PART 43

308 31 8
                                    

"aku dah kenal kau dah,dalang", jawab Kevin.

Queen Edna tergelak kuat.

"woah ganas eh kawan kau ni, princess...apa-apa pun,aku takkan biarkan korang bernafas macam ni je so FEEL MY POWER,TRASH!"

Queen Edna melancarkan serangan mengejut kepada aku dan kevin.

"power of light,
now shine and fight!"

kuasa cahaya daripada tongkat sakti aku menghapuskan serangan Queen Edna.

muka Queen Edna menunjukkan yang dia tak puas hati.

"power of cruel,
ice them to cold"

tongkat sakti Queen Edna mengeluarkan ais yang sangat sejuk kepada kami.terus kami menjauhkan diri daripada kena magik tu.

fuh,kalau kena memang terhenti la salur darah aku sebab SEJUK SANGAT

aku membalas,
"power of kindness,
attack her evilness!"

keadaan di dalam gua yang diterangi oleh lilin-lilin ketika itu bagaikan medan perang antara Queen Edna dan aku.

tiba-tiba,kevin memegang tongkat sakti aku yang sedang menyerang Queen Edna sambil berkata;

"power of kindness and power of revenge,
combined our powers and save our land!"

cahaya magik yang keluar dari tongkat sakti aku menjadi lebih kuat. tiba-tiba,kami terdengar sesuatu.
kuasa magik Queen Edna tiba-tiba terhenti.

"uh",Queen Edna terjatuh dan terbaring di atas lantai gua.

"dia dah lemah",kata kevin. kakinya mula mendekati Queen Edna.

"em kevin,aku tak rasa kita patut dekat dengan dia",kata aku.

iyela,memang Queen Edna dah pengsan tapi,aku dapat rasa aura tak baik kat situ.

aku nampak kevin memalaukan kata-kata aku tadi dan mendekati Queen Edna sambil mengeluarkan botol yang mengandungi the sprinkles of Amanokonya.

baru sahaja kevin nak menaburkan serbuk Amanokonya itu pada Queen Edna,tiba-tiba Queen Edna bangun kembali sambil mencapai tongkat saktinya.

"power of revenge,
return it to them!"

habis serbuk Amanokonya tu menyerang kevin dan AKUUU!

tak sempat aku nak angkat tongkat sakti untuk melawan magik itu,tiba- tiba dunia menjadi,

gelap.

×

"uh",aku memegang kepala aku. celik-celik mata je,tengok-tengok aku dah ade dekat dalam sangkar besi tu.

fuh nasib baik aku tak gayat weh, tinggi gak sangkar ni dari lantai gua.aku melihat sekeliling.

aku nampak aunty sandra.
dan mel?

hm mungkin mel dan william kena serang lepas aku dengan kevin kot.

aku tengok mel macam masih pengsan.hm.
kaki aku terus melangkah ke aunty sandra.

"aunty? hey, are you okay?"

aunty sandra terus membuka matanya dengan lemah.

bila dia nampak aku,terus dia tarik aku dalam pelukannya.

"alex.....alex..."

"ye, aunty...i am here"

terus tangan aku dimasukkan ke dalam poket untuk memberikan aunty sedikit makanan.

"aunty,makan ni nanti aunty dengan kandungan aunty makin tak sihat", kata aku.

aunty hanya mengangguk perlahan-lahan.

"wah what a nice family reunion", kata si dalang tu dari bawah. dia duduk di satu sudut yang ada kerusi batu yang besar,acah-acah takhta dia la tu.

aku biarkan je apa Queen Edna tu nak cakap, kang kalau balas tak pasal-pasal jadi benda lain.

tiba-tiba aku terfikir,kalau aku dah ada kat sini dengan kevin,mel pun dah ada dengan william,

fyi william ada di satu lagi sangkar yang ada uncle dan kevin sekali.

well,kalau macam tu...
mana mary dengan nenek lav?

--------------------

STAY TUNED

--------------------
typo? hambar? bosan?
SORRY

Academy Of Magic 2:The Lost Queens [COMPLETED]Where stories live. Discover now