"Viv ,si si istá že je to dobrí nápad ?"z úkrytu sa ozval šepot Marka
"Bud ticho a pod za mnou ."šepla som k nemu a postrčila som ho ku katedrále
Nebol problém sa nenápadne prikrádať zahalený v noci spiacim hradom .No museli sme byť opatrný, nikdy nevieš kto nás zradí .Bočným vchodom sme vklzly do kostola .Obklopili nás masívne steny z kameňa jemne osvetlené sviecami. Marka som ťahala k oltáru tam stáli dvaja muži sotva dobre viditeľný .To k ním sme mierili.
"Nik vás nevidel?"
"Nie princezná." ozvali sa obaja naraz
"Dobre teda tak začneme ."prešla som všetkých pohľadom" Pán biskup ,stretli sme sa tu kvôli anulovaniu môjho sobáša ...."
"Ale to nie je možné leady ."zhrozil sa biskup "Ste svoji takmer dva mesiace a dokonca zdieľate spoločné komnaty pokiaľ viem."
"Dovoľte aby som vám to vysvetlila .Hoc som manželkou Mareka a verte mám ho rada ale len ako brata."
"To ale nie je dôvod na anulovanie ."oponoval biskup
"Dôvod je a tu to pán doktor vám to prisvedčí." ukázala som na druhého muža "Som stále panna, manželstvo nebolo naplnené."
"Padre ,potvrdzujem pravdivosť slov princeznej."
"Aj tak je to ....."
"Otče ."Marek pokľakol pred biskupa ."Nedokázal som uľahnúť s mojou ženou .Mám ju rád ako sestru ."pozrel na mňa "Ale vždy som túžil slúžiť Bohu."
"Tak prečo si to nespravil synu ?"mračil sa biskup
"Otec ma donútil. Som ochotný vzdať sa svetského života a vstúpiť do kláštora ."zložil ruky v prosbe ku krížu nad oltárom
Biskup mlčky prechádzal pred oltárom .Napäto som očakávala verdikt na tomto záležal celý môj plán. Nakoniec zastal otočil sa ku krížu.
"Som tvoj služobník pane a preto dúfam ,že robím správnu vec ."nato sa prežehnal a otočil k nám
"Predbežne anulujem vaše manželstvo. Spíšeme potrebný dokument a doktor doloží svedectvo. Ešte dnes spoločne s lordom Marekom navštívime kláštor sv. Benedikta a po potvrdení anulácie pápežom budete obaja slobodný .Ty Marek hned zložíš sľuby a staneš sa Božím služobníkom.Za jeho svätosťou sa vydám ja osobne."
Marek kľačúci pobozkal biskupov prsteň a s úsmevom sa na mňa otočil "Dakujem."
Opätovala som mu ho "Pre teba všetko."
Takto ťa ochránim pred Tomasom.
YOU ARE READING
Kráľovná
Historical FictionVivien je nemanželské dieťa,bastard.Toto jej postavenie je zodpovedné za ponižovanie a rôzne príkoria.Zmení to až svadba ,od nej sa totiž začne rozplietať tajomstvo jej života.Postaví sa tomu čelom a chytí svoj osud do vlastných rúk?