warna kelabu pada amulet aku hilang selepas beberapa minit bercahaya.
"Alex?"
terus aku pandang ke arah suara itu.
SIAPAKAH
"eh eh rileks,ni nenek je la yang tekejot sangat ni kenapa?"
nenek lav menggelakkan aku.
"ehheheh",aku tergelak malu.
senyap.
"nenek kenapa tak tidur lagi?"
nenek memandang aku.
"hm, entah la..nenek risau sangat la pasal uncle dengan aunty kamu tu hadoi",nenek.
"takpe nenek,kita bawak diorang balik sama-sama",aku memberikan senyuman.
nenek membalas senyuman itu.
bila aku pandang nenek,
aku teringat sesuatu.~flashback~
"eh?"
aku ternampak sesuatu di atas satu rak yang melekat pada dinding.
'patung werewolf? kenapa ada kat sini?'
aku memandang patung werewolf yang dibuat daripada besi itu.bentuknya hanya sebesar segenggam tangan.
'mungkin hiasan library kott',bisik hati aku.aku memandang rak-rak yang lain.
aik,takde pun.mungkin ada orang terletak kat sini kott. baik aku kasi benda alah ni kat Mrs. Florence.
bila aku tarik je patung kecil itu,dinding di sebelah kanan rak itu terbuka.
APEKAHHH
mula-mula aku takut nak masuk,tapi disebabkan aku punya curiousity terlalu kuat,aku pun masuk je.
adventure la katakan hui
gelap gelita.
bau hanyir darah.
berhabuk.azimat aku yang berwarna oren mula bercahaya ,dan cahaya yang dikeluarkan berwarna kelabu.
aku menggunakan tongkat sakti aku untuk menghasilkan sedikit cahaya untuk menerangi hallway yang gelap gelita itu.
tiba-tiba aku ternampak tangga dan tidak jauh dari tangga itu,aku nampak sebuah pintu.aku takut sampai berpeluh dah ni.
tapi,aku tak tahu aku dirasuk apa sampai aku bukak pintu tu."apekah...."
aku nampak bilik itu sederhana luas.
dan penuh dengan..."se...n..senja...ta"
weh,aku dah rasa macam aku ni dalam game Granny doo.
aku dah bertambah menggigil bila tengok pulak semua senjata yang berlumuran darah tu.tapi darah tu macam dah kering.
dan berbau busuk,of course.ada pisau.
kapak.
sabit.
cangkul.
macam-macam.ini tempat mafia ke?
tapi,inikan pernah jadi Istana?Istana Diraja kott,bukan Istana Mafia.
kepala aku dah mula nampak sesuatu.
aku nampak bayangan seseorang menangis menjerit melalak meminta untuk dilepaskan.
tetapi,tangisan dan jeritannya dibalas dengan sepakan,tamparan.
kulit pahanya dikoyakkan dengan benda tajam.pipi kirinya ditoreh.
bayangan itu buat hati aku berdebar dengan lebih laju. nafas aku tak stabil.
YOU ARE READING
Academy Of Magic 2:The Lost Queens [COMPLETED]
Fantasy[sequel to Academy of Magic:The Evil Prince] Apabila ada kuasa jahat melanda ke seluruh wilayah termasuk Academy Of Magic,tetapi, Si Dalangnya tidak pula kelihatan! Seakan-akan merasakan kezaliman daripada angin. Lebih melampau lagi, apabila si dala...