**من أجل ابنتي **
**الحلقة الثامنة **
**صفصوفتي **بسنت : ممكن طلب أخير بعد إذنك..
حازم : أكيد إتفضلي ....
بسنت : كنت عايزة أعرف إيه المواصلة إللى تدخل لحد بيتكم كنت عايزة أزور خلود بس سمعت إن باص المدينة بيقف قدام باب المدينة مش بيكمل وكمان عايزة أعرف أقرب محطة بيقف فيها اتوبيس التجمع الاول او مدينة نصر وكمان عنوانكم بالظبط...
حازم في باله ( أخيرا هشوفك)
حازم : متقلقيش هبعت ليك كل التفاصيل ولو حبيتي أجى اخدك معنديش مانع...
بسنت : لا مش للدرجادي يا أستاذ أنا عايزة بس أعرف لسه مش أكيد هاجي بكرة ولا لأ...
حازم : ولا يهمك وقت ما تيجي و توصلي لباب المدينة إتصلي بيا وهاجي أخدك ...
بسنت : تمام شكرا جدا تصبحوا علي خير ...
سيف جهز العربية وانقل اختك علي البيت وبكرة روح اعمل ليه التحليل
حازم :وامها وأبوها راحوا فين
سيف :اكيد كل واحد اخد في وشه ونسيوا أنها هنا في الفندق الخاصة بالنادي
سها :لا يا استاذ سيف انا مش بنسي اولادي والسواق جاهز برأ وكانت ساند خلود
.....تدخل ناهد علي بسنت إنتى لسه منمتيش وفين الفستان ...
بسنت : الفستان أهوه يا ماما كنت بتصل بخلود بس للأسف مردتش علي..
ناهد : خلاص أول ما تصحي كلميها..
بسنت : لا هي تعبانة جدا تعبت بعد ما مشينا وأغمى عليها ...
ناهد : لا حول ولا قوة إلا بالله ربنا يعفي عنها العين بتفلق الحجر الناس إلا معها فلوس تتكلف وتعمل عيد ميلاد وتعزم الناس وبيكون في وسطهم الحقود والغيور ...
بسنت : على كدا الناس متحتفلش يا ماما علشان الكلام دا وهو بيقول الدكتور شاكك ان عندها السكر يعنى ملهاش دعوة بكل دا ...
ناهد : النقاش بياخد وقت كبير معاكي يا بنت حسام نامي وبكرة نكمل ..
بسنت : أنا بكرة هاعدى علي خلود بعد الدرس يا أمى ...
ناهد : إنتى عارفة هقولك لا وبردوا بتتكلمي وعارفه أني هاقولك خليها بعد المدرسة يوم الاحد بس إللى في دماغك يا بسنت بتمشيه ....
بسنت : مش كدا والله إللي أقصده يا ماما كل الحكاية أن علي يوم الأحد هتكون اتحسنت ومش هيكون ليه لأزمة خلاص علشان هتكون جات وانتى علمتيني زيارة المريض صدقة صح يا أمى...
وتصل رسالة علي التليفون ....
تفتح تجده اسم الشركة والعنوان ..
بسنت : دا العنوان بتاع الشركة واسمها ..
وتجي رسالة تاني من رقم مختلف ..
أنت تقرأ
2) من أجل ابنتي الكاتبة صفاء حسني
Mystery / Thrillerدراما حزينه وانا وحيده كنت احتاج لشخص يخفف وحدتى ويحبينى واعيش قصه حب لاتنسى ولكن للاسف قصه الحب هذه سوف تولمنى وتعذبنى جدا واسوف اموت واتدرك العالم ده كله من اجل قصه حب عظيمه وداعا ياحبيبى وداعا يا اجمل قصه فى حياتى