[HOSPITAL]
Author's POV
Alex dan Mel berlari masuk ke dalam hospital.
"kita pergi mana ni? wad kevin ke?", Alex bertanya. risau.
"pejabat doktor", jawab Mel,pendek.
"eh jap, membe kita yang lain mana?"
"diorang dah datang dulu, jom cepat!!",
mereka berdua berjalan laju menuju ke pejabat doktor.
sampai sahaja, terus diketuk pintu sebelum tombol dipulas.
Doktor yang merawat Kevin, berdiri menyambut tetamu. Di dalam bilik itu, ada ibu bapa kevin, mary dan william juga.
"baguslah, semua dah sampai", kata doktor sambil menjemput Alex dan Mel untuk duduk.
"ada apa doktor? ada apa apa jadi ke?", tanya Mrs. Morisson.
"tiada apa apa yang jadi pada kevin, puan jangan risau, cuma baru 15 minit yang lalu, seorang doktor datang melawat kevin untuk memeriksa keadaannya..."
Doktor senyap untuk seketika. nafas diambil untuk menyambung ayatnya tadi.
"dan... doktor itu kata dekat saya, yang dia nampak jari kevin mula bergerak..",
Alex terkejut. Jauh di dalam hatinya, dia tak tahu nak happy ke tak.
"that is a bad thing, right? doctor?", tanya mary.
Doktor mengangguk perlahan.
"saya takut kevin terjaga dalam masa yang terdekat ni.. jadi, saya nak berjumpa dengan kamu semua ini untuk memberitahu bahawa, saya dan doktor-doktor lain terpaksa mengurangkan masa untuk kamu semua membuat keputusan, i am so so sorry but that is all i can do", kata Doktor dengan muka yang agak kecewa.
"hmm..", Mr. Morisson sudah berkerut.
takkan dia nak bunuh anak sendiri? yang dah penat dibesarkan selama 18 tahun? tapi dengan keadaan macam ni,
apa je yang boleh dibuat?Alex mula gelabah di dalam hatinya.
what to do???
what to do? AAAAAtiba-tiba, muncul dalam kepala Alex sebuah permandangan yang indah. Permandangan itu ialah permandangan di GolonaEsta Lake!
automatik Alex berdiri sambil memandang Doktor.
"doktor! tolong bagi sedikit je masa lagi! saya rasa saya tahu macam mana nak selesaikan masalah ni",kata Alex.
semua mata mula memandang Alex.
"macam mana tu ya, tuanku?", kata Doktor,mukanya jelas tertanya-tanya dengan kata-kata si tuan puteri dalam masa yang sama mengukirkan senyuman.
MASIH ADA HARAPAN!
YEY
HIDUP KEVINN
ATIBE"hmm, saya tak boleh nak bagitau sangat untuk masa sekarang... mungkin saya akan bagitau nanti, saya cuma perlukan masa, doktor.. boleh ke? tolonglah...," pinta Alex.
muka 50 sen kena function ye.
Mr. dan Mrs Morrison, Mel , William dan Mary mula membuat muka yang sama. memandang tepat pada doktor.
"hmm baiklah, saya bagi masa sebelum sampai 12 tengah hari esok",kata doktor.
semua di dalam bilik tersebut mula menarik nafas lega.
setelah perbincangan tamat, mereka semua keluar dari pejabat doktor.
"em, tuanku?", Mrs. Morrison.
"iye, maam?", Alex memusingkan badannya ke arah ibu kevin.
"apa pun yang tuanku buat, saya harap itulah yang terbaik untuk kevin dan Mezonia", katanya si ibu.
Alex menarik nafas perlahan.
"baiklah, puan.. saya akan sentiasa buat yang terbaik yang paling saya boleh", senyuman diberikan."terima kasih tuanku", Mr. Morrison. Kedua ibu bapa itu menundukkan kepala mereka sedikit, tanda hormat pada si tuan puteri.
ibu bapa kevin mula berangkat pulang. bayangan mereka mula pudar daripada penglihatan Alex dan rakannya.
"weh, alex",william.
"ye?"
Mel dan Mary mula memandang william dan alex, tanda mereka 'join the chat'.
"apa plan kau?", william.
"aku taktau nak cakap acane lagi, tapi nanti, aku bagitau korang", kata alex.
rakan-rakan alex hanya mengangguk tanda faham.
"nanti share la ye, kita buat sama-sama untuk kawan kita yang sorang tu ha", kata Mel.
"tu la, kau jangan nak sorok sorok or wat keje yang susah sorang sorang ye?",mary.
"ha apa apa, bagitau je, kitorang sedia nak tolong apa apa", william.
alex mengangguk perlahan sambil tersenyum .
"iyela, nanti aku roger.. sebelum tu, aku ada nak jumpa orang jap,ok?",
"okay", jawab si tiga itu.
alex mula berangkat pulang ke Istananya.
"GolonaEsta, i am ready to meet you guys..", bisik hati Alex.
----------------------
STAY TUNED
----------------------
hambar? bosan? typo?
ampunnn
YOU ARE READING
Academy Of Magic 2:The Lost Queens [COMPLETED]
Fantasy[sequel to Academy of Magic:The Evil Prince] Apabila ada kuasa jahat melanda ke seluruh wilayah termasuk Academy Of Magic,tetapi, Si Dalangnya tidak pula kelihatan! Seakan-akan merasakan kezaliman daripada angin. Lebih melampau lagi, apabila si dala...