Začiatok

1K 58 1
                                    

" Oci?" ozvalo sa malé ryšavé dievčatko. " Áno?" otočil sa na ňu jej otec. Dievačatko pribehlo k nemu a sadlo si mu na kolená.Odhrnulo mu ofinu, jemne sa dotklo jazvy v tvare blesku a povedalo " Vieš v akej chcem byť  fakulte, keď budem môcť ísť do Rokfortu?" Jej otec pokrútil halvou. " V Slizoline." veselo sa zasmialo. Aj on sa usmial.  Keď si ten večer ľahol do postele, priznal  svojej žene, že sa toho dňa obáva. Nepáčil sa mu deň, keď jeho malá Lily odíde preč . 

Harrymu po líci stiekla slza. Spomenul si na to čo mu pred niekoľkými rokmi povedala jeho dcéra. A teraz odchádzala do Rokfortu. Vedel , že vo vlaku bude sedieť sama lebo Albus a James budú s kamarátmi. A možno si k nej prisadne jej nová najlepšia kamarátka. Tak ako sa to stalo jemu. 

Harry netušil, že sa to práve dialo.

" Takže tvôj otec je Harry Potter." sucho skonšatovalo dievča menom Melanie. " Hovoríš to už tretí raz."pripomenula jej Tracy. Ja som sa len usmievala.  "Ale inak, aké to je mať za brata Jamesa? Môj brat Jimm povedal, že je hviezda svojho ročníka."  Pokrútila som hlavou " James je fajn. Mamka hovorí, že sa predvádza." Melanie sa na mňa skúmavo zahľadela. " Na čo myslím?" spýtala sa ma. Naklonila som sa do predu a uprene sa zahľadela do jej modrých očí. " Ďatelinové pivo, čokoládové žabky a 1,2,3,5,8,7."  Melanie sa vážne pozrela na Tracy, ktorá nadšene prikyvovala.  

" Toto som musela robiť aj ja." nostalgicky spomínala Tracy. " Nemusíš sa báť , nie je to naozajstná prísaha." Pokrčila som plecami. Nebála som sa. Chytila som Melanie a Tracy sa ruky . "Opakujte po mne," začala Melanie," Prisahám, že navždy, za akýchkoľvek udalostí, aj keby sa mi vyhrážali smrťou, zostaneme najlepšími kamarátkami." Obe sme to po  nej zopakovali. Neviem prečo ale prišlo mi to smiešne. 

Profesorka Abbotová nás zavolala do Veľkej Siene. Bola taká veľkolepá. Videla som bratov, sestrernice a bratrancov ako sa na mňa usmievajú. Trochu ma to povzbudilo, ale len trochu. Tracy sa nervózne vrtela a Melanie bola pokojná ako Angličan. Postupne volali mená, nás prvákov. Koran Bobrovsky, šiel prvý. Triediacu Klobúk ho zaradil do Bifľomoru. Jane a Patrice Johnosonové - Bystrohlav, Monica Finniganová, Seamus  Thomas, Harold von Martin- Chrabromil,  Missy Youngová, Gregory Kirill, Tracy Montgomeryová , Melanie Williamsová- Slizolin, April Pondová-Chrabromil, Xavier Corner, Willy O' Connel- Bifľomor a atď. Keď profesorka Abbotová zavolala moje meno , zháčila som sa. Niekto ma postrčil do predu.Pomaly som si sadla na stoličku. Čo sa dialo , keď som  ta sedela si nepamätám. Jediné čo veim je , že Klobúk zakričal "SLYZOLIN!" a ja som utekala k burácajúcemu slizolinskému stolu.

Na okno zaťukala sova. Ginny jej bežala otvoriť. Zobrala si od nej list a dala jej trochu vody. Jej muž sa ešte nevrátil z práce a nechcelo sa jej čakať, preto ho otvorila. Keď ho dočítala , rozplakala sa. Doma to bola práve ona, ktorá skoro nikdy neplakala ale teraz...... Neplakala lebo chcela by bola jej dcéra v inej fakulte. Plakala nad rokmi , ktoré sa už nevrátia. Spomenula si na tajomnú komnatu a denník Toma Riddla. A jej dcéra už nikdy nebude jej malým dievčatkom. Takto ju našiel Harry. Uvaril jej čaj a ona sa upokojila. V ich dome bolo tak ticho. Kroky dávnych rokov sa ale ozývali už len v ich spomienkach.

Lily LunaWhere stories live. Discover now