Bab 6

1.7K 50 1
                                    

Laju kaki Kyra melangkah , keadaan di sekeliling sudah tak di hiraukan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Laju kaki Kyra melangkah , keadaan di sekeliling sudah tak di hiraukan. Masuk saja ruangan itu sosok yang dicarinya kelihatan. Semakin laju langkah Kyra mendekati. Sebaik saja tiba di hadapan Tengku Farathid , gelas di atas meja berisi air kosong di capai Kyra , seraya Tengku Farathid berpaling menoleh ke arah Kyra , air itu di tuang laju ke muka Tengku Farathid. Tepat dimuka . Air itu membasahi wajahnya mengalir turun..

Tengku Farathid mengawal perasaannya , dia mengetap gigi , kemudiannya tersenyum sinis . Pelayan pelayan di sana memandang  sesama mereka. Bimbang. Cuak , bercampur baur. Tengku Farathid meraup mukanya perlahan. Napkin di atas meja diambil di lapkan ke muka dan dadanya yang terkena sisa air.

"Such a disgusting men. And disgusting place."

Kyra memandang benci. Memandang sekeliling dengan mimik ejakan.  Matanya kembali diarah ke Tengku Farathid. Benci.

"Apa yang you nak dari I , kotor sungguh permainan you.  Ada lagi orang macam you kat dunia ni , guna kan duit untuk dapatkan semua. Sampahhhh ! ."

Tengku Farathid masih mendiamkan diri. Ketua pelayan datang mendekati mereka..

"Tengku ? Ada apa apa ?"

Cemas muka lelaki itu. Majikannya nampak santai saja . Apa yang tak kena. Di simbah air macam tu sekali masih saja tenang. Berani pulak perempuan ni cari pasal dengan pemilik hotel. Cari nahas. Bentaknya di dalam hati. Tengku Farathid hanya menganguk , dia mengarahkan isyarat tangan supaya staffnya beredar dari situ segera. Laju saja staffnya meninggalkan mereka berdua.

"Kyra , I rasa tak sesuai kat tempat ni kut."

" Kenapa ? Malu ? Tempat mana yang sesuai ? Tempat sampah ? Biar setaraf dengan you ? Whatt ? Tengku Farathid ? Who ?? I don't know you. Perlu I kenal orang macam you ? I don't think so. Mungkin orang lain kenal you , but im not. Jijik lah I ."

Kyra senyum mengejek . Api kebenciannya makin membara bila melihat wajah Tengku Farathid. Tengku Farathid mula berdiri.

"Follow me."

Sepatah dari Tengku Farathid. Dia mula melangkah. Tapi langkahnya terhenti kembali bila Kyra bersuara.

"Perlu ke I follow you. Cuma satu benda I nak cakap . You ingat baik baik. I takkan sesekali kawin dengan you."

Tegas dari Kyra. Tengku Farathid kembali berpaling menatap Kyra. Pandangannya tajam. Tiba tiba saja Kyra diam , pandangan itu menakutkannya. Sedikit risau.

"Follow me , or you will see what can i do. Ini bukan pilihan . Ini arahan."

Lelaki itu berbisik tajam , Tengku Farathid melangkah pergi. Sekejap saja dia hilang dari pandangan Kyra. Kyra melangkah menyusuri arah yang di lalui Tengku Farathid.

[C] Kyraa Dan Pria TerhebatWhere stories live. Discover now