"Sľubujete vernosť korune a ľudu tejto krajiny ."Pred kľačúcim mužom stál muž a v náručí zvieral korunu zdobenú diamantmi a zafírmi.
"Sľubujem ."znel sálou zvučný hlas mladíka
"Ak má niekto námietku nech prehovorí teraz alebo mlčí na vždy." obrátil sa biskup na dav ľudí v sieni
"Ja mám námietku!" ozval sa výkrik zozadu siene
V okamihu celá sieň stíchla .Prisahám ,počula som aj muchu lietať.
"Kto sa opovažuje!" hromový hlas sa šíril priamo k nám
Tomas neváhal a takmer sa rozbehol koridorom farebných šiat dopredu .Ja spolu s Marekom sme ho krokom nasledovali .čím viac sme sa blížili ,tým viac som rozpoznávala tváre pred sebou. Mladík len nedávno kľačiaci pred biskupom obijmal mladé dievča a mračil sa na nás. Sakra, ak Tomas nemá na toto poriadny dôvod skončíme pri katovi .Starí kráľ stál celý červený od hnevu pred svojím tronom a zazeral na Tomasa.
"Ty lord Tomas ?Dobre si rozmysli čo povieš!" skríkol
Tomas sa zrútil na schodíky pred tronom zložil ruky v modlitbe a pokorne riekol.
"Odpusť môj kráľ ale nemôžem to dovoliť."
"Teda tvoj otec má ale talent." šepla som k Marekovi
"A to si predstav že iba začína." odšepol
"Vysvetli svoj počin." vyzval Tomasa biskup
Tomas sa postavil očami prebehol napätý dav a nakoniec zastal pred kráľom.
"Výsosť." odmlčal sa "Môj syn sa zaľúbil ,nesúhlasil som s tým lebo dievča bolo nemanželské. Ponáhľal som sa ako som to len vo svojom veku dokázal, no nestihol som. Neposlúchol ma a tajne sa vzali." Otočil sa na nás dvoch a predstieral odpor. Na moju tvár spod závoja nevideli ale v údive nad tým výkonom som nadvihla obočie.
"Pane ked som uvidel to dievča hned som vedel kto to je ."pokľakol pred kráľom a chytil sa za srdce
"Kto?" zrúkol kráľ
"Vaša dcéra." ľudia naokolo začali nahlas volať ani neviem čo ,ja sama som mala dosť práce aby som sa udržala na nohách. Len vdaka Marekovi som nespadla na zadok.
"To ti mám veriť ?"vytiahol ho kráľ do stoja div že ho neuškrtil
"Presvedčte sa." zasýpal Tomas
Kráľ ho upustil na zem a strhol závoj z mojej tváre.
YOU ARE READING
Kráľovná
Historical FictionVivien je nemanželské dieťa,bastard.Toto jej postavenie je zodpovedné za ponižovanie a rôzne príkoria.Zmení to až svadba ,od nej sa totiž začne rozplietať tajomstvo jej života.Postaví sa tomu čelom a chytí svoj osud do vlastných rúk?