PART 46

280 30 4
                                    

uncle berjalan perlahan mendekati kawasan perang kami.

"How dare u!! dia aku punya!! baik kau bagi balik!!",jerit uncle dengan muka yang menakutkan.

"HAHAHAHAHAAAHHHA! macam aku takut dengan kau! kau tak perasan ke siapa yang lemah kat sini hah? HAHAHAHAHAHAHA!", Queen Edna.

dalang betina itu mengangkat tongkat saktinya dan mengacukannya kepada uncle.

"alang-alang kau ni macam nak mati dah, apa kata aku bunuh terus kau? cepat sikit aku ambil hak aku "

"apa hak kau kat sini ,pempoan?!"

"Mezonia!"

belum sempat kuasanya menyerangkan uncle,aunty mengigit lengannya itu.

"AAAHHHHH",jerit Queen Edna kesakitan. serangannya gagal.

dan sekarang, tongkat sakti aku,kevin, mel,william,mary,uncle dan aunty semua mengacu kepada Queen Edna.

Queen Edna yang sudah memahami keadaan yang dia akan kalah dan mati terus tersenyum bagai orang gila.

"serang la"

kami terdiam.
apa maksud dia?

"SERANG LA! BUNUH AKU CEPAT!"

dia mengambil tongkat saktinya yang terjatuh dan memandang kami.

"bunuh aku sebelum aku bunuh korang!"

semua terdiam lagi.

tiba-tiba,aku rasa cam tak sedap hati.
uncle pula membisik pada aku,

"kita serang dia,ok?"

aku dengan kurang yakin,hanya mengangguk.aku terus berikan signal kepada kawan-kawan aku untuk menyerangnya.

"CEPAT LAH! AKU KIRA SAMPAI 3!"

"1!"

"2!"

"tig---"

"PPPUUUUFFFFFHHHH"

bunyi itu ialah bunyi kuasa magik yang kami keluarkan daripada tongkat masing-masing.

"AAAAAHHHHH"

aku terdengar ada orang menjerit kesakitan.mungkin Queen Edna.

tapi,kenapa suara tu macam suara..

LELAKI?!

terus kami semua berhenti menyerang.
mata kami terbeliak melihat darah yang telah mengalir dari sebuah badan..

LELAKI!

"eh alamak tersilap tarik orang pulak!",kata Queen Edna sambil membuat muka selamba.

dia melepaskan badan lelaki itu dan dibiarkan jatuh di atas lantai gua.

kami semua terkaku.
lelaki itu dah tak bergerak!

"semua salah kau la ni Louis! disebabkan kau la aku dah tersilap tarik orang lain untuk lindung aku daripada serangan korang!",kata Queen Edna lagi.

uncle memandang lelaki itu dengan muka yang sangat terkejut.

"patutnya kau yang mati,louis! bukan budak ni,kesian dia",kata Queen Edna sambil menyepak badan lelaki yang sudah terbaring itu.

"KEVINNN!!!",jerit mary sambil menekup mulutnya.

aku,william dan mel pun tak percaya!

kilang air mata aku dah function.
air mata aku terus mengalir melalui pipi aku.

"kevin...",bisik diriku sendiri.

"huhu sedih ke tu,princess?",Queen Edna melangkah untuk mendekati aku.

aku memandangnya tajam.

"kau..."

api kemarahan aku memarak.
tangan aku digenggam.
aku dapat rasakan sesuatu yang pelik dalam diri aku.

tapi,aku endahkan aja.

aku dapat rasakan gua ni bergegar.

tapi,aku biarkan je.

dan,
aku dapat lihat yang amulet aku bertukar menjadi warna merah.
macam sebelum ni.

badan aku seakan-akan membuat sesuatu di luar kawalan aku.

dan pandangan aku lama-kelamaan menjadi,



gelap.

---------------------

STAY TUNED

---------------------
hambar? bosan? typo?
MAAFFFFF

Academy Of Magic 2:The Lost Queens [COMPLETED]Where stories live. Discover now