Dosyaları aldıktan sonra denekleri teker teker gezmeye karar verdim. Camdan kaplı ulu orta 24 saat aralıksız izlenen 9 insan. Nasıl yemek yiyorlar,nasıl uyuyorlar, nasıl tuvaletlerini yapıyorlar... Her geçen gün canarvalıktan normalliğe doğru dönüşün.Her dakikanın,her anın hatta her nefesin dönüşüm kayıtları. Hepsini 5 dk izleyebilme hakkım vardı bu hakkıda sadece bir defalık alabilmiştim. Bütün denekleri 5 dk boyunca kamerama kaydettikten sonra eve gidip defalarca izleyip birşeyler bulmalıydım. Bir de şu gizli dosyalar yarın teslim edeceğim bu gece bir ipucu bulmalıydım. Eve giderken bolca kahve ve elma almalıyım uyanık kalmam ve tok hissetmem için.Bana denekleri görmem için izin veren yetkiliye teşekkür edip yanından hızlı adımlarla klinikten dışarıya doğru giderken yanımdan geçen iki adamın konuşması anlık durmama neden oldu.
Uzun boylu ve lacivert takım elbisesinin içine giydiği açık mavi gömleğinin boğaz kısmında ki düğmeleri açıp kravatını aşağıya doğru çekip sert bir şekilde söylediği o cümle adımlarının durmasına neden oldu.
" Ne demek denekler iyileştiğinde hiç bir şeyi hatırlamayacak."
Yanında yürüdüğü soluk benizli yorgun ve korktuğu her halinden belli olan gri takım elbiseli kravatını çoktan çıkarmış, yaşadığı şokun karşı tarafın hayal kırıklığı oldugunu bildiği halde çaresizce cevap vermişti.
" Deneklere bu ilaç verilmeden önce hafıza silme işlemi yapılmış."
Bu iki adam kimdi? Benim adımlarım kadar hızlı adımlarla yanımdan uzaklaşıp giderken konuşmanın devamını duyamamıştım. Hemen gitmelimiydim yoksa biraz bekleyip düşünmelimiydim. Belki adamlar birazdan geri dönerlerdi kim olduklarını öğrenebilirdim. Kliniğin giriş koridorundaki otomatik kahve makinesinden kahvemi seçip bahçede bir köşede kahvemi yudumlayıp beklemeye başladım. Tam 3 bardak kahve içmiştim 45 dk boyunca her 15 dk da bir kahve içmiştim. Içimde istemsiz bir merak ve onu kahveyle bastırmaya çalışmam. Tam 48 dk sonra geldikleri gibi hızlı adımlarla dışarı çıktılar. Lacivert takım elbiseli olan doktor diye hitap ediyordu gri takım elbiseli olana. Onlarda benim gibi denekleri görmeye gelmişlerdi. 9 denek her birini 5 dk görüp 45 dk içeride vakit harcamışlardı 3 dk da konuşarak kliniğin çıkışına gelmişlerdi. Gri takım elbiseli olan deneklerin doktorlarından biriydi korkarak, terleyerek cevap verdiğine göre de lacivert takım elbiseli olan birinin emrinde olan üst yöneticiydi.
Çünkü doktorla konuşurken titreyen sesinden bu kötü haberi nasıl vereceğim der gibi elinle alnını silip duruyordu.
Bir an önce eve gidip parçaları birlestirmeliydim. Kahve ve elma alış verisimi yapip evime geldiğimde dinlediğim tek an kahvenin suyunu ısıtırken beklediğim 5 dk idi.Çalışma masama kavuşup planımı hazırladım.
1- Bütün deneklerin kim oldukları, nasıl bir hayatları vardı, şirketteki pozisyonları ve ortak noktaları
2- Gizli Dosyaları ilk önce her bir deneğe göre ayrı ayrı sonra da birleştirerek incelemek
3- Deneklerin bugün çektiğim kamera kayıtlarının teker teker incelenip bulundukları halleri ile şuan ki hallerini karşılaştırmak
4- Laboratuar kayıtları ( verilen ilaçların deneklere etkisi ve yan etkileri)
5- Suçlu Kim????? Suçlu Nerde???
6- 10 denekten olan Doktor neden intihar etti?
Suclu o muydu?
Yada Suçluyu öğrendiği için mi öldürüldü?
7- Ipucu nerde????Elinde ki kağıtlara bakıp olayı kafasında toparlamaya çalışırken " ding dong- ding dong " kapı çalıyordu. Sinirlenmişti Dedektif çalışırken birinin rahatsız etmesinden nefret ederdi. Sinirliykende olaya adapte olup düşünemezdi. Sinirli sinirli, söylene söylene kapıyı kırarmış gibi sert bir şekilde açtı.
Dedektif;
- Geldiğin gibi gidiyorsun çünkü çalışıyorum, dedi.Patrick gelen oydu, dedektif akşam gel demişti ama unutmuştu geleceğini.
Patrick;
- Tam zamanında geldim demek ki.
Dedektif;
- Seninle uğraşamayacağım Patrick. Vaktimi harcama başka bir gün gel, kapıyı tam kapatırken Patrick ayağınla kapının kapanmasını engelledi ve konuşmaya başladı,
Patrick;
- Deneklerin en büyük ortak noktası vücutlarının ilaca karşı dayanıklı olması. Dedektif izin ver sana yardim edeyim.
Dedektif Patrick' in dediğini mantıklı bulmuştu. Ama neden kendisine yardim etmek istiyordu. Patrickle kısa bir bakismanin ardından gözlerinde intikamı gördü. Patrick birilerine karşı intikam peşindeydi.Dedektif;
- Dediğin mantıklı Patrick hadi gel içeri en azindan bir kac kahvemi içip deneklerin su an ki halinden bir kac daha mantıklı birşeyler söylersin.3. BÖLÜM SONU
Okuduğunuz için ve
Oylarınız için teşekkürler:)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
10 eksi 1 DEDEKTİF
Ciencia FicciónUçağa 10 kişi binmişlerdi. Geri dönerken - 1 ölü vardı. 7 denek 3 suçlu... dosyayı kapatırken bir ipucu olmalı diye düşündü dedektif...