PART 35

316 34 9
                                    

"Alex,ada highlighter tak?",mary.

"ada,kejap",aku mencapai barang yang mary inginkan.

bila tangannya telah menyentuh barang itu,terus dia membuka penutup highlighter biru itu dan meng"highlight"kan beberapa perkataan daripada sumpahan queen Edna itu.

"aik,kenapa highlight 'power of revenge' dan '1'? ",tanya kevin.

"sekarang kita ada dua kemungkinan tentang lokasi queen Edna",mary berhenti seketika.

"first,dia mungkin berada di satu gunung yang bernama,Raydopastiena Lopus sebab,pada zaman dahulu kala..gunung inilah yang menjadi tempat ahli sihir Mezonia yang mempelajari dan menkaji power of revenge membuat kajian mereka, memang dekat situ ada banyak sangat bahan dan resepi untuk mereka yang mempelajari power of revenge tapi, hanya yang terpilih je boleh jumpa bahan dan resepi tu"

"wow,gempak",william bersuara.

"then,how about the '1'?",tanya aku pula.

"okay,second saya rasa mungkin dia berada di gunung Goldamezontari atau 'gunung pertama yang didaki oleh manusia purba Mezonia', memang gunung ni paling dihormati dan dianggap mulia di Mezonia sebab,tujuannya untuk menghormati nenek moyang masyarakat Mezonia dulu",

terang mary panjang lebar.

"wow,what a smart kid",puji si william.

"well,thank u mr henderson",balas mary.

"well,no problem lady langerhans", balas william.

"okay,so macam mana ni? kita nak berpecah ke untuk cari Queen Edna ni?",tanya aku meminta pendapat.

"ish nak berpecah ke? awak tak rasa bahaya ke? kalau kita cari dan gerak sama-sama?",mel memberi idea.

"betul gak kata mel",kevin menyokong.

"hmm oklah jadi kit---"
ayat aku dipotong oleh satu panggilan.

"PRINCESS ALEXXXX!!!",jerit si Henry.

"oi oi hang pasai pa?"
ha tekeluo dah loghat aku.

"Princess,harap tuanku dapat bersabar ye..jangan panik",Henry memberikan amaran terlebih dahulu.

"la,dah kenapa? awak nak apa sebenarnya ni alahai",aku menampar dahi sendiri.

"tuanku bawak bersabar ye"

"bersabar dengan apa ni????"

aku melihat Henry mula menarik nafasnya dalam-dalam dan menghembus.

aduyai henry,aku rasa kau yang kena bersabar ni buka---

"King Louis dilaporkan hilang dari pagi tadi"

mata aku terbeliak.

"HAH??!!! SIYES LA OMGOD MAKCIK AKU DIA DAH AMEK TAKKAN DIA NAK AMEK PAKCIK AKU LAK PASTU SAPE PULAK NANTI ASTAGA BOLE GILE AKU MACAM NI AKU NAK BUAT APA LA MAC----"

terus mulut aku ditutup oleh tangan kevin.

"woi woi budak,bawak bertenang woi, mengucap mengucap",kevin.

kawan-kawan aku mula mengajar aku untuk tarik nafas dalam-dalam dan hembuskannya.

"ha kan saya dah kata tadi",henry tersenyum nipis.

aku hanya menebalkan muka.

senyap.

aku memandang keliling.

"la dah pahal senyap? buat something la!",kata aku.

"kalau king louis takda,kami akan mendengar perintah queen sandra dan kalau kedua-duanya takda..kami kena dengar perintah princess alexandra,that is the flow of this royalty if u want to know",kata henry.

"apa function nenek saya? haa dia tu queen tau",kata aku,tak mahu mengalah.

"queen Lavender ialah permaisuri yang telah tamat masa pemerintahannya,jadi kami tak boleh ganggu rehat lama baginda",terang si henry.

"oh macam tu ek?"

henry mengangguk.

"well.."aku mula berfikir,kenalah gerakkan otak dalam mode "princess" an.apa fungsi aku belajar 'how to be a princess' kalau ilmu tu tak diguna.

"hm,perintahkan pengurus istana untuk cari detektif yang boleh dipercayai untuk siasat pejabat pakcik saya,mana tahu ada tanda dia di mana sekarang",aku berhenti seketika.

"dan perintahkan ketua pengawal istana,ketua polis,ketua tentera dan kapten laut untuk cari pakcik saya...don't skip any places,any doors of neighborhood or anything,kalau ada maklumat..lapor terus kepada saya"

"did I make myself clear?",mode 'princess' mula function.

muka aku ketat.
pandangan aku tajam.

dan aku boleh nampak riak muka henry agak terkejut dengan perubahan aku.sama juga dengan kawan-kawan aku.

henry perlahan-lahan mengukirkan senyuman.

"yes,my princess..",dia tunduk dan mula beredar sambil membuat 'thumbs up' dengan tangannya.

"wow,you sound just like a princess", puji si kevin.

"well i'm glad",aku tersenyum.

akhirnya, function gak aku ni.
hihi.

---------------------

STAY TUNED

---------------------
hambar? bosan? typo?
harap dimaafkannn

Academy Of Magic 2:The Lost Queens [COMPLETED]Where stories live. Discover now