bunga-bunga mawar yang kembali berwarna merah menjadi perhatian rakyat Mezonia.
yelah,dah berapa minggu bunga kebangsaan Mezonia tu dikotori oleh magik Queen Edna.
like,bunga mawar?
warna hitam?
e buruk.bibir aku terukir sebuah senyuman melihat kegembiraan rakyat Mezonia.
tetapi.."saya minta maaf, tapi ini sahaja pilihan yang dapat berikan kepada kamu semua dan saya minta maaf juga kerana hanya dapat memberikan masa dalam 5 hari sahaja untuk kamu semua membuat keputusan",
"sebenarnya saya nak berikan kamu semua 2 minggu untuk membuat keputusan ini tapi, saya takut encik kevin akan terjaga dalam masa 2 minggu itu, jadi saya bincang dengan doktor-doktor lain dan kami semua bersetuju untuk memberi kamu semua 5 hari, saya harap kamu semua kekal tabah dan dapat membuat pilihan yang tepat untuk kebaikan dan keselamatan semua, terima kasih",
Kata-kata doktor itu tadi bermain dalam kepala otak aku.
haish.5 hari je?
sama ada nak tunggu kevin selama 50 tahun, tapi kos mahal
or
bunuh dia, tapi kos rendah?hm.
mana satu nak pilih ni."tuanku?",henry membuka pintu kereta kuda,menjemput aku masuk ke dalam Istana.
eh?
sejak bila aku dah sampai rumah sendiri ni?terus aku mengatur langkah aku ke bilik.haih,aku nak tenangkan diri kejap la.
penat.×
00:32 a.m.
aku masih termenung.
ish aku ni murung ke apa?
tangan aku naik ke muka untuk menampar diri sendiri.asal aku macam takleh nak hidup ni lepas dapat berita pasal kevin?
aku...
suka dia ke?
.
.
.
.
.
.
.
.EH
memang la aku suka dia,
kawan kan.tapi,ish.
kalau aku jatuh hati dengan dia time macam ni,tak ke bodoh namanya?orang dah nazak macam apa,
baru kau nak terima cinta dia yang dia dah bagi tahun lepas?eh eh,
hm tak mungkin la aku suka dia kot.
tapi, kalau suka dia pun apa salahnya kan?
dia pun dah suka aku dari tah--"AHHH SERABOTNYA",
aku menjerit.kenapa dengan aku ni yal?
apa yang telah merasuki aku ni?
apa yang buat aku cakap macam ni?tiba-tiba,pintu bilik tidur aku dihentak kuat.
"tuankuu?? tuanku tak apa-apa?!", tanya henry.
eh.
alamak.
kuat sangat ek?"hehe em saya okay je, tapi saya nak pergi taman la kejap, saya nak udara segar",kata aku sambil bangun dari katil.
"oh baiklah, saya temankan tuanku", kata henry.
"eh eh tak payah,its okay",aku menghalang.
dekat taman tu pun dah ada berapa ramai pengawal dah ai."tuanku, saya ialah pengawal PERIBADI tuanku, memang tanggungjawab saya",kata henry.
halamak.
dia dah tekan dah perkataan peribadi tu."okay okay, tapi jauh sikit tau dari saya, saya nak masa untuk sendiri", jelas aku.
"ok,baik tuanku saya faham",henry mengangguk.
aku pun mula melangkah ke pintu keluar Istana dari belakang dan terus menuju ke taman.
angin sejuk malam-malam ni,
tenang sikit hidup aku.
tasik di belakang Istana yang mempunyai air yang bersih, tenang je tengok.
angin perlahan meniup air tasik menyebabkan terhasilnya ombak kecil.tengah aku termenung melihat keindahan alam,
tiba-tiba,
aku ternampak ada cahaya berwarna cream lembut muncul dari bawah dasar satu kawasan tasik itu, agak jauh dari taman Istana,tapi dapat perasan!"ehh ehhhh awak nampak tak tu??!!!", aku menunding jari pada cahaya itu kepada seorang pengawal yang berdekatan dengan aku.
suara aku dikuatkan bagi semua pengawal kat situ dengar.
bukan nak attention.
cuma aku terkejut dengan fenomena tu.
nak tanya apa yang jadi kat tasik tu.yela,aku ni kan budak dari dunia teknologi,bukan dunia magik.
pengawal-pengawal yang berada di kawasan taman itu semua menoleh ke tempat yang aku tunjuk.
"nampak apa tuanku? saya tak nampak apa-apa pun",kata seorang pengawal.
eh?
takkan la?aku nampak! asal diorang semua tak nampak?
aku terus memegang bahunya dan memusingkannya ke arah kawasan tasik yang bercahaya itu.
"tuuuu!! tak nampak ke?!"
TAKKAN TAK NAMPAK KOT
OMYGOD
level desperate aku agak melampau ketika itu.nak buat macam mana, first time nampak benda macam tu.
"ampun tuanku, tapi saya tak nampak apa-apa",kata pengawal itu.
aku melepaskan bahunya.
haish.pastu takkan mata aku rosak kot.
betulla aku nampak ada satu spot tasik tu, bercahaya!aku tak buta ok!
hm.
tiba-tiba,aku nampak henry berlari ke arah aku.
"tuanku? ada apa-apa yang terjadi ke tadi?",henry bertanya.
aku memandang je arah kawasan tasik yang bercahaya tadi.
hm,tak bercahaya dah."erm takde pape la, saya nak balik bilik la",kata aku,hampa.
"baik,tuanku"
aku mula melangkah ke bilik dengan otak yang tertanya-tanya.
kenapa kawasan tasik tu je yang bercahaya?
kenapa tak satu tasik sebesar 4 padang ni semua bercahaya?
apa yang ada bawah tu?
aish, pening kepala otak aku.KENAPA DENGAN HIDUP AKU NI??!
---------------------
STAY TUNED
---------------------
hambar? bosan? typo?
MOHON DIMAAFKANp/s = tolongla tenangkan si alex ni ha hahaha
YOU ARE READING
Academy Of Magic 2:The Lost Queens [COMPLETED]
Fantasy[sequel to Academy of Magic:The Evil Prince] Apabila ada kuasa jahat melanda ke seluruh wilayah termasuk Academy Of Magic,tetapi, Si Dalangnya tidak pula kelihatan! Seakan-akan merasakan kezaliman daripada angin. Lebih melampau lagi, apabila si dala...