Lily sa zobudila do zamračeného októbrového utorka. V izbe už nikto nebol. Nazdávala sa, že sú na raňajkách. Spokojne sa obliekla do habitu a zobrala si veci. Ani v klubovni nik nebol. Toto už veru čudné bolo. Väčšinou tam bolo aspoň päť či šesť študentov.
Vybrala sa von z klubovne a zamierila k Veľkej Sieni. Striasla sa. Tu dole to bolo nezvyčajne chladné. Okolo nej preletel duch Zloduch. Nevšimol si ju.
Pokračovala ďalej a vypiskovala si pesničku od nejakej muklovskej skupiny.
Teraz sa už naozaj bála. Na chodbách nikto nebol. Rozbehla sa k Veľkej Sieni ale aj tá bola prázdna.
Dokonca ani pani Norrisová, školníkova mačka, tam nebola. "Možno sú v triedach." pomyslela si. Z miernymi obavami sa vybrala ku sklenékom, kde mali mať prvú hodinu.
Ani tam nik nebol. Ozvalo sa puk a pred ňou stál malý domový škriatok. "Slečna sa stratiť?" spýtal sa. "Winky pomôcť." To čudesné stvorenie ju zobralo za ruku a ťahalo naprieč celým hradom. Zastali až na siedmom poschodí. Lily sa nechápavo pozrela na škriatka, no ten tam už nebol. Lily sa zatriasla.
"Lily Luna Potterová vstávaj, lebo zmeškáme raňajky." triasla ňou Melanie. "Bol to len sen. Veľmi živý sen." myslela si.
Cestou na raňajky im všetko vyrozprávala. " Počula som , že jeden škriatok Winky pracuje v kuchyni." povedala Tracy , jediac grapefruit. Lily si zobrala šesť hrianok z marmeládou. "Ako môžeš jesť tak veľa?" nechápavo sa pozrela Melanie. " Ám eý aptí." odpovedala Lily z plnými ústami.Melanie pokrútila hlavou "Ak budeš naďalej takto jesť, stane sa z teba troll."
Na herbológií preberali ničo zelené a nebezpečné. " Päť strán." sťažovala si Tracy cestou na obranu proti čiernej mágií. Mali ju s Chrabromilom. Tracy nervózne vstúpila do triedy. Prekvapene zastala stáť. Jej dve kamarátky ju museli trochu popostrčiť.
Všetky lavice v triede boli poodsúvané. Chrabromilčania už boli tu. Profesorka Emmeline Vanceová, bývalá aurorka predstúpila pred triedu. "Tak žiaci, dnes budeme preberať veľmi zložité zaklínadlo. Pômože vám ako ochrana pred dementormi.Kto mi povie čo sú to dementori a aké zaklínadlo budeme dnes civičiť?Slečna Finniganová."
Slečna Monica Finniganová zarecitovala poučku z učebnice od slova do slova. " Výborne, desať bodov pre Chrabromil." Nietko zo slizolinčanov zakvákal. Všetci sa začali smiať. Totiž Monica vyzerala trochu ako žaba , čo slizolinčanom hralo neuveriteľne do kariet.
"To stačí. Na patronusa sa terba sústrediď. Pokúste si vybaviť svoju najkrajšiu spomienku a povedzte Expekto patronum. Ak sa vám to podarí zjaví sa váš patronus. Ak nie nezúfajte ani mne to nešlo na prvý raz.Prosím postavte tak aby mal každý dostatok miesta a začnite cvičiť."
Lily sa snažila vybaviť si svoju najkrajšiu spomienku. Zatiaľ sa pokúšala vyčariť svojho patronusa. Do konca hodiny sa to podarilo len Missy a Monice ,ale aj to len strieborná para. Profesorka im dala za úlohu cvičiť to naďalej. Lily si zaumienila, že do ďalšej hodiny sa to naučí.
Ďalšiu hodinu malu dejiny mágie. Veľmi otravná hodina. Prednášku profesora Binnsa nikto nepočúval.
"Stále má trápy ten sen."sťažovala si Lily. "Vypusť to z hlavy. Musíš sa sústrediť na sobotu. Som zvedavá akého mám patronusa." rapotala Tracy. "Ja tú Finnoganovú nenávidím. Videlu ste ako sa niesla, keď popri mne prechádzala. Ani nie je čistokrvná, jej matka je mukelka." rozhorčene hovorila Melanie. Lily pevne chytila svoje brko. Tracy tlmene vykríkla.
"Melanie, mohla by si prosím prestať takto hovoriť? Ani ja ju nemám rada ale nehovorím o nej takto. Proste sa to nepatrí." napomenula ju Lily. Tracy to prišlo náramne vtipné , väčšinou to bola práve Melanie kto napomínal Lily.
