thirty 🍯

1K 102 45
                                    

❝ She told you she love you but she left you without explanation ❞

.
.

"Taehyung," panggil Junghae lembut . Pantas budak lelaki itu menoleh buatkan hati Junghae berdebar .

Taehyung , nampak lain malam ni .

Pakaian kasual seperti biasa namun tampak kacak bila rambut hitam pekat miliknya disisirkan ke belakang menampakkan dahi licin  .

"Eoh baru sampai?" soal Taehyung bersama senyuman manis . Kakinya melangkah mendekati Junghae perlahan .

Matanya tak lepas memandang susuk tubuh yang sedang berdiri di depannya .

Junghae angguk kepala bersama senyuman tipis yang terbit di bibir .

“Maaf sebab buatkan sunbae tertunggu—”

“Gwenchana . Duduklah dulu . Mesti kau penat.” pelawa Taehyung seraya menepuk lembut kerusi batu bersebelahannya .

Tak mahu menyinggung perasaan budak lelaki itu , dia labuhkan punggung .

“Ada apa sunbae nak jumpa saya?” soal Junghae terus ke tujuan utama mereka berjumpa .

Langit malam yang diterangi cahaya bulan dipandang .

Cuba menenangkan perasaannya yang tak habis diundang perasaan aneh .

Seperti ada sesuatu yang bakal berlaku .

“Kau dengan Yoongi macam mana ? Aku dengar korang bercinta.” ujar Taehyung memulakan perbualan sementara Junghae hanya mengangguk .

Fikir Junghae mungkin Yoongi yang beritahu memandangkan Taehyung dan Yoongi memang berkawan rapat .

“Kau ingat tak waktu kita berdua ponteng sekolah tu?” soal Taehyung serentak mengalihkan wajahnya ke sisi memandang Junghae yang masih ralit memandang langit .

Hanya kepala yang mengangguk sebagai balasan pada soalan Taehyung .

“Aku nak beritahu permintaan aku—”

“Jangan tinggalkan aku.” ucap Taehyung serentak itu airmata Junghae mengalir laju .

Permintaan yang takkan dapat dia tunaikan kerana malam ini hari terakhir dia jejakkan kaki di Korea .

Yoongi mahupun Taehyung tidak tahu menahu tentang hal itu .

Hanya Hwamin satu - satunya orang yang tahu pemergiannya malam ini .

“Sebab aku masih cintakan kau.” desis Taehyung dalam hati .

♡♡♡

“Junghae!” panggil Yoongi kuat dari luar rumah .

Pelik dia dibuatnya bila tengok keadaan rumah Junghae gelap gelita tanpa penghuni . Kereta masih ada namun penghuni tiada .

Baru saja dia mahu melangkah pergi , wanita separuh baya menegurnya .

“Kamu cari owner rumah ni ke?” soal ahjumma Lee yang merupakan jiran lama keluarga Kim . Yoongi mengangguk mengiyakan soalan yang diberi .

“Diorang dah pindah rumah baru . Sejam lalu diorang baru bertolak pergi lapangan terbang.” beritahu ahjumma Lee buatkan Yoongi terkejut .

Pindah ? Kenapa Junghae tak bagitahu apa - apa padanya ?

Tanpa tunggu lagi , enjin motor superbike nya dihidupkan lantas dia memecut membelah kesesakan jalan raya .

Tanpa dia sedar , airmatanya laju menurun membasahi pipinya yang masih dilindungi oleh topi keledar .

Dia kesal kerana tak menyedari cinta pada Junghae lebih awal .

Dia belum sempat berikan bahagia pada budak perempuan itu .

Dia belum buktikan pada orang lain bahawa dia manusia paling bahagia .

Mengapa ? Semua yang dia sayang pergi tinggalkannya ? Apakah dia tidak bisa bahagia seperti orang lain ?

Yoongi menangis tanpa henti hingga pandangannya menjadi kabur .

Motornya hilang kawalan dan tubuhnya terasa berada di awangan .

Kali terakhir dia lihat ialah wajah Taehyung dan Jungkook yang sedang menangis mendapatkannya sebelum semuanya bertukar kelam dan gelap .

“YOONGI!”

.

— e n d  —

end of season one .
stay tuned for crush : the series .

min's :
maafkan saya kalau ada typo atau ada yang mengguris perasaan anda waktu baca story ni . maafkan saya jugak atas segala kekurangan yang berlaku dalam setiap chapter . thankyouu to my homie which is my lovely readers 💛 thankyouu sebab spam vote and comments . ada masa saya balas dan saya minta maaf kalau ada yang saya tak balas tuu hiks . mungkin terlepas pandang . again and again thankyouu sebab selalu support this fanfiction eventho storyline nya mintak penampar and min tak janji akan sambung s2 wkwkwk apepon me love you always

 again and again thankyouu sebab selalu support this fanfiction eventho storyline nya mintak penampar and min tak janji akan sambung s2 wkwkwk apepon me love you always ❤

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

thankyou .

[C] Crush : Yoongi MinWhere stories live. Discover now