Bab 14

1.7K 41 0
                                    

"The most beautiful lady in the world

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"The most beautiful lady in the world. Kyra Mayseraa Malek Mansor. Are you ready.?"

Tengku Farathid menghulurkan tangannya pada Kyra. Kyra menyambutnya kelat sebelum mereka beriringan keluar. Mereka tiba di hadapan pintu dewan yang di tutup rapat.

"Tengku... Cik puan... Dah ready ke?"

Suara petugas dari pihak perancang majlis perkahwinan mengingatkan mereka tentang majlis yang sedang berlangsung di dalam dewan.

"Yaa , we may start now."

Arah Tengku Farathid sambil melemparkan senyuman pada Kyra disebelah. Lelaki tadi memberi arahan kepada beberapa pekerja teknikal melalui alat walkie talkie. Sebaik saja pintu dewan di buka. Gelap. Tengku Farathid dan Kyra berjalan masuk. Lampu sport light di halakan kepada mereka. Lampu satu persatu di buka mengikut langkah mereka. Bebunga kecil mula turun menghujani mereka. Tengku Farathid tersenyum memandang Kyra disebelah setelah merasa rangkulan tangan Kyra padanya makin kemas. Mungkin Kyra gugut. Lampu lampu di bawah mula menyuluh jalan hinggalah mereka sampai di atas pentas. Mereka duduk di pelamin yang telah di hias indah.
Seluruh dewan kini mula cerah. Kyra memandang seisi dewan. Susun atur yang kemas . Cantiknya ! Jerit hati Kyra. Semua mata tertumpu pada mereka. Pengacara memulakan majlis dengan menjemput ustaz untuk membacakan doa untuk mempelai. Setelah doa habis di baca. Pengacara majlis menyeru nama Tengku Farathid sebelum dia bangun melangkah menuju ke kiri pentas.

"Thank you ladies and gentleman for attending our wedding party.... and big thanks for my beautiful wife... Kyra Mayseraa sudi jadi isteri dan pendamping hidup saya."

Tengku Farathid senyum sebelum menoleh ke arah isterinya di atas pelamin. Kyra cuba memaniskan wajahnya. Dia senyum. Tak mahu orang curiga.

"Mungkin saya bukan pilihan dan cinta pertama Kyra. But it's okay , saya akan jadi cinta Kyra yang terakhir.... and untuk pengetahuan kalian , yes...... Kyra adalah first and last cinta saya and perhaps it will be more meaningful if each of you , ladies and gentlemen could pray that our love will last forever."

Sambung Tengku Farathid. Kedengaran seisi dewan menyatakan amin. Tengku Farathid senyum.

"Thanks"

Tengku Farathid kembali ke arah Kyra di tengah pentas. Seisi dewan bertepuk tangan. Setelah itu suasana di serikan lagi dengan nyanyian oleh penyanyi terkenal Malaysia , Dato SitiNurHaliza. Semua mereka menikmati persembahan itu. Majlis itu jugak dimeriahkan oleh penyanyi Indonesia Afgan dan Taufik Batisah dari Singapura. Wartawan wartawan juga sibuk membuat rakaman dan liputan.
Majlis mereka diteruskan dengan makan beradap Tengku Farathid dan Kyra bersama kerabat di raja serta menteri menteri besar Malaysia. Setelah selesai mereka mula menyapa tetamu yang hadir.

[C] Kyraa Dan Pria TerhebatWhere stories live. Discover now