Melanie prevrátila očami " Veď dobre , dobre. Ja lenže sa nemusí naparovať ako páv.Jedna malá hmla a hneď je to najlepšia čarodejnica." "Na jednom sa zhodneme , môžme ju pripísať na Zoznam." vyhlásila Tracy . "A tiež že jej brat Andreu nie je na zahodenie." doplnila.
Po obede sa vybrali na veštenie,ktoré mali na Tracynu smolu, opäť spolu s chrambromilčanmi. Z plnými žalúdkami sa vybrali do veže profesorky Trelawneyovej. Ako vždy páchlo to tam neznestiteľne a profesorka ich unudila takmer k smrti.
Streda bol požehnaný deň . Elixíry prebehli hľadko,mali pripraviť jednoduchý spiaci elixír. Lily zaznamenla značné pokroky v transfigurácií a na čarovaní nikomu nič nevybuchlo. Celé popoludnie mali voľné.
Štvrtok bol ako každý štvrok, veľmi nudný.
V piatok , prechádzala Lily cez siedme poschodie. Presne na mieste , kde ju vo sne nechal škriatok sedela nejaká chramromilčanka. Keď uvidela Lily postavila sa prišla k nej. " Ahoj ja som April. Čakám tu už dva dni, kým sem prídeš. Musíš toho škriatka navštíviť. Ja viem čo sa ti snívalo." povedala a odišla.
Lily zostala stáť ako obarená. "Kto to bol?" spýtal sa Rick, ktorý šiel okolo. "Ále stará známa." zaklamala mu.
Sobota bola na počudovanie veľmi pekná. Slnko svietilo a po mrakoch nebolo ani stopy.
"Lily si v pohode?" spýtala sa Melanie. Lily prikývla. "Nemyslím si. Zjedla si len tri párky a k tomu len dva rohlíky.Toto nie je v pohode. Musíš jesť." namietala Tracy.
"Nemám chuť."povedala Lily.Žalúdok mala stiahnutý.Dnes bol jej veľký deň.
Asi dvadsať študentov a medzi nimi jedno ryšavé dievča sa zišli na metlobalovom ihrisku. Všetci mali oblečené zelené metlobalové dresy. Konal sa výber do slizolinského fakultného družstva!
Scoropius Malfoy, kapitán, ich rozdelil na dve skupiny. Z toho, že tam je Lily bol trochu nesvoj. Nevedel, že sa tam chystá. Videl ju hrať a ako triafačka bola neskutočná ale bál sa , že ak ju neprijme nebude sa s ním rozprávať.
Prvá skupina si viedla celkom dobre. Zostali až piati. Druhá skupina nebola až taká dobrá. Ale potom nastúpila Lily Potterová. Scor naschvál nasadil ich najlepšieho strážsu. No na Lily veru nemal. Nechytil ani jednu jej strelu. Z druhej skupiny zostali len traja. Traja triafači a dvaja odrážači a traja stíhači. Povedalm , že im dá vedieť.
Lily si ten deň šla ľahnúť z pocitom , že lepšie to nemhla zvládnuť.
Na druhý deň si ich Scoropius zavolal. Bol dosť nervózny. Do noci sa bavil z týmom, koho by mal podľa nich zobrať. Celý tým sa postavil za ich kapitána, pripravený brániťn ho ak niekoho naštve rozhodnutie.
"Takže v týme máme len tri voľné miesta, Bohužiaľ dvaja z vás budú musieť odísť.Nerád to hovorím ale budú to Jimmy Stone , Lu Larsen, Gregory Kirill ," nadýchol sa ",Lily Potterová."
Lily sa na neho šokovanie pozrela. Celá miestnosť stíchla. "Veď som bola najlepšia. Nechápem to." vysúkala zo seba. Scoropius sa zatváril akoby išiel na šibenicu "No vieš.... si.....dievča."
Tak to nemal povedať.Lily zodvihla obočie a venovala mu jeden jediný chladný pohľad.
"Lily počkaj!Nemyslel som to tak." vybehol za ňou. Otočila sa. "Prepáčte pán Malfoy ale ponáhľam sa , musím odpísať na mnoho listov."
Drahý strýko George,
často si nám rozprávala o veciach čo ste povyvádzali zo strýkom Fredom. Som si istá, že vieš kde sa nachádza kuchyňa. Celkom by sa mi to zišlo.
Tvoja milovaná neter Lily.
"Hneď ako mi odpíše vyberiem sa tam." rozhodla sa Lily ešte ten večer. O svojom neúspechu sa nikomu nezmienila ani slovkom.
YOU ARE READING
Lily Luna
FanfictionNa Rokforte prežila krásne 4 roky, ale čo ju čaká nasledujúce tri? Lebo staré spomienky môžu ožívať.