab teknologi kat Mezonia ni tak berapa canggih macam teknologi kat dunia kita",terang Mary.
YOU ARE READING
Academy Of Magic 2:The Lost Queens [COMPLETED]
Fantasy[sequel to Academy of Magic:The Evil Prince] Apabila ada kuasa jahat melanda ke seluruh wilayah termasuk Academy Of Magic,tetapi, Si Dalangnya tidak pula kelihatan! Seakan-akan merasakan kezaliman daripada angin. Lebih melampau lagi, apabila si dala...