"Patut tempat ni jadi tempat favorite you , you ramai kawan kat sini.?"
Perkataan kawan saja di tekam dalam oleh Kyra kepada Tengku Farathid. Entah apa yang merasuk fikiran dan perasaannya ketika ini yang halus menikam , yang jelas dia tidak sukakan perasaan ini datang , mungkinkah dia cemburu , Kyra cepat cepat menghalau rasa itu pergi.
"Kawan ? Perempuan tadi ? No , I langsung tak kenal dia , I tak pernah berkawan dengan dia."
"Habis , you ada kembar kat sini ke ? Dia boleh tegur you macam tu tadi. You memang tak pandai menipu lah."
Kyra tak nak kalah , dia yakin Tengku Farathid menipunya.
"Dia tegur I ? Kalau betul dia kenal I dan nak tegur I , dia dah panggil nama I , you pun tengok sendiri tadi dia macam mana kan ? Kelu macam tu , entah dari mana datang , I rasa dia silap orang."
Kyra tak endahkan semua percakapan Tengku Farathid , dia malas melayan , dia tetap dengan firasat hatinya , lelaki miang. Tengku Farathid menggeleng gelengkan kepalanya melihat telatah Kyra yang leka dengan handphonenya tanpa pedulikan percakapan dia tadi , ada saja topik untuk Kyra ajak bergaduh.
Kyra menyikat rambutnya di depan cermin , dia siap menyalin pakaian tidurnya semasa Tengku Farathid di dalam bilik air tadi , dia mengenakan pajama biru gelap , menutup seluruh ruang tubuhnya , selalunya dia hanya memakai baju tidur yang mendedahkan paha dan betisnya , tapi tidak bila berkahwin dengan Tengku Farathid. Tengku Farathid keluar dengan pakaian tidurnya , menuju ke katil. Bantal di tepuk tepuknya perlahan setelah tiba di katil , Kyra di depan cermin menjeling gelisah bercampur risau.
"You buat apa ?"
Keluar juga perkataan dari mulut Kyra setelah melihat Tengku Farathid berbaring tenang di katil itu.
"Baring.... Nak tidur. Penat sangat harini."
Tengku Farathid membetulkan otot ototnya , geliat panjang.
"Habis I nak tidur kat mana ?"
Tengku Farathid memandang hairan. Di tepuknya ruang kosong di sebelah.
"Ni , ruang besar ni cukup untuk seorang Kyra ."
Kyra mengeluh kuat , sikat rambut di letak di atas meja solek itu.
"You bergurau ke ? Tidur dengan you ? I tak nak , nanti you buat macam macam kat I."
Tengku Farathid bangun dari baringnya.
YOU ARE READING
[C] Kyraa Dan Pria Terhebat
RomantizmTengku Farathid Marteen CEO muda yang memiliki segalanya tapi bukan hati si gadis yang di cinta. Dalam sejarah hidupnya tiada perempuan yang terpahat di hati kecuali Kyra Mayseera. Segala di atur demi memiliki hati si gadis. Kyra Mayseera putri tun...