tepat pukul 1:30 petang,
Alex melihat dirinya sendiri pada pantulan cermin."Alex.. kau betul betul ready ke? kalau GolonaEsta tu citer dogeng je macam mana? tak ke macam melemaskan diri sendiri?",
kata Alex bersendirian.
rasa macam tak yakin pulak dengan diri sendiri.dirinya sudah bersiap dengan air, bekalan makanan,pensel dan nota. kalau ada apa apa yang perlu dicatat la.
rambutnya yang panjang mencecah pinggangnya itu didandan supaya nampak lebih kemas.
Alex masih kurang yakin dengan dirinya sendiri.
boleh ke dia buat ni?
pada saat itulah, teringat kembali kata-kata ibu kevin.
"apa pun yang tuanku buat, saya harap itulah yang terbaik untuk kevin dan Mezonia "
Alex mengambil nafas dan dihembus panjang.
ye.
kau boleh, alex!
kau adalah harapan untuk selesaikan masalah ni.
harapan untuk doktor.
untuk ibu bapa kevin.
kawan-kawan kau.
kevin.
dan Mezonia jugak.hm....
matanya memandang tajam pada diri di pantulan.
"okay, don't waste time.. Lets go!", kata Alex.
terus kakinya melangkah ke balkoni bilik untuk mendapatkan bantuan.
Alex mula memanggil Zova yang berterbangan berdekatan dengan istananya."hey, Zova!"
Zova yang mendengar panggilan itu terus terbang ke arah balkoni Alex.
"tuanku? ada apa saya boleh bantu?", tanya Zova itu.
"boleh awak bawak saya keluar dari istana ni dan ke bahagian hutan di sana tu tak? ", Alex menunding jarinya pada kawasan hutan yang berdekatan dengan permukaan tasik yang bercahaya malam semalam.
"tuanku..? jangan kata tuanku nak lari rumah", Zova tersebut tertanya-tanya.
"eh takde la, saya ada mission, nanti lepas saya dah setel, saya harap awak still ada dengan saya untuk bawak saya pulang ke bilik..boleh ke?",
Alex meminta tolong.
dia taknak keluar dari bilik guna pintu, kang kena interview lak ngan henry. alamak banyak ler nanti soalan muncul. gaya pakcik bawang pun ada.
biarlah dia jumpa GolonaEsta sorang - sorang.Zova tersebut tersenyum lalu menganggukkan kepalanya.
"terima kasihh!",Alex.
terus Zova tersebut menjemput Alex untuk duduk di atas belakangnya.bila semua dah ready, sayap Zova tersebut terus membawa Alex terbang ke langit, melintasi pagar istananya.
"oh ye, sorry if im being rude but nama awak apa?", Alex bertanya.
"just call me Sera",kata Sera, si Zova betina.
10 minit berada di langit Mezonia, Sera terus mendarat di kawasan hutan seperti yang diminta oleh Alex.
"tuanku, bila tuanku dah selesai, jerit je nama saya, saya akan terbang di kawasan sekeliling ni sahaja", kata Sera.
"baiklah, thank you", Alex memberikannya senyuman.
apabila Sera sudah terbang jauh ke langit, Alex terus mendekati kawasan tasik.
"hmm.. how can i find you..?", bisik hati Alex sambil memandang ke dalam tasik.
"HELLOOO??!", Alex menjerit menghadap ke tasik yang luas dan indah itu.
macam lain macam je, betul ke tak GolonaEsta ni wujud?
"GolonaEsta?! macam mana saya nak jumpa awakk??", Alex meninggikan suaranya.
atibe tibe rasa cam orang gile lak an menjerit jerit tengah alam.
"haih...",alex mengeluh.
mula timbul persoalan di mindanya , adakah betul bende yang dia tengah buat ni woi? aaaa.Alex duduk di atas sebuah batu yang besar di sebelah air tasik yang mengalir perlahan itu.
dah nak dekat 10 minit menunggu, macam takde apa jadi pon.
Alex dah mula bosan. dia tiba-tiba teringat lirik lagu " Deep Inside The Lake".
"when u step on Mezonia's land, they will know... everything about u is a secret? no more... ", disebabkan kebosanan, bagila dia nyanyi sikit. pisyang amat ni.
"they may look like us but theres to much power to control, they're the GolonaEsta, Mezonia's magic... of cou--" , lagu yang Alex nyanyi tadi tiba-tiba terhenti disebabkan matanya yang mula terasa sakit.
sakit sebab terpancarnya cahaya yang silau dari dasar tasik itu ke mata Alex.
cerah amat."eh apa tu?", kaki alex automatik berdiri, terkejut dengan apa yang dilihat.
Alex mula melangkah masuk ke dalam air tasik dan menyelamkan dirinya untuk mencari dari sudut mana cahaya itu muncul.
" we can feel u, we will help u, we gave signals when its time, u can get the clue, when its time to move and u'll move with the rhyme~", lirik lagu itu dinyanyikan oleh tasik tersebut .merdu.
mengasyikkan hingga alex menutup matanya, menikmati suara wanita yang lunak itu.
eh boleh pulak tengah tengah menyelam dalam tasik tu, kau leka, alex? nak mati betul.
takpelah setiap manusia itu akan merasai mati atibe.
suara wanita itu mula pudar secara perlahan dan menyebabkan kelopak mata Alex terus terbuka kembali.
cahaya tersebut hilang lalu Alex nampak sesuatu.wah,cantiknya!
Alex mula excited.
tak sabar oi nak jumpa GolonaEsta.
bukan semua orang boleh jumpa.
eh jap.
tapi, acane nak pi sana?ALEX TAK PANDAI BERENANG AAA
alex pun mulalah freak out ish ish.
tapi nasib baik, dia sentiasa pakai the amulet of Mezonia.amulet tersebut bertukar warna dari warna oren menjadi warna turqouise.
"eh apahal amulet aku ni? buat bende pelik lagi ke ni? haritu dah warna kelabu, pastu merah? ade orang letak lampu raya ke kat amulet ni?", Alex tertanya-tanya.
Amuletnya yang dah bertukar warna tu mula menarik alex perlahan mendekati kediaman GolonaEsta.
ha alhamdulilah tak payah belajar berenang atibe.
alex "berenang" dengan bantuan amuletnya sehingga ke pintu pagar masuk.
tapi tak tahulah kenapa waktu nak masuk pintu pagar tu, alex rasa macam dirinya menembusi sesuatu yang rasa seperti bubble tapi bubble yang tak meletop."aik? pebende tadi tu?",kata alex, mempersoalkan.
eh jap.
"kata" alex?
acane tetibe dia leh cakap? bawah tasik kot.
ouhh! benda yang rasa macam bubble tu sebenarnya macam "dinding" untuk memberikan GolonaEsta ni bernafas dengan oksigen yang diperlukan oleh manusia biasa.Pintu hadapan terbentang betul betul dekat depan Alex. tangan Alex teragak-agak nak memberi ketukan.
fuh, here's goes nothing.
----------------------
STAY TUNED
----------------------
hambar ? bosan? typo?
SORRYYY
YOU ARE READING
Academy Of Magic 2:The Lost Queens [COMPLETED]
Fantasia[sequel to Academy of Magic:The Evil Prince] Apabila ada kuasa jahat melanda ke seluruh wilayah termasuk Academy Of Magic,tetapi, Si Dalangnya tidak pula kelihatan! Seakan-akan merasakan kezaliman daripada angin. Lebih melampau lagi, apabila si dala...