aku berjalan perlahan di belakang henry menuju ke bilik tidur.
"hey, your majesty?"
Henry membuka mulutnya sambil kakinya masih berjalan.
"yes?"
"tadi tuanku story pasal GolonaEsta eh dengan the king?"
"yeah..?",aku mengangkat kening.
"awak dengar?"
henry menganggukkan kepalanya.
"well,do u want to know an interesting fact bout them?",henry memandang ke belakang.
"yeah,nak"
"tuanku tahu tak yang Zova tu sebenarnya berasal dari Avalor?"
"tahu"
"keturunan Zova tu bermula daripada Jaquins,tapi bulu pelepah Jaquins berwarna-warni, kenapa bulu Zova tak berwarna-warni? kenapa semua warna kelabu,bertompok hijau tua dan ada tanduk di dahi?"
"em why?",aku bertanya.
"sebab itulah kesan daripada kuasa GolonaEsta tu!",
"OUHH serius?"
"yee"
"wahhh deabak"
ha amek kau kelua korea aku hahaha.
"tapi kenapa sekarang,ada je Jaquins yang terbang masuk negara kita,diorang tak tertukar jadi Zova pun...?"
"hm mungkin sebab aura kuasa GolonaEsta tu dah dapat dikawal kot"
"ohh"
wow.banyak aku belajar harini ,readers pun sama haha,ada yang dah menguap ke tu?
biasalah belajar benda kait ngan sejarah ni memang gini hmmm.sampai sahaja bilik aku,aku terus terbaring atas katil.
time to sleep :)
×
~keesokannya~
8:13 a.m
aku termenung di beranda bilik. angin pagi-pagi ni memang best.
harini A.O.M bagi cuti, sebab nak menyambut "kepulangan Mezonia".lepas habis cuti ni memang kena study hard la,ada exam besar nanti,lepas exam besar tu habes,
YEAYYY
merdekaaaa hahhaha.aku menikmati angin sejuk yang singgah di beranda bilik aku.
tiba-tiba,mata aku terpandang ke arah tasik di belakang Istana."GolonaEsta Lake..",aku berbisik seorang diri.
aku termenung je tengok tasik tu. betul ke ada GolonaEsta bawah tu?
cerita yang uncle bagitau tu,lagu tu...
semua kisah benar atau hanya rekaan?
hm.tiba-tiba aku teringat kejadian malam semalam yang aku ternampak cahaya dari dasar GolonaEsta Lake tu.
"eh.."
entah-entah,diorang tengah bagi signal dekat ...
AKU?
fuh.
okay sat.
otak tengah function.tiba-tiba aku teringat pulak lirik lagu daripada "Deep Inside The Lake" tu.
"we can feel you,
we will help you,
we gave signal when its time,
you can get the clue,
when its time to move,
and you'll move with the rhyme"uf.
aku memegang kepala aku.
otak macam brain-shock."serius la?",aku mengembalikan pandangan aku ke arah GolonaEsta Lake.
angin yang menjadi semakin mengasyikkan bertemu badan aku macam bagi jawapan dekat aku yang GolonaEsta tu bukan cerita dogeng,rekaan atau cerita legend.tapi,mereka memang wujud.
hm.tapi,kalau diorang nak bagi aku nasihat pun,macam mana aku nak pergi dekat diorang?
bawah dasar tasik kottt.
hmmmmmm.tengah-tengah aku berfikir,tiba-tiba pintu bilik aku diketuk.
"ya?",aku berjalan keluar dari beranda. pintu beranda aku tutup dan kunci rapat.
"tuanku? tuanku ada tetamu", kata henry sambil membuka pintu bilik aku sedikit.
"sia-", belum sempat aku habis tanya, tiba-tiba mel dan mary sudah meluru masuk.
"ALEX! ALEX!",
"ui uiiii asal woi",aku memegang bahu kawan aku.
tibe sungguh.nafas mereka tercungap-cungap.
"eh nape ni? ada masalah ke? what happened?",aku.
"ada ... berita tak berapa baik!",kata mel.
"hah about what?"
"kevin! doktor yang jaga Kevin cakap yang ada benda tak berapa baik jadi", kata mel.
terbeliak mata aku dengar.
"HAH?? APA JADI?",aku dah mula risau dah.
"aku pun tak tahu sangat cerita penuhnya, tadi doktor kata keadaan kevin tak berapa ok dan kita kena pergi ke hospital sekarang jugak",kata mel.
"ok ok," terus aku mengambil barang yang penting dan berlari ke pintu masuk utama diikuti dengan mel.
"apa dah jadi kat kau ni kevin???"
----------------------
STAY TUNED
----------------------
hambar? bosan? typo?
maafkanlah yee huhu.
YOU ARE READING
Academy Of Magic 2:The Lost Queens [COMPLETED]
Fantasy[sequel to Academy of Magic:The Evil Prince] Apabila ada kuasa jahat melanda ke seluruh wilayah termasuk Academy Of Magic,tetapi, Si Dalangnya tidak pula kelihatan! Seakan-akan merasakan kezaliman daripada angin. Lebih melampau lagi, apabila si dala...