2:31 p.m.
"huh,huh"
semua dah mula penat dan berpeluh.
mana taknya, 5 jam dah berjalan dengan matahari terpacak atas kepala.
tiba-tiba,aku ternampak mel mula jalan dengan pantas mendekati ketua kami,william.
aku terdengar percakapan mereka.
"hey,william?"
"yes?"
"boleh tak kita berhenti rehat,semua macam dah penat la,kesian diorang lagi-lagi,Queen Lavender",kata mel.
mukanya jelas menunjukkan yang dia risau.
william menoleh ke arah mel dan memandang tepat pada mata coklat cair mel.
mel terkejut berok woi dengan pandangan tajam william.terus ditundukkan pandangannya.
"okay kita stop jap",kata william.
mel tersenyum.
"thanks william",mel
"okay, guys..kita berhenti kejap",kata william sambil mengeluarkan botol airnya.air diteguk dengan laju.
fuh,penat betul."wah,penatnya..william? jauh lagi ke?",tanya aku.
sambil-sambil tu,duduk la kejap atas satu batu besar ni.
adui,bole tercabut kaki aku ni ha.william melabuhkan punggungnya di sebelah aku.
"jauh lagi",katanya, pendek.
"alaaaaa",aku dah start merungut.
"eh eh,perangai dah 17 tu hmm"
"skskks sorry la"
william hanya menggeleng dengan perangai aku.lepas tu,anak matanya terus mengintai mel yang sedang solat beralaskan khemahnya.
"oi kau dah kenapa pandang mel camtu"
william tergelak kecil.
"takleh ke? ke kau jeles?"" eh eh buang tabiat aku"
"takdela,aku..rasa kagum la tengok agama dia,tak kira kau kat mana ke buat apa solat tu mesti kena buat", kata william.
"hm tula,katanya time diorang solat tu macam diorang tengah spend time dengan tuhan diorang,macam wow ok"
"hmmm",william terdiam membisu. matanya still fokus dengan pergerakan mel.setelah beberapa minit,baru william mengalihkan pandangannya.
"kau ni kagum,tak main-main ek?"
"ye ah,bukan selalu boleh tengok orang islam solat depan mata"
"heh iyela"
setelah berehat selama 15 minit,kami meneruskan perjalanan kami.
×
6:51 p.m.
bunyi air semakin didengari.
punyala aku ingat sungai.
rupa-rupanya air terjun."okay guys,kita bermalam kat sini la",william meletakkan begnya di atas tanah.
"okay!"
terus kami mengemas barang dan membangunkan khemah sebelum cahaya matahari hilang.
mel dan nenek pula mula memasak makan malam.×
10:28 p.m.
"hahaha"
kami bergelak ketawa.
unggun api yang ada di depan kami,
menjadi cahaya dalam malam kami yang gelap.Alex:"fuh fuh fuhhh makin matang penulisan author wahh tidak ku sangka"
Author:"oi ini time stage kau,jangan buat keje lain,nak buat keje lain tu time shadow la halamak"
Alex:"takdela haku puji hang ni"
Author :"ha ye ye haku tahu haku bagos,dah blah" *sepak alex*
back to story
"Alex? mana queen lav?",mel bertanya.
aku memandang ke arah khemah nenek dan aku.
masih bernyala.
maksudnya tak tido lagi la kot tu."hm ada je dalam khemah,tengah rehat la tu sebelum masuk tido"
"oh,ish kau ni william ,kalau queen lav sakit ke apa nanti,semua salah kau",mary menumbuk bahu william yang sebut makan marshmallow bakarnya dengan kevin.
"eh eh pahal aku lak?",william tak puas hati
"takde la,kau bagi kitorang jalan sampai 5 jam tu dah kenapa bengung", mary.
"eh amboi macam korang je yang jalan 5 jam tu kan? aku pun sama la"
"eh tapi,kita ni bawak queen lav sekali tau,queen lav tu perempuan ,bukan lelaki macam kau and btw queen lav tu dah berumur bukan budak sekolah macam kita! kesian queen lav ",bebel mary.
"eh kau pikir aku main-main ke nak buat kita ni jalan sampai 5 jam,aku nak kita sampai kat air terjun ni cepat la budak kalu tak nak dapat air kat mana?!",william dah geram.
mary terdiam.
"dah kecik,reti ikut kepala sendiri je ,tahu la genius an... pandai tapi mulut harom watpe? cakap dengan orang lebih tua lak tu",william menjeling.
"uish bro,sabar bro sabar tarik nafas hembuss",kevin memulakan misinya untuk menenangkan kawannya.
"nah nah,nak marshmallow lagi tak? ha nah amek amek,jangan marah marah",kevin.
aku tergelak melihat cara kevin pujuk william.adui cam budak kecik je.
tak sampai 30 saat,william dah nampak tenang.aku tak tau la dia buat apa atau tengok apa but yang aku tahu dia dah kembali gelak macam biasa.
mary pulak dah senyap menyepi.
aku mendengar mel membisik."mary,okay tak?"
mary angguk perlahan.
mungkin dia sedar yang dia agak terlebih sikit tadi.betul jugak kata william,
kalau pandai,mulut tak jaga, adab tak jaga,
tak guna jugak kepandaian kau tu.suasana seakan tegang.
huish,aku kena buat something ni."eh guys!"
suara aku ditinggikan sedikit.
semua pandang.ha,nak cakap apa ni? hm...
"kenapa?",kevin.
"erm,bila kita duduk sama-sama macam ni..erm..", ha otak silalah function.
"bila kita duduk sama-sama macam ni,erm...aku teringat pulak time kita berkhemah sebelum hari 'peperangan' kita dengan the evil prince"
ha akhirnya otak aku function gak.
semua senyap.weh,cakap la pape do.
belasah kang.baru hati aku nak bebel tiba ii,
"eh ye do,cuma kita ade 2 orang ahli tambahan..mel dengan queen lav", william tersenyum bila dia sedar tentang apa yang aku cakap.
"selamat datang,mel",kata kevin.
"ehehe thank u,thank u",mel tergelak kecil.
mary pun dah start gelak jugak.ha,kan ok macam ni.
takmo la gaduh ii time camni.kami sambung berbual sampailah mereka semua dah mengantuk.
hadoi,yang aku ni?
tak tahu la kenapa aku tak mengantuk.mel dan mary dah masuk khemah.
william dan kevin pun.
hm.
jadi,
tinggallah aku berseorangan di situ.tengah aku termenung sengsorang
tiba-tiba,amulet aku bertukar warna menjadi kelabu.
apa ni?
bila aku akan tahu apa yang dimaksudkan oleh amulet aku ni?----------------------
STAY TUNED
----------------------
typo? bosan? hambar?
SORRYYYY
YOU ARE READING
Academy Of Magic 2:The Lost Queens [COMPLETED]
Fantasy[sequel to Academy of Magic:The Evil Prince] Apabila ada kuasa jahat melanda ke seluruh wilayah termasuk Academy Of Magic,tetapi, Si Dalangnya tidak pula kelihatan! Seakan-akan merasakan kezaliman daripada angin. Lebih melampau lagi, apabila si dala...