"Kalau I tak nampak semua tu , I tak akan buat you macamtu sayang.. tapi I pun manusia , mata I kadang kadang menipu.."
Kyra bersuara lagi. Tengku Farathid menelan liurnya yang kelat.
"Malam tu... I tengok semua. Semua pasal you dengan betina tu kat hotel. Kali ni mata I tak menipu , I tengok you tolak perempuan tu , I dengar apa yang you cakap kat dia. You sayang I. I tahu... sekarang pun you sayang I kan.. cinta you masih kat I. I tak bunuh baby kita.. malam tu.... Adzran nak jumpa I."
Membulat mata Tengku Farathid bila nama itu di lafazkan Kyra. Olah apa lagi lelaki itu buat.
"Dia cakap nak jelaskan apa yang jadi.. dia minta I tak bagitahu you. Sebab dia takut you apa apakan dia.. dia.. dengan perempuan tu yang rancang semua."
Kyra melafaz berat. Dia tak sanggup lagi menyimpan nama Adzran kalau rumahtangganya menjadi mangsa kemusnahan.Tengku Farathid menyentuh lembut tangan yang merangkul badannya itu , di buang perlahan. Kyra mendongak memandang suaminya. Tangannya masih memegang pinggang itu.
"Dia yang tunjuk video tu semua kat I. Dia cakap menyesal buat semua ni.. tapi dia tak nak you tahu.. tapi kalau you tak tahu , sampai mati pun you tak akan maafkan I. Ni rancangan dia dengan perempuan tu sayang... you tau tak , malam tu jugak I nak pergi peluk you , minta maaf dengan you.. rasa dalam hati I ni hanya tuhan yang tahu. Rasa menyesal sangat tak percayakan you."
Kyra sudah tersedu sedu dengan airmatanya. Tengku Farathid mengangkat tangannya , perlahan mengelap airmata yang ada pada pipi isterinya.
"Masa tu... baby kita selamat lagi. Baby ada lagi dengan I. Ada dalam rahim I.. sayang.."
Kyra memejamkan matanya.. Tengku Farathid mengambil badan isterinya di bawa ke pelukannya.Dapat Tengku Farathid merasa tubuh isteri yang sedikit bergetar itu..
"Masa Adzran pergi bila dia dapat call. Dia cakap nak jumpa Alana. I sorang kat cafe tu. Bila I keluar nak jumpa you , nak mintaa maaf dengan you.. Alana ada dekat depan cafe tu.. dia cakap semua. Dia nak kan you. Dia cakap dia buat semua tu sebab dia nak I putus dengan you.. dia tak nak I bahagia. Mungkin sebab I rasa nak gila , I try nak pukul dia. Tapi dia..."
Kyra menutup wajahnya di dalam pelukan Tengku Farathid. Tak mampu meneruskan. Tengku Farathid mengosok lembut belakang badan itu. Rasanya bercampur baur. Tengku Farathid memejam matanya , kepedihan mereka akhirnya sama sama memuncak. Akhirnya mata lelakinya mengeluarkan air jernih itu.
"Alana... alana yang buat semua tu... Alana... perempuan tu... I jatuh sayang.. bukan niat I nak bunuh baby kita. I yang tak mampu nak selamatkan baby kita.. Alana yang heret I jatuh.. tak cukup dengan tu , dia pukul baby kita.. bukan I yang buatt..."
YOU ARE READING
[C] Kyraa Dan Pria Terhebat
RomanceTengku Farathid Marteen CEO muda yang memiliki segalanya tapi bukan hati si gadis yang di cinta. Dalam sejarah hidupnya tiada perempuan yang terpahat di hati kecuali Kyra Mayseera. Segala di atur demi memiliki hati si gadis. Kyra Mayseera putri tun...