NİŞAN

1.7K 95 2
                                    

Damla'nın Çanakkale'deki baba evinde gerginlik vardı. Olayları anlatan Damla'yı anne-babası şaşkınlıkla dinledi. En son Damla, Cihan evlenme teklif etti, ailesi sizlerle tanışmak istiyor deyince anne yüreği dayanamadı.
- Kızım o adamın arkadaşı diyorsun ya, içim hiç rahat değil. Ya yine aynı şeyleri yaşarsan.
- Annem, bende ilk başta çok ikilemde kaldım. Hep acaba dedim. Ama Cihan bütün tereddütlerimi yok etti. Sizlerin de aynı şüpheyi taşıdığınızı biliyor. O yüzden sizinle tanışıp bu şüpheleri silmek istiyor.
Ailesinden izin alan Damla, Cihan'ı ve ailesini evlerine davet etti. Ziyaret günü gelince Damla'yı heyecan bastı. Neyse ki Eda gelmiş, arkadaşını yalnız bırakmamıştı. Kapı çalınca yerinden fırlayan Damla'ya gülen ev halkı, heyecanına ortak oldu.
Kapı açılınca karşısındaki kalabalık karşısında Damla şaşırıp kaldı. En önde duran Cihan'ın elindeki çiçekleri "Hoşgeldiniz" diyerek aldı. Yanında duran Cihan, kapıdan giren herkesi tanıtmaya başladı. Anne, baba, kardeş, teyze, dayı, amca, enişte, yenge, kuzenler derken evin içi misafirle dolup taştı. Bu kadar kalabalık beklemeyen Damla'nın ailesi şok olmuş durumdaydı. Herkes bir yer bulup oturdu. Salonun haricinde oturma odası, kolidor, mutfak bile doluydu. Tanışma faslı bitince Cihan'ın babası Bekir bey söz aldı.
- Çok kalabalık geldik, kusura bakmayın. Bütün aile sizinle ve kızımızla tanışmak istedi. Bizde kimseyi geri çeviremedik.
- Estağfurullah efendim. Başımızın üstünde yeriniz var. Biz misafir severiz.
- Bizleri çok güzel ağırladınız, çok teşekkürler. Ama biz misafir değil, aile olmak istiyoruz Azizim. Heyecanımı mazur görün, biraz tez canlı yapım var. Daha fazla sabredemeyeceğim. Allahın emri Peygamberin kavli ile kızınız Damla'yı oğlum Cihan'a istiyorum.
Damla'nın babası, dolan gözlerini saklamak için derin bir nefes aldı. Damadı olacak delikanlıya,
- Cihan, senin duygu ve düşüncelerini duymak istiyorum. diyerek tavrını ortaya koydu.
Heyecandan ter içinden kalan Cihan gözleri parlayarak Damla'ya baktı.
- Tüm kalbimle tek dileğim, Damla'nın iki cihan'da da eşim olması.
Damla kıpkırmızı bir yüzle Cihan'a baktı. İçinden "Amin" diye geçirdi. Kızının yüz ifadesine dikkatle bakan Ahmet bey sonra eşine baktı. Gözleriyle anlaştılar.
- Duygularını çok güzel ifade ettin. Bu sözler üstene bana da kızımı vermek düşer. Allah mesut etsin.
Gençler ayağa kalkıp büyüklerin ellerini öptüler. Tebrikleri kabul ettiler. Sadece alileler tanışacak diye düşünürken, kız isteme bir arada gerçekleşmişti. İki gencin mutlulukları gözlerinden okunuyordu. Aileler nişan gününe karar verdiler. Bir ay içinde nişan olacaktı.
Hazırlıklar pür telaş ve neşe içinde geçti. Damla, ağbisi Deniz gelince mutluluğu tamamlanmış oldu. Deniz ile Cihan'ı tanıştıracağı gün gerginlikten bayılacak haldeydi. Neyse ki Cihan, daha önce olanları bildiği için sakin ve biraz alttan alan bir tutum sergileyince Deniz'de kardeşinin mutluluğuna gölge düşürmek istemedi.
Nişan sorunsuz ve eğlenceli geçmişti. Biraderler Grubundan kimse nişana çağrılmamıştı. Fırat ise kuzen kontenjanından nişanda bulunmuştu.

SON PİŞMANLIKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin