"I wait for you because you never say goodbye."
.
.Junghae bersiap lepas terima mesej ringkas dari Taehyung . Mulanya dia menolak pelawaan budak lelaki tu tapi bila difikirkan balik ada baiknya dia setuju . Lagipun Hwamin sibuk . Entah apa yang dia sibukkan diri waktu cuti ni .
ting !
taehyung
+ dah siap belum ?Telefon yang berada di tepi solek Junghae capai . Ruang perbualan dia dan Taehyung ditekan lalu menaip sesuatu .
dah .
sunbae tak payah datang ambil
saya pergi sendiri
location jangan lupa send tau !Sejurus itu , kaki melangkah keluar dari bilik dan turun ke bawah . Kebetulan pula terserempak dengan Puan Kim yang barusan keluar dari dapur .
"Nak ke mana?" soal Puan Kim tanpa nada sambil berpeluk tubuh . Riak kosong ditayang , memandang wajah anak perempuannya itu .
"Keluar dengan kawan." balas Junghae ringkas lalu menapak mendekati Puan Kim yang masih berpeluk tubuh . Baru saja nak peluk tubuh Puan Kim , dirinya ditolak menjauhi tubuh wanita paruh baya itu lalu beredar naik ke tingkat atas .
"You're not allowed to touch or talk with me till you stay yourself away from Min Yoongi . I'm doing this for real."
Jujur dia cakap , dia terkilan dengan Puan Kim . Tapi apa yang dia boleh lakukan ? Dia tersepit antara Yoongi dan Puan Kim . Bukan mudah nak lupakan Yoongi dan bukan mudah juga untuk dia berdepan dengan Puan Kim yang kini sudah berubah sepenuhnya .
Keluhan berat terlepas dari celahan bibirnya serentak mengatur langkah ke luar dari rumah .
♡♡♡
Yoongi mencebik masam bila ditipu hidup - hidup oleh Taehyung . Sangkanya kawan baiknya itu ada kecemasan rupanya nak mengelak dari duduk lama - lama dengan Daeryu . Entah celah mana Daeryu boleh tahu tempat lepak mereka .
Yoongi cemberutkan muka tanda tak puas hati . Dahlah kena tipu lepastu kena paksa teman Daeryu shopping . Ikutkan hati dia yang beku tu , nak je dia tinggal budak perempuan tu . Tapi disebabkan terhutang budi punya pasal , dia turutkan jua .
"Sunbaenim ! Jom beli cincin pasangan ni!" ujar Daeryu teruja sambil tarik lengan Yoongi yang sha penuh dengan beg kertas milik Daeryu . Terasa macam dia ni babysitter budak perempuan tu .
"Tak nak." balas Yoongi lalu jeling Daeryu yang tengah merengek depan kedai . Ey , sumpahlah Taehyung ni . Mati kau esok aku kerjakan !
"Jomlah!" teriak Daeryu lebih kuat . Sumpahlah dia cakap Junghae lagi bagus dari Daeryu yang serupa bayi ni . Nak tak nak Yoongi masuk jugak ke dalam kedai cincin itu . Melebar senyum budak perempuan itu dek teriakkannya itu menjadi .
"Kau dengan aku tak ada apa - apa hubungan jadi berhenti menggedik macam aku ni boyfriend kau." nyata Yoongi kasar serentak hadiahkan jelingan menyampah pada Daeryu .
Sementara itu Taehyung dan Junghae baru saja selesai makan . Junghae dari tadi lagi tak habis - habis ketawa bila ingatkan kejadian memalukan di restoran tadi .
Ada ke patut Taehyung boleh tersadung depan orang ramai . Habis kotor baju budak lelaki tu . Kesian tapi lawak . Aiguu sakit perut dibuatnya .
"Sukalah kan tengok aku jatuh macam tu?" kata Taehyung sedikit rajuk bunyinya . Mana taknya , Junghae tu kalau gelakkan orang mana boleh berhenti .
"Aniya , s-saya geli hati je." balas Junghae diselangi gelak tawanya . Habis menitis air mata , ketawa punya pasal . Sedari tadi Taehyung ikut tersenyum . Tak jadi nak marah bila gelak tawa Junghae menghiasi halwa pendengarannya .
Comel !
"Kau nak pergi mana lepas ni ? Lepak dulu ke atau nak jalan - jalan dalam mall lagi ? Ke nak dating dengan aku?" soal Taehyung serentak mematikan gelak tawa Junghae .
"Saya nak balik."
Dia ada salah cakap ke ?
- tbc
thanks sebab sudi baca ♡ you're the best !
YOU ARE READING
[C] Crush : Yoongi Min
Fanfiction"Am i too late to regret for loving you?" [ published on 19 December 2019 ] [ rewrite on 16 December 2020 ] - known as CRUSH SEDINGIN AIS