Junghae's
Petang itu , aku bergegas ke library sekolah . Entah macam mana aku boleh terlupa sedangkan Hwamin dah pesan banyak kali dekat aku . Langkah dipercepatkan menaiki tangga yang tingginya tingkat tiga .
Keadaan aku sekarang tak ubah macam pelari pecut dengan peluh yang banyak . Sumpah kalau Yoongi main - main nak jumpa aku , aku tolak dia jatuh tangga .
Tiba saja depan pintu , aku tolak ke tepi lalu jengahkan kepala ke dalam mencari kelibat si beku kesayangan aku . Dia tengah elok membaca buku di meja kedua dari belakang . Bawah aircond . Fuh , strategik gila dia pilih tempat .
"Erm mian lambat . Dah lama ke tunggu?" aku berdehem perlahan untuk sedarkan dia yang tengah ralit baca buku sejarah penubuhan Korea . Budak pandai--
"Eoh." balasnya ringkas seringkas ringkasnya . Memang tu je ke yang dia tahu ? Kecil - kecil dulu eomma dia tak ajar jawab soalan orang dengan betul ke ?
"Ada apa sunbae nak jumpa saya ni?" soalku teruja . Manalah tahu dia nak ajak aku makan ke ngeh ngeh .
"Esok lepas habis kelas ikut aku." katanya lalu beredar tinggalkan aku yang masih terkebil - kebil .
♡♡♡
"ARGGGGGPDLSKENDKDSKSNDNFSMAMANSWJWKDK TAGUNA MIN YOONGI ! AKU BENCI KAU SKSKWKWSKFKSKSKAKWKWKEMDKS!" jerit aku seraya serabutkan rambut dek tengah lepaskan marah . Susah payah aku naik tangga dengan kelajuan penuh , si beku tu boleh cakap dia nak suruh aku ikut dia je esok .
Boleh je dia cakap masa jumpa Hwamin tadi . Kenapa nak susahkan aku naik tangga tiga tingkat ?! Penat woi !
"Eoh Junghae - ssi ? Kau cakap nak jumpa orang." tegur Taehyung usai menamatkan perlawanan bola sepak . Air mineral diteguk hingga habis . Lapar sangat tu .
"Cancel . Penat tau saya lari - lari naik tangga nak jumpa Yoongi sunbaenim lepastu dia slumber je cakap esok lepas habis kelas ikut aku lepastu dia blah gitu je . Sunbae tahu tak , saya rasa nak gigit je dia tu ey!" bebel aku panjang lebar . Taehyung si tukang mendengar hanya tersenyum manis .
Haihlah kenapa aku tak jatuh hati dengan Taehyung je ? Kan senang . Dahlah baik , peramah lepastu suka bagi makanan free tapi yang si beku tu jugaklah yang menangi hatiku yini ahaks !
"Dia nak bawa kau ke mana?" aku hanya mengangkat bahu tanda tak tahu . Mungkin dia nak ajak aku dating ke kan AHAHAHAH ke bawa jumpa mak mertua fuh sksksksk
"Dah tu sekarang ni kau nak balik terus ke macam mana?" soal Taehyung sambil betulkan tali kasut yang terbuka . Aku ketuk hujung jari di dagu kemudian aku geleng . Nak singgah kedai dulu rasanya .
"Jom ikut aku lepak dengan Jungkook . Makan tteobeokki." ajaknya buatkan mata aku bersinar terang . Laju aku mengangguk serentak memeluk tubuh Taehyung tanpa sedar .
"Gomawo!"
Sementara Yoongi sekadar memerhati dari jauh dengan lagak yang masih dingin . Rantai leher milik budak perempuan itu direnung sekilas sebelum tangannya diseluk ke dalam poket seluar sambil melangkah keluar dari sekolah .
— tbc
gomawo ♡ seresly said storyline ni banyak perubahan siaa
YOU ARE READING
[C] Crush : Yoongi Min
Fanfic"Am i too late to regret for loving you?" [ published on 19 December 2019 ] [ rewrite on 16 December 2020 ] - known as CRUSH SEDINGIN AIS