"Can I just stop breathing?"
.
."Kau tahu tak dialah yang tolak Ryu sunbae . Dia jugak yang pukul Ryu sunbae dalam tandas tu."
"Dasar perempuan tak tahu malu. Dah buat salah, berani lagi datang sekolah."
"Aku harap Daeryu saman dia. Biar kena buang sekolah."
"Perempuan macam dia mana serik kalau kena buang sekolah. Elok bunuh je dia."
"Pembunuh tak layak hidup ! Layak kena gilis dengan treler jelah!"
"Dahlah rampas Yoongi dari Ryu sunbaenim . Lepastu datang sekolah dengan muka perampas dia tu . Wujud lagi spesies kaki perampas ni . Kennot brainlah dengan kaki perampas ni ! Jijik tahu?!"
Masuk saja kawasan sekolah , terus semua cemuhan menumpu padanya . Baru pagi tadi Daeryu keluarkan berita palsu tentang dirinya . Sekali lagi dia jadi bahan gosip sekolah .
"Yah pembunuh!" jerit seorang pelajar lelaki bersama kawannya yang lain yang sebaya dengannya . Terdengar tawa mereka meletus pabila Junghae menoleh.
"Eh dia mengakulah dia pembunuh!"
"Kau datang sekolah buat apa ? Pembunuh ni pandai ke belajar ? Setahu aku diorang tahu bunuh orang je."
"Kau tahu tak disebabkan orang macam kau , rating sekolah kita menurun . Sebab pembunuh macam kau . Dasar pembunuh ! Matilah kau!" kata salah seorang dari mereka lalu menolak tubuh Junghae kuat hingga budak perempuan itu jatuh .
"Korang memang dah takde kerja lain ke?" tegur Taehyung selamba di hujung lorong . Manakan tidak , penolong ketua pengawas sudah tiba bersama buku rekodnya . Buku nota maut tu .
"Seronoklah mengata dekat orang ? Kelas tak nak masuk , sibuk nak mencaci orang." ujar Taehyung dingin bersama jelingan .
"Kalau rasa nak kena gantung sekolah , buatlah perangai macam ni selalu." ujar Taehyung lagi . Junghae cuma diam dan memerhatikan sekumpulan lelaki yang sudah mula beredar dek kerana ugutan kecil dari Taehyung .
Wajah Taehyung yang berapa jarak sahaja darinya dipandangnya . Lama . Hinggakan tak sedar Taehyung memanggilnya beberapa kali .
"Kenapa ni?" soal Taehyung gelabah bila Junghae sudah menitiskan airmata tanpa dia ketahui sebabnya .
"Aku ada buat salah ke? Atau muka aku ni terlalu handsome sampai kau menangis?" Junghae ketawa kecil serentak menggeleng kepala . Bukan apa , dia terharu sebab Taehyung selalu ada waktu dia susah .
"Terima kasih." dengar saja ucapan terima kasih dari Junghae , Taehyung tersenyum kotak . Junghae menunduk separa , meminta diri untuk beredar ke kelas . Taehyung menjadi pemerhati perlahan ikuti langkah Junghae . Budak perempuan itu sendiri tanpa berteman lagi .
Hwamin ? Masih sibuk dengan urusan keluarga yang takkan pernah habis .
"Jomlah , aku temankan kau." ujar Taehyung seraya merangkul bahu Junghae . Senyuman manis ditayang pada Junghae . Cuba untuk ceriakan budak perempuan yang kelihatan muram .
"Janganlah sunbae . Ramai orang tengok." Junghae tolak tangan Taehyung yang berpaut pada bahunya . Dia tak nak timbulkan masalah dan gosip .
"Rehat nanti , aku datang kelas kau . Kalau aku lambat , kau pergi kantin terus . Nanti aku datang." pesan Taehyung separa berbisik di tepi telinga budak perempuan tu . Lagi ditegah , lagi sakan dia rapatkan diri .
"Takpelah sunbae . Saya rehat sendiri je." sekali lagi dia tolak pelawaan Taehyung . Bukan sombong cuma mahu jauhkan dari orang lain terutama orang - orang seperti Taehyung .
"Kau tak boleh tolak sebab Hwamin yang arahkan aku untuk jaga kau sepanjang dia takde seminggu ni." kata Taehyung selamba . Padahal Hwamin tak arahkan dia apa - apa pun . Mukanya ditayang kononnya sedang serius . Junghae mengeluh berat .
"Tapi--"
"Sebarang bantahan tidak diterima . Anyway jumpa kau rehat nanti . Jangan cuba lari dari aku kalau tak aku report dekat Hwamin." ugut Taehyung sebelum dia hilang dari pandangan .
» » »
"Siot seriuslah news ni?"
"Iye . Kau tengok tu new arrival kot . Baru berapa minit lepas dia post dekat blog sekolah."
"Aku dah expect memang diorang ada relay cuma taknak tunjuk . Lagipun kira okaylah tu dengan Ryu si cantik tu dari budak Junghae si pembawa masalah dalam kelas , sekolah . Senang cerita dia tu bawa bala je tahu . Pergi mana je bala tu tak pernah tak ada." cemuh Kaepo selamba lalu kunyah chewing gum tanpa pedulikan Junghae yang turut berada dalam kelas .
Sementara Junghae kemam bibir kuat sambil tahan air mata dari mengalir . Blog sekolah yang dipenuhi kata - kata pujian buat Daeryu dan Yoongi dan kata makian buat dirinya .
Yoongi dan Daeryu bercinta ?
Mustahil !
"Tengoklah tu . Loser always be loser . Kuat mana pun kau , tetap kalah dengan Moon Daeryu." cemuh Saeri diselangi gelak tawa mengejek . Yang lain turut ketawa bila Junghae berlari keluar dari kelas . Tak tahan dengan cemuhan yang dia dengar .
Langkahnya terhenti saat ditahan oleh Taehyung yang baru tiba di depan kelasnya . Tercungap -cungap nafas Taehyung dek berlari dari kantin lepas dapat tahu post dekat blog sekolah .
"Junghae," budak perempuan itu berlalu pergi tanpa hiraukan Taehyung . Gelak tawa beberapa pelajar perempuan yang berada dalam kelas buatkan darahnya mendidih .
"Ceit , drama jelah dia tu . Menangis , kononnya ada orang nak pujuk dia . Sendiri cari pasal , sendiri tanggunglah."
"You better shut up your mouth if you knows nothing , slut."
— tbc
thanks for reading ♡ if you don't mind , singgahlaa ke stowy saya yang lain . your vote and comments means a lot to me ! ♡
YOU ARE READING
[C] Crush : Yoongi Min
Fanfiction"Am i too late to regret for loving you?" [ published on 19 December 2019 ] [ rewrite on 16 December 2020 ] - known as CRUSH SEDINGIN AIS